کد خبر: ۴۰۵۰۶۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
روابط خوب روحانی با رهبری، ضامن ادامه کار راحت‌تر رئیس‌جمهور

صف‌آرایی تندروها در برابر رئیس‌جمهور/افزایش‌ فشارها به‌دولت در آستانه‌ انتخابات

روحانی به عنوان یک سیاستمدار میانه‌رو شناخته شده است. تنها هفت ماه به انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی در ایران باقی‌مانده است و انتظار می‌رود او درصدد ادامه ریاست‌جمهوری در دور دوم باشد. او می‌خواهد حمایت بخش کثیری از اصلاح‌طلبان را با خود داشته باشد. این در حالی است که شاهد صف‌آرایی محافظه‌کاران در برابر خود می‌باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- نشریه عرب ویکلی با انتشار گزارشی ضمن اشاره به فشاری که از همه‌سو بر رییس‌جمهوری کشورمان وارد شده معتقد است که روابط حسنه روحانی با مقام معظم رهبری به مراتب بهتر از آن چیزی است که تاکنون بوده است و همین موضوع سبب شده تا او بتواند بهتر کارها را به پیش ببرد. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این نشریه می‌نویسد: «روحانی به عنوان یک سیاستمدار میانه‌رو شناخته شده است. تنها هفت ماه به انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی در ایران باقی‌مانده است و انتظار می‌رود  او درصدد ادامه ریاست‌جمهوری در دور دوم باشد. او می‌خواهد حمایت بخش کثیری از اصلاح‌طلبان را با خود داشته باشد. این در حالی است که شاهد صف‌آرایی محافظه‌کاران در برابر خود می‌باشد. در حالت ایده آل او می‌خواهد حمایت اصولگرایان را هم با خود داشته باشد؛ آن هم در زمینه تنش‌زدایی بین‌المللی، اصلاحات اقتصادی محتاطانه و تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی. روحانی در آرام‌کردن تنش و درگیری میان اصلاح‌طلبان و مجافظه‌کاران تا حدود زیادی موفق بوده است. همه این موارد به دلیل روابط خوبی است که او با رهبری دارد.»

صف‌آرایی محافظ‌کاران دربرابر رئیس‌جمهور/روحانی تحت فشار است

این نشریه در ادامه با اشاره به ترمیم کابینه از سوی روحانی، می‌نویسد: «فریده فرهی» تحلیلگر مسائل ایران از دانشگاه هاوایی باور دارد که این اقدام او می‌تواند باعث کاهش فشارها شده ‌و شانس روحانی رای پیروزی دوباره در انتخابات را افزایش دهد. وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و جوانان هر دو تحت فشار نیروهای تندرو بودند و با آنان نمی‌شد به خوبی کار کرد. در همین حال، وزیر آموزش و پرورش نیز در آستانه استیضاح قرار گرفته بود.»

عرب ویکلی در این‌باره می‌نویسد: «او اولین انتخاب روحانی نبود. روحانی می‌خواست محمدعلی نجفی وزبر آموزش و پرورش شود که روابط نزدیک‌تری با اصلاح‌طلبان و آیت‌الله هاشمی داشت. آن روزها برای روحانی سخت بود. نجفی رای اعتماد نمایندگان را نگرفت و او محبور به معرفی فانی شد.

این نشریه در ادامه اشاره می‌کند که از سوی دیگر گودرزی و جنتی از سوی محافظه‌کاران به دلیل سیاست‌های‌شان مورد انتقاد قرار گرفته بودند. این نشریه در ادامه درباره جنتی و موضوع لغو کنسرت‌ها به نقل از «سعید گلکار» عضو ارشد بخش سیاست ایران در شورای شیکاگو در امور جهانی و مدرس دانشگاه نورث وسترن می‌نویسد: «هنرمندان، روشنفکران و فیلمسازان از عملکرد جنتی ناراضی بودند اما این سه وزارتخانه برای پایگاه اجتماعی روحانی مهم هستند. بیش از یک میلیون نفر در وزارت آموزش و پرورش مشغول به کار هستند و این بخش بزرگترین سازمان بورکراسی ایران است. با کناره‌گیری فانی، تندروها فرصت ایجاد شده برای تضعیف روحانی را از دست دادند. روحانی با تغییر وزیر ورزش و جوانان نیز می‌خواهد نشان دهد که به نارضایتی‌ها بی‌توجه نبوده است. اکنون روحانی می‌تواند تصویر بهبود‌یافته‌ای را از کابینه ترمیم‌شده خود نشان دهد که به دنبال خدمت به مردم است.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
5
8
روحانی معرکه س
دقیقا بلده باید چیکار کنه
خدا حفظش کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
2
4
سلام،روحانی دوست داریم،چون با خدا و با صداقتی،همه دوست دارند،دعای رهبری هم پشتیبان شماست به فضل خدا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
1
2
ان‌شاءالله حق تعالي همواره پشت و پناه و پشتيبان جناب آقاي دكتر روحاني باشد. الهي آمين
536
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
1
1
روحانی رقیب نداره.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین