کد خبر: ۴۹۰۲۸۴
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲

راه‌حلی ساده برای مقابله با فشار خون

ارزیابی‌ای در چین بر روی بیش از ۶۰۰نفر با استفاده از تصاویری گرفته شده از اسکن مغز و تجزیه و تحلیل آن نشان داد که مصرف فلفل و غذاهای تند سبب می‌شود تا افراد میل کمتری به استفاد از نمک داشته باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سلامت- ارزیابی‌های تازه نشان می‌دهند که یک راه حل ساده و طبیعی در رژیم غذایی‌تان به شما کمک می‌کند که نمک و شکر کمتری مصرف کنید و قند و فشار خون‌تان را کاهش دهید و به سلامت کلی بدن تان کمک کنید آن هم استفاده از غذای تند پر از فلفل است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، ارزیابی‌ای در چین بر روی بیش از  ۶۰۰نفر با استفاده از تصاویری گرفته شده از اسکن مغز و تجزیه و تحلیل آن نشان داد که مصرف فلفل و غذاهای تند سبب می‌شود تا افراد میل کمتری به استفاد از نمک داشته باشند. 

راه‌حلی ساده برای مقابله با فشار خون

محققان دریافتند در مغز انسان مناطقی که نسبت به طعم شوری و تندی واکنش نشان می‌دهند و تحریک می‌شوند با یکدیگر همپوشانی دارند و به این دلیل فعالیت‌های مشابهی در این مناطق مشترک انجام می‌شوند. در نتیجه، مصرف غذاهای تند به طور موثری سبب افزایش حساسیت نسبت به شوری می‌شود و کمک می‌کند تا فرد نمک کمتری مصرف کند و میل کمی به مصرف آن داشته باشد. 

دکتر «ژیمینگ ژو» استاد و رییس دپارتمان غدد و بیماری های مرتبط با فشار خون در دانشگاه درمانی نظامی در چونگ کینگ در چین درباره این تحقیق می‌گوید: «ما فکر می‌کنیم که غذاهای تند می‌توانند مغز را فریب دهند به نوعی که تمایل به خوردن غذاهای شور را کاهش دهند. این ارزیابی نشان داد افرادی که به طور متناوب از غذاهای تند استفاده می‌کنند ۲.۵ گرم نمک در روز کمتر از افرادی که غذاهای تند نمی‌خوردند مصرف می‌کنند و فشار خون پایین‌تری دارند. 

سی ان ان در گزارش خود، اشاره می‌کند که ادویه‌جات تند به خصوص فلفل می‌توانند به کاهش قند خون و تمایل فرد به مصرف شیرینی و شکر نیز کمک کنند. 

کپسایسین موجود در فلفل به بهبود عملکرد عروق خونی کمک می‌کند و می‌تواند سطح فشارخون را طبیعی کند. این ماده به حفظ جریان خون در سراسر بدن، به‌ویژه دست‌ها و پاها که ممکن است به‌خاطر قندخون بالا دچار مشکل شده باشند، کمک می‌کند. کپسایسین یک مسکن موضعی نیز می‌باشد و کرم‌های حاوی کپسایسین درد ناشی از نوروپاتی دیابتی (علائم عصبی و گزگز) را تسکین می‌دهد. این ترکیب دارای خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی است. 

فلفل قرمز باعث افزایش سوخت‌وساز می‌شود و سوزاندن انرژی را دو ساعت پس از وعده غذایی سرعت می‌دهد. این ادویه دارای خواص ضد‌سرطان نیز هست و برای درمان آن مفید است. در مطالعه‌ای نشان داده شد، افراد دیابتی که غذای حاوی فلفل میل می‌کنند پس از وعده غذایی به انسولین کمتری برای کاهش قندخون خود نیاز دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین