کد خبر: ۵۱۶۶۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
شبکه خبری «سی ان بی اس» امریکا مطرح کرد

تشدید خصومت میان عربستان و ایران می تواند بزودی به کاهش عرضه نفت اوپک پایان دهد

این شبکه خبری اشاره می کند که با افزایش تنش میان عربستان سعودی و ایران می توان انتظار افزایش شکاف میان اتحاد اعضای اوپک را داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اقتصادی-این شبکه خبری می نویسد:«روسیه و عربستان سعودی رهبری تلاش های اوپک برای تنظیم میزان عرضه نفت را برعهده داشته اند  بازیگران دیگر نفتی نیز در این باره را انجام داده اند. 

به گزارش آفتاب نیوز، توافق اخیر میان اعضای اوپک می تواند با تشدید تنش و درگیری میان ایران و عربستان سعید با شکست مواجه شود. این موضوع می تواند وحدت نظر میان اعضای اوپک برای بررسی قیمت نفت را از بین ببرد. منازعه نیابتی در منطقه میان ایران و عربستان سعودی بیش از دو سال است که به طول انجایده و بازتاب کمی در قیمت نفت داشته است. با این حال، اوج گیری این تنش در روزهای اخیر می تواند وضعیت را تغییر دهد. جنگ داخلی در در یمن یک جنگ نیابتی بین ایران و عربستان سعودی دو قدرت شیعه و سنی در منطقه است. در حالی که ایران از انصارلله حمایت می کند عربستان سعودی حامی ریاست جمهوری «عبد ربه منصور هادی» است. در حالی که اوپک خواستار تطبیق دادن خود با حمایت از ادامه نوعی از تنظیم بازار نفتی تا سال ۲۰۱۹ میلادی است به نظر می رسد رویدادهای سیاسی جاری دیدار ماه مه اعضا را تحت الشعاع قرار می دهند». 

این شبکه خبری در ادامه می افزاید:«توافق کنونی میان اعضای اوپک و تولید کنندگان نفتی غیر عضو در آن نهاد برای کاهش تولید نفت به ۱.۸ میلیون بشکه در روز قرار بود تا پیش از سال ۲۰۱۸ میلادی ادامه یابد. وزرای دولت های عضو اوپک نیز علیرغم بازبینی این موضوع در ماه مه تایید کردند که خواستار حفظ همکاری ها برای کمک کردن به جلوگیری از بی ثباتی دیگری هستند که بر قیمت نفت تاثیر منفی بگذارد مانند آن  چه در اواسط سال ۲۰۱۴ میلادی روی داد.

 قیمت نفت پس از سقوط به بشکه ای ۲۰ دلار در آغاز سال ۲۰۱۶ میلادی به تدریج احیا شد و به بشکه ای ۶۰ دلار رسید. با این حال، اکنون بار دیگر قیمت نفت به دلیل بحران های سیاسی خطرناک در معرض خطر قرار گرفته است. در اواخر ماه مارس، گزارش شده بود که عربستان سعودی و روسیه در حال اماده سازی خود برای تاثیرگذاری بیش تر و نفوذ گسترده تر بر بازار عرضه نفت با مدیریت فعالانه تر بازارها هستند و برای ۲۰ سال اینده برنامه ریزی کرده اند». 



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
0
0
نفت بشه بشکه ای پنج سنت، به ما چه ربطی داره،اصلا مجانی و مفت بشه به قبرستون.
یک زمانی موقع جنگ نفت شد بشکه ای چهار دلار بعد از مدت ها شد پنجاه دلار،هشتاد دلار،صد دلار .بفرمائید چه تاثیری بحال ما داشته،ما همون بدبخت هیچی ندار بودیم ،هستیم وخواهیم بود،بخدا.
وقتی هیچ نفعی جز این اخبار کوفتیش که اعصاب وروان ادم رو بهم میریزه،برای ما منفعتی نداره،میخوام اصلا ،ولش کن،بقول قدیمیا دیگی که برای ما نمیجوشه میخوام توش کله سگ بجوشه.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین