کد خبر: ۴۱۷۰۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
خطر بی‌ثباتی جهان بخاطر جاه‌طلبی‌های صنعتی امریکا

پیش‌بینی دانشمندان از عزم «ترامپ» برای نابودی سیاره زمین

در صورتی که امریکا تعهد خود برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را عملی نکند می‌توان شاهد تولید ۳۵۰ میلیارد تن دی اکسید کربن بود. این مطالعه نشان می‌دهد که در آن صورت دمای سیاره زمین ۰.۲۵ درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد یافت و این یعنی کاهش شانس جلوگیری از گرم شدن سیاره زمین طبق توافق پاریس.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- گمانه‌زنی‌های زیادی پس از انتخابات درباره تغییرات اقلیمی به دنبال پیروزی دونالد ترامگ نامزد جمهوریخواهان  مطرح شده است. برخی از تحلیلگران منتظر پیامدهای وخیم اجرای سیاست‌های مدنظر او هستند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ به‌تازگی مقاله‌ای توسط «بنیامین سندرسون» از مرکز ملی تحقیقات جوی زوریخ منتشر شده است. او در این مقاله اشاره می‌کند اگر تاخیر هشت ساله‌ای در اجرای تعهدات امریکا برای کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و اقلیمی ایچاد شود، وضعیت جهان چگونه خواهد شد. 

پیش‌بینی دانشمندان از عزم «ترامپ» برای نابودی سیاره زمین

او در این مقاله سناریوی بد مضاعفی را در نظر گرفته است که در آن ایالت متحده دیگر تعهدی نسبت به استفاده زا انرژی پاک نخواهد داشت و این سناریویی بسیار بد برای جهان خواهد بود. در این مقاله اشاره شده است که هرگونه تاخیر در استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر توسط امریکا به احتمال زیاد می‌تواند سبب دسترسی‌ناپذیری به نگهداشتن گرمایش زمین در سطح ۲ درجه سانتی‌گراد شود.  

در بخش دیگری از این مقاله اشاره شده است که در صورتی که امریکا تعهد خود برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را عملی نکند می‌توان شاهد تولید ۳۵۰ میلیارد تن دی اکسید کربن بود. این مطالعه نشان می‌دهد که در آن صورت دمای سیاره زمین ۰.۲۵ درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد یافت و این یعنی کاهش شانس جلوگیری از گرم شدن سیاره زمین طبق توافق پاریس. سندرسون در ادامه اشاره می‌کند که خطر اصلی آن است که پس از جاه‌طلبی‌های صنعتی کوتاه مدت امریکا در کوتاه‌مدت در بلند مدت کل جهان بی‌ثبات شود. 

او در این مقاله اشاره می‌کند که مشکل اصلی عدم همراهی امریکا با بودجه کربن یعنی سرمایه‌گذاری لازم برای کاهش استفاده از سوخت کربنی و تولید گازهای گلخانه‌ای خواهد بود. این موضوع سبب می‌شود تا شانس باقی‌ماندن درجه ما در ۲ درجه سانتی گراد از ۶۵ درصد به ۵۰ درصد کاهش یابد. 

در بخش دیگری از این مقاله آمده است: در سه سال گذشته انتشار گاز‌های گلخانه‌ای کاهش چشمگیری نداشته است اما تا حدودی بهتر شده است. کاهش سوزاندن زغال سنگ در چین و ایالات متحده به نظر می‌رسد یکی از این عوامل بوده است. البته بازهم معلوم نیست که آیا ترک تعهدات امریکا درباره انرژی پاک می‌تواند به تنهایی بر روی سیاست‌های دیگر نقاط جهان نیز تاثیر جدی بگذارد یا خیر.

این مقاله تاکید می‌کند که نگهداشتن میزان گرمایش کره زمین زیر ۲ درجه سانتی‌گراد بالاتر از سطح ماقبل صنعتی تصمیمی مهم خواهد بود. در نتیجه امریکا که سهم بزرگی در اقتصاد دارد کناره‌گیری‌اش از این روند و عدم مشارکت می‌تواند وضعیت را بدتر کند. باید دید کلیت جهان چه پاسخی برای این موضوع خواهد داشت و چه واکنشی نشان خواهد داد. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
0
0
ای به جهنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
0
2
امید که این اتفاق نیفته-مگه سیاره زمین صاحب نداره؟؟!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین