کد خبر: ۶۰۲۰۹۱
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

شکاف بین دموکرات‌ها درباره استیضاح ترامپ

تقسیم‌شدن موضع و شکاف در میان آن دسته از دموکرات‌هایی است که معتقدند تحقیق با هدف استیضاح ترامپ وقت تلف کردن و به نوعی مصرف بیش از اندازه و بی‌مورد اکسیژن موجود در اتاق است و گروهی دیگر که موافق طرح موضوع استیضاح هستند. گروه اول معتقدند که دموکرات‌ها باید به دنبال کسب دستاوردهایی در حوزه قانونگذاری باشند تا بتوانند اکثریتی که در جریان انتخابات میان‌دوره‌ای 2018 با ورود نمایندگان زن و اقلیت به کنگره کسب کرده‌اند را حفظ کرده و پیشرفت‌های بیشتری کسب کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- "رابرت مولر" بازرس ویژه درباره پرونده ترامپ و موضوع شائبه روابط او و کارزار انتخاباتی‌اش با روسیه در جلسه استماع نمایندگان کنگره شرکت کرد بخشی از اعضای کنگره برای گذراندن تعطیلات ماه آگوست مجلس نمایندگان آماده می‌شوند و شماری از نمایندگان دموکرات کنگره از آغاز تحقیقات با هدف استیضاح و محکوم کردن رییس‌جمهوری ایالات متحده امریکا حمایت می‌کنند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ نشریه "نیوزویک" در گزارشی می‌نویسد با این حال، در میان دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا اختلاف‌نظر پیرامون این موضوع وجود دارد.

شکاف بین دموکرات‌ها درباره استیضاح ترامپ

این نشریه می‌نویسد: "تقسیم‌شدن موضع و شکاف در میان آن دسته از دموکرات‌هایی است که معتقدند تحقیق با هدف استیضاح ترامپ وقت تلف کردن و به نوعی مصرف بیش از اندازه و بی‌مورد اکسیژن موجود در اتاق است و گروهی دیگر که موافق طرح موضوع استیضاح هستند. گروه اول معتقدند که دموکرات‌ها باید به دنبال کسب دستاوردهایی در حوزه قانونگذاری باشند تا بتوانند اکثریتی که در جریان انتخابات میان‌دوره‌ای 2018 با ورود نمایندگان زن و اقلیت به کنگره کسب کرده‌اند را حفظ کرده و پیشرفت‌های بیشتری کسب کنند.

"دیوید سیسیلین" نماینده انتخابی از حوزه آیلند از حزب دموکرات اما نظر متفاوتی دارد. او علیرغم باور به اینکه حزب با یک چالش مواجه است با این حال، راه‌حل برای منحرف کردن افکار عمومی از اختلافات درون حزب دموکرات را آغاز روند تحقیق با هدف استیضاح ترامپ می‌داند. او در گفت‌وگو با "نیوزویک" می‌گوید: "من فکر می‌کنم باز کردن باب پرسش درباره استیضاح می‌تواند این فرصت را فراهم کند که نمایندگانی که خواستار صحبت در این‌باره نیستند نیز سخن بگویند. این موضوع می‌تواند در کمیته قضایی مطرح شود".

این نشریه اما در ادامه می‌نویسد: "یک مشکل اساسی آن است که رهبران ارشد حزب از جمله "نانسی پلوسی" ایده استیضاح را قبول ندارند. طی چندین ماه "سیسیلین" که از اعضای کمیته قضایی است رایزنی‌هایی را با پلوسی داشته است. با این حال، رییس مجلس نمایندگان امریکا موضع خود را حفظ کرده است. طرفداران استیضاح ترامپ و آغاز تحقیق در این‌باره اما امیدوارند که همزمان با اظهارات مولر بتوانند حمایت رسمی اکثریت نمایندگان را کسب کنند. واقعیت اما آن است که رهبران اصلی حزب دموکرات مخالف روند آغاز تحقیق برای محکوم کردن ترامپ هستند. واقعیت آن است که اظهارات اخیر مولر تنها کمتر از نیمی از دموکرات‌ها را متقاعد کرده تا به سمت استیضاح ترامپ و طرح این موضوع پیش بروند. حتی اگر هم طرح موضوع استیضاح در کنگره موفقیت‌آمیز باشد نیازمند کسب رای و نظر مساعد سنا است که تحت کنترل حمهوری خواهان قرار دارد. در سنا نیاز به کسب دو سوم رای مثبت اکثریت (67 رای) وجود دارد تا بتوان از طریق آن حکم به خلع ید رییس‌جمهوری و برکناری ترامپ از قدرت را داد. برای مثال، "بیل کلینتون" رییس‌جمهوری امریکا در سال 1998 میلادی از سوی مجلس نمایندگان استیضاح شد. با این حال، او در کرسی ریاست جمهوری باقی ماند چرا که در جلسه سنا در سال 1999 میلادی رای به برکناری او داده نشد. با این حال، "سیسیلین" پیش‌بینی می‌کند که طرح موضوع استیضاح ترامپ حمایت بیش از 40 درصدی را کسب کند و نزدیک به 100 عضو کنگره خواستار طرح آن شوند. طرفداران طرح استیضاح از حزب دموکرات امیدوارند بتوانند هواداری اعضای بیشتری را تا پیش از تعطیلات نمایندگان در آگوست جلب و حفظ کنند؛ چرا که پس از آن عرصه سیاسی امریکا تحت تاثیر کارزار انتخاباتی 2020 قرار خواهد گرفت و مجال چندانی برای عملیاتی کردن مسئله استیضاح رییس جمهوری وجود نخواهد داشت".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین