پایگاه خبری آفتاب
۲۰ /خرداد /۱۴۰۵
Wednesday 10 June 2026
کد خبر:۶۲۹۷۹۶
۱۳:۳۵
۱۳۹۸/۱۰/۱۳
مطالعات نشان می دهد؛

کاهش ریسک بیماری قلبی با مواد خوراکی منیزیم دار

مطالعات نشان می دهد بین مصرف منیزیم و بیماری مرگبار عروق کرونر قلبی در زنان پس از سن یائسگی ارتباط وجود دارد.
۱۳:۳۵
۱۳۹۸/۱۰/۱۳
به گزارش آفتاب نیوز،

محققان دانشگاه براون آمریکا در مطالعه خود مصرف منیزیم را در بیش از ۱۵۳ هزار زن در سن پس از یائسگی بررسی کردند و در طول مدت ۱۰.۵ سال بعد، احتمال ابتلاء به بیماری قلبی عروق کرونر و مرگ ناگهانی قلبی را در آنها پیگیری کردند.

داده‌ها نشان داد مصرف بیشتر منیزیم با کاهش قابل توجه ریسک بیماری قلبی عروق کرونر و کاهش ریسک مرگ ناگهانی قلبی مرتبط بود.

کاهش ریسک بیماری قلبی با مواد خوراکی منیزیم دار

محققان در ادامه قصد دارند به بررسی این موضوع بپردازند که آیا زنان در معرض ریسک بالا می‌ توانند با مصرف مکمل منیزیم ریسک بیماری قلبی عروق کرونر را در خود کاهش دهند.

مواد خوراکی سرشار از منیزیم عبارتند از: اسفناج، برگ چغندر، دانه‌های کدوتنبل، ماست کفیر، بادام، لوبیای سیاه، انجیر، شکلات تلخ، موز، ماهی سالمون، گشنیز، بادام هندی، وکنگر فرنگی.

منبع: سیناپرس

گزارش خطا
ارسال پیام
captcha