کد خبر: ۶۲۱۸۸
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۲:۲۵
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی خواستارشد:

آزادی دیپلمات‌ها؛ پیش شرط مذاکره با آمریکا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دور دوم مذاکرات ایران و آمریکا در خصوص امنیت عراق، گفت: آغاز دور دوم مذاکرات دو کشور باید مشروط به آزادی سریع 5 دیپلمات ایرانی ربوده شده باشد. 

محمدنبی رودکی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب ضمن بیان این مطلب گفت: اگر وزارت امور خارجه ایران، مذاکرات ماه آینده بین ایران و آمریکا را مشروط به آزادی 5 دیپلمات ربوده شده ایرانی کند، غرور ملی ملت ایران حفظ خواهد شد. 

وی ربایش پی‌درپی دیپلمات‌های ایرانی در عراق را برخلاف قوانین بین‌المللی دانست و افزود: ما از وزارت امور خارجه می‌خواهیم رسما اعلام کند که جلسه دوم مذاکرات بین سفیران دو کشور،‌ باید مشروط به آزاد شدن دیپلمات‌های ایرانی باشد چرا که آنان برخلاف قوانین مربوط به امنیت دیپلمات‌ها،‌ توسط آمریکا ربوده شده‌اند. 

وی گفت: نظر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این است که دیپلمات‌ها باید قبل از آغاز دور دوم مذاکرات ایران و آمریکا، آزاد شده باشند و این موضع ملت ایران و به ویژه خانواده‌های دیپلمات‌های ربوده شده نیز محسوب می‌شود. 

رودکی افزود: اگر همین الان در برابر زیاده‌طلبی‌های آمریکا ایستادگی نکنیم،‌ مشخص نیست که آنان دیپلمات‌های دیگر ما را نربایند. بنابراین تأکید می‌کنم که وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی باید در پاسخ به دعوت رسمی هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق،‌ جهت دور دوم مذاکرات، آزادی 5 دیپلمات را رسما به عنوان پیش‌شرط مذاکرات اعلام کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین