کد خبر: ۴۶۴۰۶۹
تعداد نظرات: ۸۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳
از لغو کنسرت در قوچان تا بدشدن حال شوالیه آواز ایران

بغض‌های موسیقی و کفن‌پوشان/"مانند آدم‌های جانی با ما رفتار می‌شود/چرا با حیثیت مردم بازی می‌کنید؟/من از ایران می‌روم"

در کنسرت یزد، کفن پوشیدند و جلوی در سالن برگزاری کنسرت آمدند. دفعه گذشته، سه‌بار قرار بود در قوچان کنسرت برگزار شود و کنسل شد. قرار بود بزرگان موسیقی دنیا را به ایران بیاوریم، اما اجازه این کار را ندادند./جناب دادستان با من تلفنی صحبت می‌کنند و می‌گویند سقف این سالن بر سر مردم خراب می‌شود. این ستون‌های بزرگ به چه دلیل باید روی سر مردم بریزد؟ /هیچ‌کس پیکاسو و مولانا را از یاد نبرده است. بنابراین خیلی نباید نگران این میزها بود. تجربه ثابت کرده، کسانی که در کنار مردم ایستاده‌اند، برندگان اصلی بوده‌اند./درها روی کسی پلمب شد که صدایش در خون مردم است. دادستان قوچان علت دیگر برای لغو این کنسرت را چینش نامناسب خانواده‌ها بیان کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس فرهنگی-شوالیه آواز ایران پیشتر در مصاحبه‎ای گفته بود "ایران کشوری است پر از تناقض و با این وجود، عاشق ایران است. عشق به ایران باعث شد زندگی بدون دغدغه در خارج از کشور را رها کنم و در ایران بمانم و ظاهرا چاره‌ای نیست؛ باید برای عشق به وطن تاوان داد." حالا او دارد تاوان می‌دهد؛ چرا که اخیراً بعد از لغو کنسرتش در شهرستان قوچان، حال استاد بد شد و به بیمارستان منتقل شد. البته قصه این تاوان‌دادن‌ها تازگی ندارد و سال‌هاست که اساتید موسیقی و بزرگان آواز ایران در حال رنج ناشی از مخالفت عده‌ای دلواپس و گاهی کفن‌پوش با هنر و موسیقی هستند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ آنطور که خبرگزاری ایلنا نوشته است "عصر روز گذشته (جمعه 6 مرداد) گروه ناظری‌های که برای اجرای پروژه "آواز پارسی" راهی سالن کارگران قوچان شده بودند با درهای پلمپ شده این سالن روبرو شدند. انتظار چندساعته اعضای گروه و مخاطبان‌شان برای بازگشایی درهای سالن نیز به جایی نرسید و درنهایت فشارهای عصبی ناشی از این رفتارها، شهرام ناظری را راهی بیمارستان کرد."

بغض‌های موسیقی و کفن‌پوشان/

نکته جالب اینکه طی این چند روز، مسئولان دفتر موسیقی در مقابل لغو کنسرت‌هایی که مجوز‌های قانونی وزارت ارشاد و ادارات زیرمجموعه‌اش را دریافت کرده بودند، واکنشی نشان نداده‌ است.

خبرگزاری تسنیم نیز در گزارشی ضمن اعتراض به لغو کنسرت ناظری در قوچان نوشته است: «رمضانعلی آذری دادستان قوچان علت لغو کنسرت شهرام ناظری و حافظ ناظری را نامناسب بودن سالن ورزشی کارگران این شهر بیان کرده است. او علت دیگر برای لغو این کنسرت را چینش نامناسب خانواده‌ها بیان کرده است. حمید ضیایی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان هم اعلام کرده که لغو کنسرت شهرام ناظری بدون ابلاغ کتبی صورت گرفته است. افشین تحفه‌گر، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم شب گذشته در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها گفته بود: تمامی مجوزهای لازم برای اجرای این برنامه صادر شده و تاکنون هیچ ابلاغیه رسمی در خصوص لغو و یا به تعویق افتادن این برنامه به ما نرسیده است».گزارش‌های خبرنگار تسنیم هم نشان می‌دهد که مردمی که بلیت‌های این کنسرت را خریده بودند تا نیمه‌های شب جلوی سالن حضور داشتند و حاضر نبودند آنجا را ترک کنند. شهرام ناظری و گروهش هم تا نیمه‌های شب در حال رایزنی برای برگزاری کنسرت بودند اما هیچ مقام مسئولی به آنان پاسخی روشن و قانع‌کننده نمی‌داد. در نهایت هم شهرام ناظری به‌دلیل خستگی و فشار عصبی راهی بیمارستان شد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ حافظ ناظری نیز شامگاه گذشته (۶ مردادماه) پس از برگزار نشدن کنسرت خودش و شهرام ناظری با عنوان «آواز پارسی، افسانه و مهر» در سالن کارگران شهرستان قوچان، در سخنانی گفت: یک عذرخواهی بزرگ از شما مردم و یک عذرخواهی کوچک به خود ما لازم است که از ساعت ۱۵:۳۰ در خیابان نشسته‌ایم. متاسفانه حال استاد شهرام ناظری بد شد، به درمانگاه منتقل شد و زیر سرم رفت. هنرمندان که هیچ، اما این چه رفتاری است که با مردم می‌کنند؟! چه کسی مسئول و جوابگو است؟ مردم باید بپرسند و جواب بخواهند. من همه دنیا را گشته‌ام. هم با کم‌ترین امکانات به اجرای موسیقی پرداخته‌ام و هم در بهترین سالن‌های جهان کنسرت برگزار کرده‌ام، با نوازنده‌های آماتور، بزرگان موسیقی جهان، برندگان ۵۰ جایزه اسکار موسیقی کار کرده‌ام، اما تا امروز این مورد را در زندگی ندیده بودم.

این نوازنده و آهنگساز با بیان این‌که مانند آدم‌های جانی و در حالی که مشخص نیست چه خطایی مرتکب شدیم، با ما این رفتار می‌شود، اظهار شد: موسیقی‌ای که قرار بود برای شما اجرا کنیم، دربرگیرنده اشعار فردوسی است، چراکه اینجا خانه حضرت فردوسی است. من می‌توانم بپذیرم که این شهر فضای مذهبی دارد و برای همه ما قابل احترام است، حتی اگر یکی از جوانان تازه‌کار موسیقی به این شهر بیاید و برایش مشکلی ایجاد شود، طبیعی است، اما پدر من، مردی است که جوانان و رزمندگان ایران با صدایش شهید شدند، چطور ممکن است با این برخورد مواجه شود؟

وی بیان کرد: حتی از خودم هم تعجب می‌کنم؛ با خودم می‌گویم چرا اینجا هستم، با توجه به این‌که با خوشی در آمریکا زندگی کردم و امکانات فراهم بود، اما به عشق مردم ایران همه آن‌ها را رها کردم و به ایران آمدم. هر کاری که می‌کنیم مشکلی پیش می‌آید و نمی‌دانم چرا برای ما مشکل پیش می‌آید. در کنسرت یزد، کفن پوشیدند و جلوی در سالن برگزاری کنسرت آمدند. دفعه گذشته، سه‌بار قرار بود در قوچان کنسرت برگزار شود و کنسل شد. قرار بود بزرگان موسیقی دنیا را به ایران بیاوریم، اما اجازه این کار را ندادند.   

ناظری در حالی که بغض کرده بود، از حال نامساعد پدرش خبر داد و گفت: شرمنده مردم هستیم. از ساعت ۱۵:۳۰ در ماشین نشسته‌ایم که بیایند و بگویند، سالن برگزاری کنسرت پلمب است. جناب دادستان با من تلفنی صحبت می‌کنند و می‌گویند سقف این سالن بر سر مردم خراب می‌شود. این ستون‌های بزرگ به چه دلیل باید روی سر مردم بریزد؟ چرا با حیثیت و اعتبار مردم بازی می‌کنید؟ 

وی تصریح کرد: قرار است کنسرت سنگینی در تهران برگزار کنیم، اما قصد داشتیم برنامه «آواز پارسی» که همراه اشعار حضرت فردوسی برای اولین‌بار است اجرا می‌شود، به احترام مردم و خود حضرت فردوسی، از این شهر و استان آغاز شود؛ اما با یک اسطوره موسیقی ایران باید این‌گونه برخورد شود؟! بعد از این همه مدت که منتظر بودیم، ساعت ۱۲ شب درهای سالن را باز کردند. اگر سالن مشکل داشت، چرا حالا درها را باز می‌کنند؟ دوستان می‌خواهند خود را تبرئه کند که سالن باز شده است.

این نوازنده و آهنگساز با بیان این‌که نمی‌دانم چرا با موسیقی فاخر و موسیقی سنتی این‌طور رفتار می‌کنیم، گفت: این فرهنگ و تمدن ماست که باید به آن افتخار کنیم. در این میان عده‌ای باقی مانده‌اند که سعی دارند این فرهنگ را حفظ و به جوانان انتقال دهند. باید خوشحال باشند که هزاران هزار نفر، بخصوص جوانان زیر ۲۰ سال را در کنسرت‌های «ناگفته» با موسیقی ایرانی آشتی دادیم.‌ باید تشویق کنند نه این‌که در را پلمب کنند.

ناظری با بیان این‌که هنرمندان جزو مظلوم‌ترین قشر در جامعه هستند، اظهار کرد: دوستانی که تشریف آوردند، مانند مدیرکل ارشاد خراسان رضوی و معاون فرماندار، کاش زودتر تشریف می‌آوردند. ما ایرانی‌ها خیلی قلب مهربانی داریم، ولی بعضی از ما بسیار ترسو هستیم و هراس از دست دادن میز خود را داریم. بزرگ‌ترین پادشاه‌های تاریخ، کاخ‌های‌شان ویران شد، سلسله‌های‌شان از بین رفت. کسی یادش نمی‌آید ۲۵۰۰ یا ۳۰۰۰ سال پیش، در مصر کدام فرعون بوده، اما بتهون را کسی از یاد نبرده، هیچ‌کس پیکاسو و مولانا را از یاد نبرده است. بنابراین خیلی نباید نگران این میزها بود. تجربه ثابت کرده، کسانی که در کنار مردم ایستاده‌اند، برندگان اصلی بوده‌اند.

وی با بیان این‌که شاید به‌خاطر این حرف‌ها، نگذارند در ایران کنسرت بدهم، ادامه داد: هیچ مهم نیست؛ من از ایران می‌روم، اما عشق به مردم ایران را به هیچ چیزی نمی‌فروشم و به جای همه کسانی که باید عذرخواهی کنند، از شما عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم فرصتی پیش بیاید و درس عبرتی شود برای این‌که این اتفاقات در ایران تکرار نشود که البته بعید می‌دانم و فکر می‌کنم باز هم تکرار شود؛ اما امیدوارم این موضوع تلنگر کوچکی باشد تا مسئولان این اشتیاق را ببینند و بتوانیم دوباره به اینجا بازگردیم، چون ما کم نمی‌آوریم و تا شما باشید ما هم هستیم. اگر اجازه دادند باز هم بازمی‌گردیم و در خدمت شما هستیم.

به نوشته خبرگزاری ایسنا، این نوازنده و آهنگساز اضافه کرد: ای کاش می‌توانستیم امشب بمانیم و فردا هرجا که شد، برنامه اجرا کنیم، حتی تا این قسمت هم پیش رفتیم که سازها را از سالن خارج کنیم و در محوطه بیرون، در کنار شما موسیقی اجرا کنیم؛ اما صحبت‌هایی شد که این اتفاق نیفتاد. همه ما برنامه‌های دیگری داریم که باید به آن بپردازیم. امیدوارم شرایطی پیش بیاید که بتوانیم به شهر قوچان برگردیم و مطمئن هستم که شما هم ما را تنها نمی‌گذارید.

لغو کنسرت‌ها از سوی دادستانی مصداق دخالت در کار دولت است  

در همین‌باره، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از ورود کمیسیون متبوعش به موضوع لغو کنسرت‌ها خبر داد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول لغو یا صدور مجوز کنسرت‌ها است.

پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت در واکنش به ادامه روند لغو کنسرت‌ها در کشور، گفت: بارها در این خصوص موضع‌گیری شده و نسبت به دخالت نابجای دادستانی‌ در لغو مجوزها هشدار داده شده است ولی باز هم شاهد دخالت دادستانی‌ برخی شهرها در امور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را متولی صدور و لغو مجوز برای برگزاری کنسرت‌ها عنوان و اظهار کرد: نیروی انتظامی نیز مسئول تأمین و برقراری امنیت کنسرت‌ها است. بر اساس قانون برای دادستانی‌ها جایگاهی برای ورود به موضوع کنسرت‌ها تعریف نشده است. لغو مجوز کنسرت شهرام و حافظ ناظری در قوچان مصداق دخالت قوا در حوزه‌های یکدیگر است.

سلحشوری این قبیل اقدامات حاشیه‌ساز و ابزاری برای نشان دادن قدرت از سوی گروه خاص برشمرد و افزود: متأسفانه مصاحبه‌ها و موضع‌گیری‌ها در این خصوص نیز کارکرد خود را از دست داده‌ است و ما هرچه بگوییم فایده‌ای ندارد. اینکه  کنسرت در برخی از مناطق کشور برگزار می‌شود و در برخی مناطق دیگر با دخالت‌های بی مورد لغو می‌شود قابل درک نیست.

وی حضور و تقدیر از یکی از خواننده‌‎های زیرزمینی در یکی از جشن ها و برخورد آن‌ها با موسیقی سنتی و غنی را متناقض خواند و ادامه داد: برخی جناح های سیاسی باید یک بار برای همیشه تکلیف خود را در مواجهه با موسیقی روشن و مشخص کند.

رییس فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در باب شأن نظارتی خود می‌تواند روی وزارت ارشاد اسلامی نظارت کند، ادامه داد: این موضوع در کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح خواهد شد و باید بررسی شود که چرا نهادهای غیرمرتبط به موضوعات فرهنگی ورود می‌کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا دادستانی از وجود خلأ قانونی برای لغو مجوز کنسرت‌ها استفاده می‌کند، گفت: بیشتر از اینکه در این زمینه خلأ قانونی وجود داشته باشد دخالت نهادها در امور یکدیگر دیده می‌شود؛ لذا قانون تکلیف را برای اموری مثل برگزاری کنسرت مشخص کرده و نقشی برای دادستانی قوه قضاییه تعریف نشده است. سلحشوری شأن و جایگاه هنرمندان را بالاتر از این خواند که با درهای بسته مواجه شوند و گفت: باید با هنرمندان با ادبیات و رفتار فرهنگی برخورد کرد و برخوردهایی از این دست قابل قبول نیست.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این مخالفت‌ها با برگزاری کنسرت شهرام ناظری در خراسان در حالی است که بیش از این ابراهیم رئیسی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ایان تبلیغات انتخاباتی با تتلو، خواننده رپ و زیرزمینی دیدار و گفت‎وگو کرده بود و در برابر انتقادها نیز به دفاع از تتلو برخواسته بود اما حالا نکته جالب این است که در اطراف این آقایان کنسرت و موسیقی سنتی و اصیل ایرانی تعطیل می‌شود و واکنشی هم نشان داده نمی‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸۳
سید حسن شهریان
|
Italy
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
5
62
واقعا متاسفم :شهرام ناظری صدای ماندگار ایران است وحافظ چه زیبا در برنامه تلویزیون ارادت خود را به ایران وایرانی بودن ابراز کرد.به کجا میرویم اندیشه ها را چه میکنیم
پاسخ ها
فردوس توسی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
چی بگم از قدرت و نفوذ تندروها و خودسرها و حامیان انها که اکثرا در طیف اصولگرا هستند کاش قبول کنند انسان فقط نیاز مادی نداره و به شادی هم در کنار عذاداری نیاز داره
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
یک عده.....مردم رو اذیت میکنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
من اصول گرا نیستم و از اصلاحات متنفرم
من انقلابی ام
فقط حزب الله
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
6
43
شهرام جون بذار برو اینجا جای تو نیست واقعا حیف از توست که بمونی اینجا و...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
88
4
مشکل مردم کنسرته یا بیکاری و رکود؟!
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
مشکل اصلی مردم ،تو و امثال تو هستین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
افسرده ترین مردم جهان نباشیم دومیش هستیم.حالا مشکل مردم کنسرته یا بیکاری یا چی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
ما فقط یک مشکل داریم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
واقعا که
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
احتمالا شما اصلا مشکل مالی هم نداری،چون هم از توبره میخوری هم از
آغول. شماها فقط مشکل روانی دارین.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
مشکل بیکاری و رکود با لغو کنسرت حل میشه؟! اونایی که مخالف کنسرت هستند چقدر تونستن مشکلات اقتصادی را حل کنند؟ اونها که شعارشان تحمل مشکلات و خوردن اشکنه هست
navid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
5
64
اگر آقای شهرام ناظری هم مثل تتلو میرفت در ایام انتخابات با آقای رئیسی عکس یادگاری میگرفت الان قطعا کنسرت های ایشون در بهترین سالن های خراسان اجرا میشد. آقایان ناظری، ما به وجود شما، هنر شما، جدیت و پشتکار شما در زنده نگه داشتن فرهنگ پارسی افتخار می کنیم. ممکنه شما در سالن های این کشور جایی نداشته باشید، اما اطمینان داشته باشید جایتان در قلب مردم ایرانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
کاش مثل ایشون چند تا هنرمند داشتیم اما متاسفانه امثال تتلو زیادن که نه تنها به اعتقادات خودشون پایبند نیستن که هر روز رنگ عوض میکنن و قربون صدقه یه جناح میشن
واسه آقایون هم همین به اصطلاح هنرمندا خوبن که گرچه هنرشون به دوزار نمی ارزه اما چون جلوشون تعظیم میکنن قابل احترامن
پارس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
7
30
صبر باید کرد ،صبر. صبر. صبر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
کسی از صبر کردن ضرر نمیکنه اگه عمر نوح میداشتیم اما واسه ما نسل سوخته دیگه کی فرصت دیگه ای پیش میاد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
فقط برخوردی در شان انحصارطلبان باید کرد.والسلام
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
57
6
وقتی دولت در اقتصاد و فرهنگ پاسخگو نیست ،اولویت اول می شود کنسرت
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
همینکه دولت محبوب شما اونهمه پاسخگو بود بسه برامون نتیجه اش رو تو اون هشت سال دیدیم
عادل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
جرا بی ربط حرف می زنی برادر ما چی میگیم شما دنبال چی هستید
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
3
34
ناظری با بیان این‌که هنرمندان جزو مظلوم‌ترین قشر در جامعه هستند، اظهار کرد:
خب از دید اقایون شما هنرمند نیستید امثال آقای تتلو هنرمند هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
4
33
شما میروید شجریان نمیخواند بعد تتلومیخواند مجری دور وریاکار باحجاب سیما وبی حجاب درخارج گفتند سه مداح تخلف کردند مردم چه کنند وزارت ارشاد ما هم سکوت
امير حسين
|
United States
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
1
22
خدا سرزمينش را مرز نگذاشته برويد جايي كه هنر شناسند، هر كه عاشق باشد مي ايد. برويد شهرهاي مرزي كنسرت در فضاي ازاد بگذاريد مردم ميايند و ديگران از اينترنت استفاده مي كنند....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
درود
رویا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
2
13
بسیار متاسفم
با موسیقی اصیل ایرانی چه میکنند؟؟؟؟؟؟
رویا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
1
23
بسیار متاسفم
با موسیقی اصیل ایرانی چه میکنند؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
پیر
| - |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
اینا ایرانی نیستن /ماموریت دارن تا مشت آخر خاک این مملکتو دلار کنن بریزن تو جیب آمریکا و اینگیلیس .البته اسمشو گذاشتن اختلاس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
2
27
اون وقت می گن چرا فلان هنرمند فلان مبارز فلان سیاست مدار یا فلان فلان می رود امریکا انگلیس و می شود اپوزیسیون ، خوب همین رفتار انحصار طلبانه آنان را فراری و انتقامجو می کند.
الحمدلله قانون درست وحسابی که جلوی این ... را بگیرد یا نداریم یا ...از قانون قوی ترند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
27
2
اون خانم طرفدار دولت بنفش بوده.
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
49
6
بهنر است به امریکا بروند که آغوش آنها برایش باز است.و شما سایت آفتاب بهتر است افتضاحات برجام را پوشش بدهی و با این حاشیها سرپوش روی بد عهدی اربابتان امریکا نگذارید.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
فعلا که دوستان دانشمند شماها برای آمریکا رفتن له له میزنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
بی لیاقت .........................................
عادل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
اگر قرار باشه بین آمریکا و روسیه یکی رو انتخاب کنیم فکر کنم رویسه نباشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
گند 8 ساله دولت قبل با 8000 سال ریاست مثل روحانی پاک نمیشه
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
40
2
اینم از این خواننده ... فورا فرار می کند واعتراض که چرا از صدا سیما صدای ...پخش می شود از هزینه این کشور مشهور شدند حالا برای کشور کلاس می گذارند
پاسخ ها
عادل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
ببخشید اشتباه منفی زدم
یه نفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
38
1
عزیزم، در خوب بودن استاد ناظری و اینکه حق دارن کنسرت برگزار کنن حرفی نیست ولی خداوکیلی شما هم خوب بلدید با بزرگ کردن موضوعات فرعی مسائل اصلی مملکت رو ماله کشی کنیدا!
پاسخ ها
پیر
| - |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
مساله اصلی دزدیه که اونم کار همیناییه که کنسرت لغو میکنن تا حواس مردم پرت شه
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
38
2
به درک
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
درک ......
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
......... در حد تو هیچ واژه ای نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
ادب داشته باش بی ادب
محمد
|
United States
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
1
4
افرادی که به دنبال ایجاد حاشیه برای دولت هستند.
باید حواس دولت را پرت کرد که متوجه رانت ها و اقدامات ما نشود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
1
12
من ب اقای ناظری پیشنهاد میدم در بیابان. ک از شهر و اقایان دور است کنسرت برگزار کنند مطمئنا جمعیت بیشمار می اید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
1
3
اقا دست ما هم بگیر ببر داغونیم همینجوری دا داش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
1
2
لطفا دوستان اصولگرا چشمان خود را به روی حقیقت باز کنند. چون مشکل کشور بیکاری هست همه نیازهای دیگر مردم تعطیل شود و یک عده هرکاری میخواهند بکنند بعد بگویند مگر اولویت کشور فلان است.لطفاً به شعور ملت توهین نکنید. ملت استقلال امنیت و آزادی میخواهند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
2
15
ریسی چرا الان از موسیقی حمایت نمیکنه؟فقط موقع انتخابات موسیقی خوبه؟اونم از نوع تتلوش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
19
2
اقاى ناظرى با تمام احترامى كه براى شما وهنر ايران قائل هستم اين را مى گويم كه كه شما اگر ترجيح ميدهيد به جاى ماندن ومبارزه كردن براى احقاق حق خودتون وملت ايران كشور را ترك كرده ودر جاى ديگر ى از دنيا براى ايرانيان به مراتب بسيار اندك ترى از كشور خودتون برنامه اجرا كنيد كاملا مختاريد دعاى خير ما مردم هم بدرقه ى راهتان خواهد بود والبته كه در روزهاى سختى است كه مى شود مردم را بهتر شناخت
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
2
22
همون اقایی که تو مشهد با کنسرت مخالفه زمان تحریم میگفت برید بجای مرغ اشکنه بخورید و حالا هم میگه مردم از جنگ هراسی ندارند کلا با رفاه و شادی مردم ممشکل دارند
علی حسینی فهرجی
|
-
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
32
2
آقای ناظری مگه مشکل مردم موسیقی هست ویا با موسیقی حل می شود
انقلاب کردیم وشهید دادیم تا مجالس گناه و لهو و لعب نباشد
برو جایی که بخواهند شما را در ایران اسلامی جایی برای شما وامثال شما نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
شماکه به کنسرت ناظری و... میگویید لهو لهب؟
پس هرجه فساد توی مملکت است گردن شما وامثا شماست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
این آقا راس میگه دیگه.باید مثل برنامه های تتتتتتتتتللللللوووووووو پر از معنویت باشه تا اجازه بدن.
تتلو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
1
15
افتاب جان به نظر میرسد گروهای دلواپس مثل محسن که نظر گذاشته هنوز نگران برجام هستند.نمیدونم علتش گرمهای هوای این روزهاست که هرچی آب میریزه خنک نمیشه.چند ماه از انتخابات گذشته هنوز خنک نشده.کولر ابی جواب نمیده خوب کولر گازی ببند شاید خنک شدی محسن.اب ریختی هم جواب نداد .استخر زیاد برو
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
1
18
بعضی ها در این مملکت روی داعش رو سفید کردند.
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
1
9
از آنجا که این دلواپسان خیلی حریصن اند و تمایل دارند تا همه چیز را مال خود کنند می شود از این ولع اینها استفاده کرد تا هم کنسرت را برگزار کنیم هم اینها ساکت شوند کافیه جوریه رفتار کنیم که احساس کنند برگزاری فلان کنسرت به نفعشان تمام می شود دیدم که اگر به نفعشان باشد حتی تتلو را هم قبول دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۲
اکر در کنسرت شعار به نفع انقلاب داده شود و زن و مرد جدا از هم بنشیندد و موارد خلاف اخلاف نباشد
اشکلی ندارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
1
7
باید با این هنرمند اینطور برخورد بشه بعد یک مداح جاسوس درهای همه جا به روش باز باشه
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
1
6
دوستان باید بدانند که برجام تصمیم نظام است
ومخالفان آن هم ترامپ وتندروهای امریکایی واسرائیلی هستند
ونمیدانم دوستان دلواپس با کی هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
2
3
جو سازی نکنید / شهرام ناظری خواننده خیلی خوبی است بیشترین مخاطبان او همین اصولگراها هستند ..........
ناشناس
|
United States
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
1
5
این یعنی مردم نظر و رای شما کشک . انتخابات فقط نمایشی ست ولی پای عمل رییس جمهور و وزرا و ومجوزهایشان هیچ ارزشی ندارند. کدام کشور است که اختلاس های میلیاردی پیاپی روی دهد.......................
ناشناس
|
United States
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
1
8
استاد شجریان منکوب شد حالا نوبت استاد ناظری است. جریانی در این مملکت هست که با شادی و حتی جشن نوروز مردم مخالف اند خدا آخر عاقبت ما را به خیر کنه
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
1
4
خوشا به سعادت اونایی که
صبح امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
1
6
به قول حافظ : ما را به رندی، افسانه کردند پیران جاهل، شیخان گمراه
عبدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
1
5
" هنر نمیخرد ایام "...کمال الملک
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
1
7
روزگاری داشتن کاست در اتومبیل جرم بود
حالا مدل پیشرفته را می بینیم پس تفکر همان است! خودت را دریاب
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
1
6
بنظرم مشکل اینجاست که ما یا از این ور می افتیم از اون ور...اگر دوستان می تونستن حواشی کنسرت ها رو در تهران وشهرهایی که کنسرت برزگار شد درست کنند شهرهای دیگه با اصل کنسرت به مشکل برنمی خوردیم...رفتن قم یک همخوانی کردند صدتا عکس اومد از یک ساعت همخوانی... یه عده فکر کردن برای موسیقی دان و هنر مند بودن حتما باید مبتذل بود..حتما باید همه ی مرزهای اعتقادی رو زیر پا گذاشت...بجای پاک کردن صورت مسئله بهتره مسئله درست حل بشه...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
2
6
مانند آدم‌های جانی با ما رفتار می‌شود .

داعشی ها ، با خودی های خودشان و با مجوز دار های خودشان ، اینگونه رفتار نمی کنند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
1
5
چرا هنر دوستان مجبور به دعایی می کنید ، که خدایا یکی را کمک کن ، توی دهن ، بانیان و عوام فریبان ، این رفتار بزند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
1
7
وقتی این خبرها به گوش از قبیل وهابی های جاهل می رسد ، احساس متمدن بودن می کنند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
1
5
این گونه برخوردها ،مضمون نامه رییس بحرین در سال نود وسه را ، به سازمان ملل و... تایید می کند که :
ایران در حال تخریب تمدن منطقه است .
ناشناس
|
United States
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
1
0
جناب ناظری بروید وبگذارید این سرزمین ن........ ملتی که مطالبات خود را فراموش کند می شود حال و روز امروز ایران هرکسی که ذره ای انسانیت داشته باشد تلاش میکند که از این خارج شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
2
6
در بدترین دوران تاریخ زندگی میکنیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
شما کمی در عقل خودتان شک کنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
من به شعور شما شک دارم که دراین وضعیت خیلی خوشحالی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
1
5
چرا دنبال دلیل می گردید ؟ دلیل مخالفت با موسیقی وکنسرت روشن است ! شادی بد است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
1
1
ديوانه است كه مونده والاه
علیرضا کاظمی از شیراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
1
2
از مردم مشهد و خراسان بزرگ می پرسم: روزگاری آزادمردانی مانند شریعتی و مطهری به داد ایرانی می رسیدند. آیا زادگاه آزادمردانی مثل شریعتی و مطهری باید امروز خالی از آزادمردانی باشد که حداقل فضای جامعه و ذهن مردم پیرامون خود را در برابر خودمحورانی همچون ... نگهبانی و دفاع بکند؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
2
0
اینا روزی که خیلی دور نیست مانع از حضور مردم در حرم امام رضا خواهند شد و مردم را از این نعمت محروم می کنند. چون این افراد خواسته یا ناخواسته پروژه تجزیه ایران را دارند استارت می زنند. اگر ایران و امام رضا رو دوست داریم باید مانع این حرکات بشویم.
ناشناس
|
United States
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
0
1
چه کسی گفنه که همیشه باید گریه وزاری باشد شادی نباشد. اصلا من افرادی را میشناسم از دوستانم گریه و عبوص بودن تو ذاتشان هست حوصله خندیدن و خوشحالی را ندارند حالت گرفته و بغض آلود انگار به آن وضعیت عادت کردند وقتی دیدمش گفت کمی گریه کردم سبک شدم من حق ندارم بعد فوت پدرم عروسی همسایه چند متر آنطرفتر را شادیش را بهم بزنم نسخه اشتباه که اگر فلان چیز را میخواهی برو از ایران برو بیرپن نکنه اصلا ایرانی نیستی در تاریخ آمده مغولها وقتی به ایران حمله وشهرها را تصرف و مردان را کشتند با ایرانیان چنین برخوردی کردند ایرانی هستی بفرما ملت باید خوشحال باشند عمر دنیا مگر چند ساله که دایم افسرده و گریه کنم. گریه کنم که چی بشه پدرم فوت کرد زنده میشه شادی باید بر ناراحتی وگریه غالب باشد
شاهین بختیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۴
0
1
یک موضوع همیشه سندیت و مقبولیت داشت آن هم این سوال که موسیقی هم گوش میدی ؟ اگر می گفتی فقط صدای استاد شجزیان را دوست دارم دیگر سوالی از شما نمی شد و قبول می شدید اما دقیقا حالا بر عکس شده اگر بگویی جینگیلی جینگیلی تتلوس شنیدم حتما از افراد خودی هستی اما از موسیقی واقعی و پر مغز اصالت دار و سنتی ایرانی و هنرمندان متعهدی چون شجریان و ناظری ها و کامکارها و عندلیبی ها جلوگیری میشود واقعا که برای همه متاسفم .........
مردم دانای سالم مرده و اندر عوض ملت خنگ و ضعیف و زرد پیکر زنده باد
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
0
0
ای کاش من هم میتونستم برم..خواهشا تایید کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
راه بازه جاده دراز .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
0
0
باید توجه داشت که کسانی که از موزیک و سرود و ترانه و به طور کلی از موسیقی بدشان میاد مریض هستند و بیمار باید به دکتر مراجعه کند من خودم گاهی اوقات دوست دارم و گاهی نه و میدانم که مریض هستم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین