کد خبر: ۹۴۵۸۲۲
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۱

بهترین ساعت‌های هوشمند تناسب اندام

با پیشرفت تکنولوژی دیگر کسی به تناسب اندام فکر نمی‌کند. چقدر به این گفته باور دارید؟ آیا شما هم فکر می‌کنید تکنولوژی ربطی به تناسب اندام ندارد؟ سلامتی و تناسب اندام همیشه بخش مهمی از زندگی سالم بوده است. پیشرفت تکنولوژی، دروازه‌های جدیدی برای بهبود فعالیت‌های ورزشی و پیگیری وضعیت سلامتی افراد می‌گشاید.
بهترین ساعت‌های هوشمند تناسب اندام
آفتاب‌‌نیوز :

ساعت‌های هوشمند به‌عنوان ابزاری برای پایش فعالیت‌های فیزیکی و کمک به بهبود عملکرد ورزشی شناخته می‌شوند. نخستین نسل این ساعت‌ها ضربان قلب و تعداد گام‌های روزانه را محاسبه می‌کردند. حالا، اما داده‌های پیچیده‌تری همچون تحلیل خواب، محاسبه کالری مصرفی و حتی میزان استرس را ارائه می‌دهند. قرار است در این مقاله به شما ثابت کنیم ساعت‌های هوشمند چقدر می‌توانند روی تناسب اندام موثر باشند و بهترین‌های این حوزه را معرفی می‌کنیم.

تاثیر تکنولوژی در ورزش و تناسب اندام

فناوری‌های جدید در ورزش باعث شده‌اند که کاربران بتوانند وضعیت فیزیکی خود را بهتر بشناسند و برنامه‌های تمرینی خود را به شکلی هوشمندانه‌تر تنظیم کنند. همچنین با فراهم کردن امکان اتصال به اپلیکیشن‌های تخصصی، داده‌های دقیقی از فعالیت‌های روزانه را به کاربران ارائه می‌دهند.

ساعت‌های هوشمند در ارزیابی‌های ورزشی می‌توانند تمام داده‌های موردنیاز یک فرد حرفه‌ای یا مبتدی را جمع‌آوری کنند.

تأثیر ساعت هوشمند در سلامتی

  • بررسی و ارزیابی لحظه‌ای ضربان قلب
  • برآورد و اندازه گیری میزان کالری مصرفی
  • محاسبه مسافت طی شده
  • مدیریت و تنظیم زمان تمرین و استراحت
  • ارائه گزارش‌های هفتگی و ماهانه
  • بررسی کیفیت خواب و کمک به ارتقا آن

این ساعت‌ها به بهبود انگیزه و تمرکز نیز کمک می‌کنند. همچنین به دلیل مقاومت در برابر آب و گرد و غبار می‌توانند در موقعیت‌های مختلف استفاده شوند.

ساعت‌های هوشمند؛ همراهان حرفه‌ای ورزشکاران

ساعت‌های هوشمند با قابلیت‌های پیشرفته خود به یکی از ابزار‌های ضروری برای ورزشکاران تبدیل شده‌اند. این ساعت‌ها به ورزشکاران کمک می‌کنند تا اطلاعات حیاتی بدن خود را به شکل دقیق و در لحظه بررسی کنند. با داشتن حسگر‌های متعدد و نرم‌افزار‌های اختصاصی، این ساعت‌ها می‌توانند تمرینات شما را به سطح بالاتری برسانند. اکنون به بررسی و مقایسه چهارتا از بهترین ساعت‌های هوشمند در حوزه تناسب اندام می‌پردازیم.

Apple Watch Series ۹؛ ورود اپل به زندگی ورزشکاران

اپل اولین برندی بود که سال ۲۰۱۵ اپل واچ را با قابلیت Workout و Fitness، نمایش ضربان قلب، ضدآب بودن و پشتیبانی از سیری ارائه کرد. حال در سال ۲۰۲۴ در سری ۹ این قابلیت‌ها را به حداکثر رسانده و ویژگی‌های برجسته دیگری نیز ارائه می‌کند.

  • پایش سلامت: سری ۹ اپل واچ به حسگر‌های پیشرفته برای پایش فعالیت‌های قلبی، سطح اکسیژن خون و حتی نوار قلب (ECG) مجهز است.
  • تشخیص خودکار ورزش: این ساعت می‌تواند فعالیت‌های ورزشی مختلف را به‌طور خودکار شناسایی کند.
  • برنامه Fitness+: کاربران می‌توانند به برنامه‌های تمرینی متنوع و تنظیم‌شده توسط مربیان حرفه‌ای دسترسی داشته باشند.

قیمت ساعت هوشمند Aplple Watch بالاست و عمر باتری ۱۸ ساعت است که مقدار کمی است. این نکات را می‌توان به عنوان عیب این ساعت‌ها در نظر گرفت. این ساعت در حال حاضر حدود ۱۹ تا ۲۰ میلیون تومان قیمت دارد.

Garmin Forerunner ۹۶۵؛ تخصص در تناسب اندام

ساعت هوشمند گارمین یکی از شاخص‌ترین گجت‌های تناسب اندام در دنیای تکنولوژی است. بیشتر دوندگان جهان برای ویژگی‌های برجسته این ساعت، آن را می‌خرند.

  • GPS تمام رنگی: برای نشان دادن مسیر چه در خیابان و چه در جنگل و هر جایی که بخواهید ورزش کنید.
  • پروفایل‌های شخصی سازی شده: با فیچر‌های TRIATHLON و MULTISPORT بین ورزش‌های مختلف و تمرینات تناسب اندام گوناگون تنها با یک ضربه جابجا می‌شوید.
  • ویجت مسابقه: مناسب برای کسانی که می‌خواهند وضعیت تمرینات خود را برای مسابقه برنامه‌ریزی کنند. این ویژگی مناسب دوندگان ماراتن و دوچرخه سواران است.
  • وضعیت آموزش: به کمک این ساعت ارزیابی شده شاخص‌هایی مانند وضعیت HRV، سابقه ورزشی اخیر و تحلیل عملکرد را خواهید داشت.
  • طراحی مقاوم: این ساعت به گونه‌ای طراحی شده که در برابر ضربه و شرایط سخت مقاوم باشد.
  • عمر باتری طولانی: تا ۱۵ روز در حالت ساعت هوشمند و ۳۶ ساعت با GPS فعال.

دقت بالا در پایش فعالیت‌های ورزشی ساعت Garmin Forerunner ۹۶۵، آن را برای دوندگان حرفه‌ای و دوچرخه‌سواران ایده آل می‌سازد. قیمت حدود ۴۵ میلیون تومانی را می‌‎توان یک عیب برای ساعت گارمین در نظر گرفت.

برترین ساعت‌های هوشمند برای سلامتی

Fitbit Charge ۵؛ ساعت هوشمند اقتصادی

یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند تناسب اندام با قیمت مناسب، Fitbit Charge ۵ است. این محصول از گزینه‌های اقتصادی‌تر، اما با قابلیت‌های بالای بازار محسوب می‌شود. قیمت این ساعت در حال حاضر کم‌تر از ۱۰ میلیون تومان است.

این مدل علاوه‌بر ضربان قلب و خواب، سطح استرس و اکسیژن خون را هم پایش می‌کند. با کمک قابلیت GPS داخلی، می‌توانید از آن برای پایش مسافت طی‌شده در دویدن و دوچرخه‌سواری بدون نیاز به تلفن همراه بهره‌مند شوید. طراحی سبک و مناسب این ساعت آن را برای استفاده روزانه مفید می‌سازد.

بااین‌حال نمی‌توانید این ساعت را در تمام ساعات هفته روی دست‌تان نگه دارید. باتری بعد از ۵ تا ۷ روز تمام می‌شود.

Samsung Galaxy Watch ۶؛ جدیدترین گجت تناسب اندام

اگر به دنبال بهترین ساعت‌های هوشمند تناسب اندام می‌گردید، نگاهی به Samsung Galaxy Watch ۶ بیندازید که یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند سامسونگ است. گجتی به روز که از جدیدترین تکنولوژی‌های برای بهبود خود بهره برده است.

  • سنسور‌های پیشرفته برای پایش ضربان قلب، سطح اکسیژن خون، و آنالیز خواب
  • طراحی زیبا و صفحه‌نمایش AMOLED با نمایشگر با کیفیت بالا و رنگ‌های زنده
  • عمر باتری ۴۰ ساعته با یک بار شارژ در استفاده عادی
  • هماهنگی بالا با دستگاه‌های اندرویدی
  • قابلیت‌های هوشمند مانند کنترل موزیک و پاسخ‌گویی به تماس‌ها.
  • طراحی شیک و مقاوم.

همگی باعث شده‌اند تا این ساعت به یک گزینه پرطرفدار و مقرون به صرفه تبدیل شود. این ساعت را می‌توانید با ۱۱ تا ۱۳ میلیون تومان تهیه کنید.

سخن آخر

تکنولوژی می‌تواند حتی در پایش سلامت و تناسب اندام، مخصوصا برای ورزشکاران مناسب باشد. اگر به دنبال بهترین ساعت هوشمند تناسب اندام با امکانات فراوان و طراحی زیبا هستید، Apple Watch Series ۹ یک گزینه عالی است. اگر بیشتر به دقت و کارایی در فعالیت‌های ورزشی نیاز دارید، Garmin Forerunner ۹۶۵ گزینه حرفه‌ای‌تری محسوب می‌شود. برای کسانی که به دنبال یک گزینه اقتصادی‌تر هستند، Fitbit Charge ۵ و Samsung Galaxy Watch ۶ با امکانات هوشمند و طراحی زیبا پیشنهاد می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین