کد خبر: ۳۸۲۸۷۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸
حمایت ملی از جدیت دولت در پرونده فیش‌های حقوقی نامتعارف؛

کارت سوخته دلواپسان علیه دولت روحانی

موضوع فیش‌های حقوقی نامتعارف اگرچه با جنجال رسانه‌های اصولگرا آغاز شد و میدانی را برای مخالفان دولت فراهم کرد تا در فاصله یک‌سالگی انتخابات ریاست‌جمهوری فضای پرتنشی را علیه دولت در جامعه فراهم کنند؛ ولی رفته‌رفته سیر و روند این تخریب‌ها تغییر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- اینکه رییس‌جمهوری برخلاف دولت دهم به‌صراحت دستور رسیدگی به مساله را ابلاغ کرده و چند تن از مدیران سطح کارت سوخته دلواپسان علیه دولت روحانیعالی پاستور را مسئول رسیدگی به این پرونده می‌گمارد دقیقا همان اتفاقی بود که از چشم منتقدان دولت دور مانده بود. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، بنابر آخرین توضیحات محمدباقر نوبخت، رییس سازمان مدیریت و برنامه و سخنگوی دولت؛ «تاکنون 13 نفر از مسئولان دولتی در رابطه با موضوع فیش‌های حقوقی نامتعارف برکنار یا با استعفایشان موافقت شده است؛ اگرچه که دولت تنها با این اقدامات بسنده نکرده و مصوباتی در شورای حقوق و دستمزد خواهد داشت تا از این طریق جلوی راه‌های گریز از قانون را بگیرد.»
 
جدیت دولت در رسیدگی به پرونده فیش‌های حقوقی نامتعارف دقیقا همان صراحت، شفافیت و مسئولیت‌پذیری است که مردم کمتر در دولت قبل شاهد بودند. به‌عقیده بسیاری دلیل عمده فاصله گرفتن دولت قبل با مردم و اقشار جامعه را نیز همین موضوع بود. اینکه رییس دولت دهم به صراحت و در پس پرونده‌ها و اتهامات سنگین اداری‌، مالی و بعضا قضایی برخی مسئولان عالی دولت وقت در ازای عذرخواهی به دفاع از کابینه خود می‌پردازد، مهمترین اتفاقی بود که در نهایت مردم را از دولت گذشته دور و حتی حامیان آن دولت، یعنی اصولگرایان را برای مدت‌ها به انزوا کشاند.
 
شاید با تکیه بر همین تصور نیز مخالفان دولت روحانی انتظار تکرار چنین سناریویی داشته و به دنبال جنجال‌سازی‌های فیش‌های حقوقی توقع آن داشتند که نوعی اختلاف بین کابینه روحانی و حامیان او شکل بگیرد‌؛ غافل از آنکه عذرخواهی دولت از مردم‌، پیگیری پرونده فیش‌های حقوقی و مهمتر از آن تصمیم هیات دولت برای اصلاح قوانین شورای حقوق و دستمزد سبب شد تا جریان‌های تخریبی ضد‌دولتی را تا حدودی متوقف کند.
 
از طرف دیگر ارتباط فیش‌های حقوقی با بدعت‌های غیرقانونی و فراقانونی دولت قبل نیز مزید بر علت شد تا در نهایت این جنجال‌سازی به کلی دگرگون شود. همچنانکه حسین امیری خامکانی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در صحن علنی  گفته است «وضعیتی که امروز در جامعه وجود دارد فرآیند چند دهه ما است و هیچ نهادی نمی‌تواند خود را تبرئه کند. این روزها مطرح است مشکلات بیکاری و اقتصادی و از طرفی گسترش تنگدستی و توزیع بیشتر فقر آن هم با شعار عدالت‌محوری در گذشته بوده و واقعیتی است که باید آن را بپذیریم.» به گفته او، این وضعیت اقتصاد یک‌شبه به وجود نیامده و یک‌شبه قابل جبران نیست. جای تشکر از دولت دارد که تلاش خود را در ایجاد آرامش و مهار بحران‌ها انجام داد.
 
مصطفی کواکبیان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در همین رابطه اعلام کرده است که «برخی نمایندگان می‌گویند رئیس‌جمهور در بحث فیش‌های حقوقی باید عذرخواهی کند اما من معتقدم حتماً ‌اگر رئیس‌جمهور عذرخواهی کند، رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه هم باید عذرخواهی کنند؛ چراکه دستگاه‌های نظارتی زیرمجموعه این‌ها مثل دیوان محاسبات و سازمان بازرسی خواب بودند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
14
1
گزارش دولت خیلی بی روح بود و چندان به مذاق افکار عمومی
نچسبید و بطور کلی قوی نبود
پاسخ ها
پژمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
آقای روحانی برعکس احمدی نژاد عوام فریب نیستن
با خبر
|
United States of America
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
1
12
در ترکیه کودتای سخت میشه در ایران کودتای نرم کلید خورده و مردم شاهد سیاه نمایی ها هستند حال انکه انکس که مملکت و چاپید و غارت کرد ازاده منتظر تحولات باشید چون این بار خیلی اتفاقات در راه است مردم خواب بیدار شوید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
1
10
دلواپسان که سابقه خفت بار ۸ سال حکومت فساد انگیز و مصیبت بار احمدی نژاد را در کارنامهخود دارند ، به هر دری میزنند تا راهی بیابند برای بازگشت به عرصه چپاول مردم و غارت بیت المال . این گروه نفوذی و سازمان یافته ، آنچنان بدنام هستند که آبرویی برای از دست دادن ندارند و لذا به روش گذشته خود با انواع دروغ ها و تهمت ها بجان دولت دکتر روحانی افتاده اند . قطعا حنای دلواپسان رنگی ندارد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
1
6
دركشورمافسادسازمان يافته شده همين اقاي احمدينژادبا
ميلياردهااختلاس مشغول سخنراني وموعظه است وسربازان
اين فسادمشغول توطئه عليه دولتند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین