کد خبر: ۶۱۴۵۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱
کاهش تعهدات برجامی در پاسخ به اقدام آمریکا و ناتوانی اروپا انجام می‌شود

هشدار هسته‌ای ایران به اروپا: گام‌های بعدی کاهش تعهدات برجامی در راه است

بهروز کمالوندی معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی با بیان این که تصمیم ایران بر کاهش بخشی از تعهدات برجامی در پاسخ به اقدام یک طرفه خروج آمریکا از توافق و بمنظور ایجاد توازن بین حقوق و تعهدات صورت گرفته است، تاکید کرد: گام های بعدی در صورت عدم اقدام طرف‌های مقابل در راه است.
آفتاب‌‌نیوز :

مراسم افتتاحیه دوره آموزشی حقوق هسته ای ۱۳ مهرماه ۱۳۹۸ با حضور مسئولان و متخصصان حقوقی در سالن دکتر حسابی سازمان انرژی اتمی ایران برگزار شد. این دوره که بدنبال هماهنگی‌های بعمل آمده با اتحادیه اروپا برگزار می شود بمدت ۵ روز ادامه خواهد داشت.

به گزارش سازمان انرژی اتمی، در افتتاحیه این دوره کمالوندی معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس، «کیجو نوروانتو» سفیر فنلاند در ایران و «استفان کلمنت» رئیس هیات اتحادیه اروپا در سازمان های بین المللی سخنرانی کردند.

هشدار هسته‌ای ایران به اروپا: گام‌های بعدی کاهش تعهدات برجامی در راه است

کمالوندی در ابتدای این مراسم با تأکید بر برنامه همکاری بین ایران و اتحادیه اروپا، تمرکز بر ایمنی هسته ای و پروژه های مربوطه و برگزاری ۳ دوره سمینار سطح بالای ایران و اتحادیه اروپا گفت: به رغم تمامی معضلات و مشکلات، با هدف بهبود همکاری‌ها و تبادل اطلاعات در راستای اجرای پروژه‌های مربوط به ضمیمه سوم برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) همکاری‌ها ادامه دارد.

وی برگزاری دوره‌های حقوقی و تخصصی را نقطه عطفی دانست و ادامه داد: برگزاری این دوره‌ها در راستای تبادل اطلاعات حقوقی مربوطه بویژه در ارتباط با موضوع حل معضل خلع سلاح بسیار حایز اهمیت است.

معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس در ادامه سخنانش افزود: در سطح بین المللی حقوق هسته ای باید واجد الزاماتی به مثابه قانون اساسی جهانی باشد، به گونه ای که برای همه کشورها حقوق و تکالیفی مشابه و بدون تبعیض قائل باشد از جمله این موارد خلع سلاح به عنوان خواسته جهانی است که جهان را در ابهام و آینده تاریکی فروبرده است.

کمالوندی در ادامه با بیان این که شعار ما آن طوریکه رهبری معظم انقلاب فرموده‌اند فناوری هسته ای برای همه و سلاح هسته‌ای برای هیچکس است، اظهار کرد: با توجه به تحولات اخیر، تصمیم ایران بر کاهش بخشی از تعهدات برجامی، بعد از یک صبر استراتژیک یکساله در پاسخ به اقدام یک طرفه خروج آمریکا از توافق و بمنظور ایجاد توازن بین حقوق و تعهدات صورت گرفته است.

وی با یادآوری این که در صورت عملکرد مشابه طرف مقابل، ایران آماده بازگشت می باشد، تاکید کرد: در غیر این صورت کاهش تعهدات، تداوم خواهد داشت.

یادآور می شود دوره ۵ روزه حقوق هسته ای با سخنرانی‌هایی در مورد مسائلی ون حفاظت در برابر اشعه و ایمنی هسته ای، چارچوب‌های ملی و بین المللی ایمنی هسته ای، کنوانسیون حفاظت فیزیکی از مواد هسته ای ، تهیه پیش نویس قوانین هسته ای، کنوانسیون‌های بین المللی و اصول مسئولیت در موضوع هسته ای، چرخه سوخت هسته ای و اقتصادی انرژی هسته ای ادامه خواهد داشت.

مدرسین دوره از صاحب نظران حقوق هسته ای در سطح آژانس بین المللی انرژی اتمی و اتحادیه اروپا برگزیده شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
3
گام های بعدی در صورت عدم اقدام طرف‌های مقابل در راه است.

قبل از گام اول در چهل سال قبل درجا زده بودیم
اوضاع معاصر بهتر از این بود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
1
3
بابا ، آبرومون رفت ،تا کی التماس به اروپا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین