کد خبر: ۵۴۳۴۶۵
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳

روش‌های کاربردی برای لاغری نقاط مختلف بدن

چاقی یکی از مقوله‌هایی است که امروزه افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. روش‌های مختلف و متنوعی در طول زمان برای لاغری و خلاصی از چاقی بوجود آمده است که هر کدام مضرات و فواید مخصوص به خودشان را دارند و میزان اثرگذاری آن‌ها نیز بسیار متفاوت می‌باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
۳ نقطه در بدن وجود دارد که سریع دچار چاقی می‌شود، این نقاط عبارت‌اند از شکم و پهلو، ران و صورت. برای رفع چاقی هر کدام از این اندام‌های بدن روش‌هایی وجود دارد که ما در این مطلب قصد داریم آن‌ها را به صورت خلا‌صه‌وار برای شما بیان کنیم. اگر شما نیز دچار چاقی در یکی از این اندام‌ها هستید می‌توانید با مطالعه این مطلب روش‌های رفع و خلاصی را یاد بگیرید. همراه ما باشید.

روش‌های خلاصی از چاقی نقاط مختلف بدن

درصد بیشتر چاقی در بدن مربوط به چاقی شکم و پهلو است به همین دلیل هم ابتدا به روش‌های لاغری این نقطه از بدن خواهیم پرداخت.

روش‌های لاغر کردن شکم و پهلو

شکم اندامی است که با کمی بی‌دقتی در تغذیه و دوری از ورزش سریع چاق می‌شود. برای لاغر کردن شکم می‌توانید از ۲ روش مختلف استفاده کنید.

روش‌های کاربردی برای لاغری نقاط مختلف بدن

لاغری شکم بدون ورزش و با رژیم غذایی

انتخاب اینکه کدام روش برای شما بهتر است به عهده خودتان و پزشک تغیه‌تان می‌باشد. به عنوان مثال در روش دوم به جای ورزش کردن نوع تغیه تغییر پیدا می‌کند. تعییراتی مانند:

1. خوردن سیب‌زمینی برای آب شدن پهلو‌ها
2. خوردن برنج سیاه به جای برنج سفید
3. خوردن میوه به جای قند و شکر
4. ممنوع شدن نوشیدنی‌های صنعتی
5. و...

در روش دوم نیز از ورزش‌های خاصی برای لاغری شکم استفاده می‌شود به عنوان مثال:

1. انجام دراز نشت به صورت نیمه
2. تمرین کرانچ دوچرخه
3. ورزش‌های مخصوص با توپ
4. ایروبیک
5. انجام روزانه شنا
6. انجام حرکت پروانه با توپ طبی
7. و...

پیشنهاد می‌کنیم این کارها را با مشورت پزشک انجام دهید.

روش‌های کاربردی برای لاغری نقاط مختلف بدن

روش‌های مناسب لاغر کردن صورت

صورت نقطه‌ای از بدن است که تاثیر بسیار فراوانی در زیبایی داشته و همیشه جلوی چشم است. برای لاغری صورت خود می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید در ادامه به صورت تیتروار این روش‌ها را برای شما بیان می‌کنیم:

درمان چاقی صورت با رژیم غذایی
آب درمانی برای لاغری صورت
استفاده از طب سنتی
ماساژ صورت برای لاغری
روغن کاری برای لاغری صورت
ضماد گل و سرکه

هر کدام از این روش‌ها مکانیزم مخصوص به خودش را دارد. به عنوان مثال در آب درمانی توصیه می‌شود که صورتتان را با آب خنک بشویید. شستن صورت با آب خنک می‌تواند تاثیر زیادی در لاغری آن داشته باشد. همچنین این کار زیبایی و شفافیت پوست را نیز بسیار بالا می‌برد. طریقه انجام آب درمانی صورت و تعداد دفعات آن در روز را باید پزشک متخصص تعیین کند. پیشنهاد می‌کنیم سر خود دست به کاری نزنید چرا که هر کدام از این روش‌ها عوارض مخصوص به خودشان را دارند و حتی برخی از آن‌ها برای افراد خاصی ممنوع می‌باشد.

روش‌های لاغری ران

برخلاف صورت و شکم، ران‌ها به این آسانی‌ها هم لاغر نمی‌شوند. روش‌های لاغری ران بسیار محدودتر و کم اثرتر از روش‌های لاغری دیگر اندام‌های بدن هستند. لاغری ران با دارو امکان‌پذیر نیست و عوارض بسیار سنگینی نیز دارد. بهترین راه برای لاغری ران‌ها استفاده از رژیم غذایی مناسب است ولی این کار یک شبه انجام نمی‌شود و شما نیاز دارید که به صورت طولانی مدت این رژیم‌های غذایی را رعایت کنید. یک رژیم متعادل و مناسب رژیمی است که مقادیر بالایی میوه و سبزی و کربوهیدرات های پیچیده داشته و مقدار چربی آن کم باشد و نیاز پروتئین بدن را تامین کند. در هیچ رژیمی توصیه نمی‌شود که یک وعده غذایی را حذف کنید فقط غذاهای مورد استفاده در وعده‌های غذایی تغییر پیدا می‌کند. اگر رژیمی را مشاهده کردید که در آن یک وعده به طور کامل حذف شده است بدانید که آن رژیم اصولی نیست.

رژیم غذایی برای لاغری ران‌ها را باید حتما پزشک متخصص برای شما تهیه کند چرا که این رژیم بر اساس میزان چاقی و نوع اندام شما متفاوت خواهد بود.

چاقی موضوعی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت زیرا عوارض و بیماری‌های مختلفی را با خود به همراه دارد. سعی کنید چاقی خود را کنترل کرده و یا اگر چاق هستید سریع به فکر لاغر کردن خود باشید.

برگرفته شده از مطالب مجله صورتی ها
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین