کد خبر: ۱۷۷۷۷۸
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۰۴:۳۱

نقاشی ۲ ساعته پیکاسو ۴۱.۵ میلیون دلار فروخته شد +عکس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شب پنج شنبه ، یکی از نقاشیهای پیکاسو که فقط درعرض ۲ ساعت و نیم خلق شده است،در کمتر از ۵ دقیقه به قیمت ۴۱.۵ میلیون دلار در حراجی ساتبی فروخته شد.


کارشناسان پیش بینی کرده بودند ، این نقاشی که " زندگی لاله ها" نام دارد بین ۳۵ تا ۵۰ میلیون دلار فروخته شود . سه نفر در مزایده فروش این تابلو شرکت کردند و یکی از آنها که فردی ناشناس بود و از طرق تلفن در این مزایده شرکت کرده بود ، برنده شد و به قیمت ۴۱.۵ میلیون دلار این نقاشی را خرید.


به گزارش آفتاب،در این نقاشی که روی بوم کشیده شده است ، سر و گردن معشوقه پیکاسو ، ماری ترزا ، مثل یک مجسمه روی یک پایه مکعبی شکل قرار گرفته است.این نقاشی آخرین بار در سال ۲۰۰۰ در حراجی کریستی به مزایده گذاشته شده بود و به قیمت ۲۸.۶ میلیون دلار فروخته شد ه بود. گفته می شود که در حراج سال ۲۰۰۰،صاحب حراجی کریستی خودش این تابلو را خریده و بعد آن را به فردی با نام استفان وین که صاحب یک کازینو در لاس وگاس است فروخته است . استفان هم در شب پنج شنبه این اثر هنری استثنایی را در حراجی ساتبی فروخت . آنچه که این اثر را از سایر آثار پیکاسو متمایز می کند این است که این نقاشی فقط یک پرتره نیست بلکه زندگی لاله ها را نیز به تصویر می کشد و در پشت آن پیکاسو خودش تاریخ و ساعت خلق این نقاشی را هم ثبت کرده است . در پشت این نقاشی نوشته شده است : ساعت ۹ تا ۱۱.۳۰ شب.
{$old_album_177778}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
0
0
خدا وکیلی انگار بجه 10 ساله کشیده . خدا نکنه شانس در خونتو بزنه تا از پاشنه نکنه ولت نمیکنه .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین