کد خبر: ۵۸۲۸۴۸
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
قاسمی:

مردم سالاری و دموکراسی در کشورهای منطقه ضامن اصلی امنیت است

سخنگوی وزارت امورخارجه با تبریک برگزاری موفقیت آمیز انتخابات محلی و شهرداری‌ها در ترکیه، مردم سالاری و دموکراسی در کشورهای منطقه را ضامن اصلی استقلال، امنیت و ثبات منطقه خواند.
آفتاب‌‌نیوز :
بهرام قاسمی برگزاری موفقیت آمیز انتخابات محلی و شهرداری‌ها در ترکیه را به دولت، ملت و همچنین احزاب سیاسی این کشور ‌تبریک گفت.

وی عنوان کرد: برگزاری مسالمت آمیز این انتخابات و مشارکت گسترده شهروندان ترکیه در آن را نشانه دیگری از حاکمیت مردم سالاری در کشور دوست و برادر ترکیه می دانیم.

سخنگوی وزارت امورخارجه تصریح کرد: در پرتو نتایج این انتخابات برای مردم و دولت ترکیه رفاه، سعادت و توسعه هر چه بیشتر آرزومندیم؛ تردیدی نیست که مردم سالاری و دموکراسی در کشورهای منطقه ضامن اصلی استقلال، امنیت و ثبات منطقه است.

به گزارش ایرنا، این انتخابات در پی انتخابات ریاست جمهوری (با تغییر سیستم پارلمانی به ریاستی) و مجلس ملی ترکیه در تاریخ 24 ژوئن 2018 که پیروزی رجب طیب اردوغان با 52.59 درصد آراء را به دنبال داشت، برگزار شده و آخرین انتخابات پیش بینی شده تا 23 ژوئن 2023 در این کشور خواهد بود.

براساس قانون شهرداری های ترکیه، هر شهری که بیش از پنج هزار نفر جمعیت داشته باشد شهرداری باید در آنجا مستقر شود ، بر این اساس در 81 استان ترکیه، 1397 شهرداری وجود دارد که بیشتر آنها وابسته به حزب عدالت و توسعه هستند. در انتخابات امروز یکهزار و 389 نامزد رقابت کردند و در جریان آن شهرداران 30 کلانشهر، 51 استان، 922 شهرستان و 386 ناحیه انتخاب خواهند شد.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین