کد خبر: ۶۴۵۶۴۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها/ ۱۹ فروردین+جدول

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۶۲ هزار و ۵۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۳۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، فوت ناشی از این ویروس در کشور به سه هزار ۸۷۲ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی دو هزار و ۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد.  با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶۲ هزار و ۵۸۹ نفر رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. تاکنون سه هزار ۸۷۲ نفر از بیماران، جان خود را از دست داده اند و دیگر در بین ما نیستند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت بیان کرد: خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون ۲۷ هزار و ۳۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. سه هزار و ۹۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.  تاکنون ۲۱۱ هزار و ۱۳۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها/ ۱۹ فروردین+جدول

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و جامعی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در استان‌های کشور آمده است. منبع این آمار، دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است. 

این جدول در حال تکمیل است

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی ۳۰۶  نفر در ۴۸ ساعت گذشته ۲۲۲ اعلام‌نشد ۲۲۸۲
2 آذربایجان غربی ۵۰ ۸۵ ۵۲۲ ۱۰۸۲
3 اردبیل ۲۶ ۱۱۰ اعلام‌نشد ۶۴۸
4 اصفهان ۱۵۰ ۴۵۰ نفر تا ۱۷ فروردین اعلام‌نشد ۶۵۰۰نفر تا ۱۷ فروردین
5 البرز اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
  ایلام ۷ ۳۳ نفر تا ۱۷ فروردین اعلام‌نشد ۳۳۱
7 بوشهر صفر ۸ نفر تا ۱۷ فروردین ۱۰۹ ۱۳۲
8 تهران ۵۰۰ بستری جدید اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
9 چهارمحال و بختیاری ۷ ۱۸ ۱۱۷ ۱۶۱
10 خراسان جنوبی ۶ ۳۳ ۲۸۶ ۳۵۷
11 خراسان رضوی اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
12 خراسان شمالی ۱۰ ۴۹ ۲۹۸ ۴۷۹
13 خوزستان ۳۷ ۱۱۶ ۶۷۹ ۹۶۵
14 زنجان ۲۰ ۷۱ ۵۲۵ ‭۷۰۸ 
15 سمنان ۱۵ اعلام‌نشد ۷۱۴ ۸۹۳
16 سیستان و بلوچستان ١٩ ٢۶ ٢٠٨ ٣١٣
17 فارس ۱۲۵ ۴۰ ۴۱۸ ۱۴۰۸
18 قزوین ۵۹ ۱۷۳ ۷۲۷ ۱۱۲۵
19 قم ۱۳۰ اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
20 کردستان ۱۲ ۷۸ ۲۱۱ ۶۵۹
21 کرمان ۱۳ ۴۲ ۲۲۳ ۳۷۹
22 کرمانشاه ۶ ۳۷ اعلام‌نشد ۳۲۴
23 کهگیلویه و بویراحمد ۷ ۸ ۵۱ ۱۹۵
24 گلستان اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
25 گیلان اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
26 لرستان ۳۴ ۸۱ ۷۴۸ ۹۲۳
27 مازندران ۱۲۹ اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
28 مرکزی ۲۹ ۱۲۲ ۹۱۷ ۱۳۳۴
29 هرمزگان ۱۱ ۱۸ ۲۱۵ ۲۶۵
30 همدان اعلام‌نشد ۵۲ ۴۰۲ ۵۴۵
31 یزد اعلام‌نشد ۱۶۷نفر تا ۱۸فروردین اعلام‌نشد ۱۲۰۸نفر تا ۱۸فروردین

***

کاهش ۸۰ درصدی بستری مبتلایان به کرونا در گلستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: آمار مراجعه و بستری بیماران مبتلا به کرونا در گلستان ۸۰ درصد کاهش داشته است.

سراج الدین عارف نیا شامگاه سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: آمار مراجعه به بیمارستان‌ها و بستری بیماران کرونایی در مقایسه با هفته سوم اسفند که اوج ابتلا به این بیماری در گلستان بود ۸۰ درصد کاهش یافته است. مقرر شده فعالیت برخی از مراکز درمانی در گلستان به حالت عادی برگردد، البته این به معنی کنار گذاشتن قواعد پیشگیری از این بیماری نیست و باید نکات بهداشتی مربوط به این بیماری همچنان رعایت شود.

عارف نیا با تاکید بر رعایت ملاحظات بهداشتی و فاصله گذاری در امر مهار کرونا، گفت: لغو دستورالعمل های بهداشتی و تساهل در برخورد با این بیماری تبعات سنگینی به همراه خواهد داشت لذا باید همچنان ملاحظات و پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

۴۴۹ بیمار کرونا در ۶ شهرستان سمنان

طبق آخرین آمارها، شمار کرونایی‌های ۶ شهرستان استان سمنان تا روز نوزدهم فروردین‌ماه به ۴۴۹ نفر و تعداد بهبودی‌ها به ۳۴۹ نفر رسیده است.

 بنا بر گزارش‌های به دست آمده از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان که ۶ شهرستان این استان را زیرپوشش خود دارد، در یک روز گذشته، موارد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا به‌طور رسمی در کشور شناسایی شده که آخرین خبرها از ارائه گزارش ۶ مورد جدید ابتلا به این ویروس در این منطقه از استان سمنان حکایت دارد.

بر همین اساس، آمار تجمیعی مبتلایان قطعی به کرونا به تفکیک استان‌های مختلف کشور نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ۶ شهرستان سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان که زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان هستند، ۴۴۹ نفر است.

بر پایه آمار دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تا روز نوزدهم فرودین ماه، ۳۴۹ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا تاکنون مرخص شده‌اند که این آمار، سه نفر نسبت به روز قبل افزایش یافته است.

هم‌اکنون ۹۷ نفر در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به علت ابتلا به ویروس کرونا بستری هستند که این عدد امروز سه نفر افزایش داشته است و البته ممکن است همه افراد بستری به ویروس کرونا مبتلا نباشند.

ترخیص ۳۶۵ بیمار کرونایی در شاهرود و میامی

۳۶۵ بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان‌های شاهرود و میامی از بیمارستان با بهبودی مرخص شدند.

بنا بر گزارش‌های دریافتی از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی شاهرود که دو شهرستان این استان را زیرپوشش خود دارد، در ۲۴ ساعت گذشته، موارد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا به‌طور رسمی شناسایی شده که آخرین خبرها از ارائه گزارش ۹ مورد جدید ابتلا به این ویروس در این منطقه از استان سمنان حکایت دارد.

بر همین اساس، آمار تجمیعی مبتلایان قطعی به کرونا به تفکیک استان‌های مختلف کشور نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در دو شهرستان میامی و شاهرود که زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند، به ۴۴۴ نفر رسیده است.

بر پایه بررسی‌های عملکردی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تا روز نوزدهم فرودین ماه، ۳۶۵ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا تاکنون مرخص شده‌اند و این عدد امروز ۱۲ نفر افزایش یافته است.

۴۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری شدند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت ۱۴ امروز نوزدهم فروردین‌ماه، ۱۳۰ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا پذیرش شدند.

وی افزود: ۴۰ نفر از این تعداد در بیمارستان‌های قم بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در شبانه روز گذشته، ۷۲ نفر از بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

ترخیص ۸۰۰ بیمار کرونایی از بیمارستان های تهران طی ۲۴ ساعت گذشته

رییس ستاد فرماندهی عملیات مقابله با ویروس کرونا در استان تهران از ترخیص ۸۰۰ بیمار کرونایی از بیمارستان های تهران طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

علیرضا زالی بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد فرماندهی عملیات مقابله با ویروس کرونا در استان تهران طی سخنانی گفت: امروز با کرونا به عنوان یک اپیدمی فریبنده مواجه هستیم و بزرگ‌ترین خطر راهبردی که ممکن است، توسط مسئولین و یا مردم به وجود آید، حضور در بیرون از منازل است.

رئیس ستاد فرماندهی عملیات مقابله با ویروس کرونا در استان تهران گفت: مقابله با کرونا در شهر تهران و اصولاً در شهرهای بزرگ بسیار سخت‌تر و پیچیده‌تر است.

وی افزود: بالغ بر ۸۰۰ بیمار کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته از محیط‌های بیمارستانی استان تهران مرخص شده و حال مناسبی داشتند، اما حدود ۵۰۰ بیمار جدید کرونایی نیز در بخش‌های عادی بیمارستانی طی ۲۴ ساعت گذشته بستری شده‌اند، البته این آمار به غیر از تعداد بیمارانی است، که نیاز به بستری نداشته و به طور سرپایی مداوا شده‌اند.

زالی گفت: باید کرونا را جدی تر بگیریم، آثار افزایش تردد در سطح معابر امروز دیده نمی‌شود و یک الی دو هفته دیگر آثار این ترددها مشاهده خواهد شد، مردم بدانند، چیزی از خطرناکی کرونا کاسته نشده است.

مبتلایان به کرونا در هرمزگان به ۲۶۵ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت؛ با ابتلای ۱۱ نفر دیگر در استان به کرونا، شمار مبتلایان این بیماری در هرمزگان به ۲۶۵ نفر رسید.

دکتر فرشیدی در ارتباط زنده تصویری با خبر ساعت ۲۰ شبکه خلیج فارس افزود: ۱۱ نفر جدید مبتلا شده امروز؛ ۲ نفر در بندرعباس، ۶ نفر در جزیره قشم، ۲ نفر در جزیره کیش و یک نفر در شهرستان پارسیان بود. در ۲۴ ساعت گذشته فوتی جدید بر اثر کرونا نداشته ایم و شمار فوتی‌ها در استان به ۱۸ نفر رسید.

فرشیدی گفت: تاکنون از ۱۴۱۲ نفر نیز آزمایش گرفته شده که ۱۱۰۰ مورد منفی بوده است. از ابتدای شیوع کرونا هزار و ۵۶۴ نفر با علایم بیماری‌های حاد تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که از این شمار هزار ۳۰۸ نفر مرخص شده‌اند. ۱۶۸ نفر نیز هنوز بستری هستند که ۲۷ نفر از این شمار در بخش آی سی یو بستری هستند. تاکنون در بندرعباس، ۱۳۴ نفر، کیش ۴۵ نفر، قشم ۲۸ نفر، میناب ۲۷ نفر، بندرلنگه ۷ نفر، پارسیان ۶ نفر، حاجی آباد ۶ نفر، رودان ۶ نفر، بستک ۳ نفر، خمیر ۲ نفر و جاسک یک نفر مبتلا به کرونا داشته‌اند.

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی از زمان شیوع ویروس کرونا در استان، ۱۰۸۲ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

دکتر آقازاده تعداد بهبودیافتگان را ۵۲۲ نفر عنوان کرد و گفت: متاسفانه در آذربایجان غربی ۸۲ نفر نیز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

او با اشاره به انجام ۷۸ آزمایش جدید از افراد مشکوک به ابتلا در آذربایجان غربی و مثبت بودن ۵۰ نفر از ایشان گفت: از این ۵۰ نفر ۳۵ نفر سرپایی مداوا و ۱۵ نفر نیز بستری شده‌اند.

تعداد مبتلایان کرونا در استان کرمانشاه به ۳۲۴ نفر رسید

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون تعداد مبتلایان در استان کرمانشاه به ۳۲۴ نفر افزایش پیدا کرده که از این تعداد ۳۷ نفر فوت شده‌اند.

دکتر شکیبا افزود: در این مدت هزار و ۴۴۹ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این تعداد هزار و ۲۵۷ نفر ترخیص شده و ۱۵۵ نفر نیز هم اکنون بستری هستند.

وی با ابراز نگرانی از شلوغی و ازدحام خیابان‌های کرمانشاه در روز‌های اخیر، گفت: از مردم می‌خواهیم برای حفظ سلامتی خود و خانواده هایشان همچنان در منزل بمانند.

افزایش مبتلایان به کرونا در استان قزوین

تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در استان قزوین به ۱۱۲۵ نفر رسید.

سلیمانی، مدیر مرکز هدایت عملیات بحران، دانشگاه علوم پزشکی استان در گفتگو با افزایش مبتلایان به کرونا در استان قزوینبخش خبری ۲۰ شبکه قزوین گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۵۹ نفر جدید به مبتلایان کرونا در استان، تعداد موارد مثبت بیماری کرونا در استان به رقم ۱۱۲۵ نفر رسید.

به گفته سلیمانی، از ابتدای شیوع کرونا در استان، ۱۷۳ نفر نیز فوت شده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر ۳۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان قزوین بستری هستند و از این تعداد ۳۴ نفر نیز با حال وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند.

به گفته سلیمانی، سرعت رشد کرونا در استان قزوین، کاهش پیدا کرده است.

بستری ۹۱ بیمار در بیمارستان‌های استان همدان

تاکنون ۵۴۵ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در استان همدان شناسایی شده است.

دکتر کرمی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از این شمار ۴۰۲ نفر با بهبودی از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، ۵۲ نفر فوت کرده اند و ۹۱ نفر هم اکنون در بیمارستان‌های استان همدان بستری هستند.

شناسایی ۱۵۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در اصفهان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با مثبت اعلام شدن آزمایش کرونای ۱۵۰ نفر، تعداد مبتلایان به این ویروس در استان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل به ۹۴۰ تَن رسید.

طاهره چنگیز با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰۰ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش‌های آی سی یوی مراکز درمانی استان تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند، روند مبتلایان به کووید ۱۹ در استان را رو به افزایش دانست و افزود: در صورت بی‌توجهی شهروندان به فاصله فیزیکی و مراقبت‌های بهداشتی در هفته‌های آینده با سونامی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ روبه روبه خواهیم بود.

شناسایی ۳۰۶ کرونایی در ۴۸ ساعت گذشته در آذربایجان‌شرقی

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان شرقی به ۲۲۸۲ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفتگوی تلفنی با بخش خبری شبکه سهند با اعلام این خبر گفت: با شناسایی ۳۰۶ بیمار جدید در ۴۸ ساعت گذشته، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان شرقی به ۲۲۸۲ نفر رسیده است.

دکتر صومی افزود: متاسفانه با فوت ۱۷ بیمار مبتلا به کرونا طی ۴۸ ساعت گذشته، فوتی‌های ناشی از ابتلا به این ویروس در استان به ۲۲۲ نفر رسید.

صومی با بیان اینکه در شهرهایی که تراکم جمعیت بالایی دارند گسترش این بیماری بیشتر است ادامه داد: ۵۲ درصد مبتلایان از شهر تبریز هستند. ۱۱ نفر از مبتلایان جدید به بیماری کرونا از کادر درمانی استان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: شیوع این بیماری در شهرستانهای مرند، مراغه، میانه، شبستر، سراب، اهر، اسکو و آذرشهر بیشتر از سایر مناطق است.

مبتلایان کرونا در استان کرمان تاکنون؛ ۳۷۹ نفر

با شناسایی ۱۳ کرونایی دیگر در استان کرمان، شمار مبتلایان به ۳۷۹ نفر رسید.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت ومقابله با کرونا درکرمان گفت: از ۱۰۷ مورد نمونه ارسالی، آزمایش ۱۳ نفر شامل (۴ مورد بستری، ۴ مورد بیمار سرپایی، ۳ مورد اطرافیان بیمار و ۲ مورد کارکنان بهداشتی و درمانی) با میانگین سنی ۶۰ سال در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است.

دکتر مهدی شفیعی افزود: از مبتلایان ۲۴ ساعت گذشته ۷ نفرمرد و ۶ نفر زن هستند که ۸ نفر مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان: ۲ نفر دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۳ نفر درحوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت است. متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته دو مرد؛ یک نفر از کهنوج در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و یک نفر از فهرج در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم به علت ابتلا به کرونا جان باختند و شمار جانباختگان کرونا در استان کرمان از ابتدای اپیدمی (اول اسفند) تا کنون به ۴۲ نفر رسید.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت ومقابله با کرونا درکرمان تعداد افرادکرونایی ترخیص شده از بیمارستان‌های استان را در ۲۴ ساعت گذشته ۷ نفر و در مجموع ۲۲۳ نفر اعلام کرد وافزود:تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها به علت ابتلا به کووید ۱۹ از ابتدا تاکنون ۳۱۲ نفر و ۴۷ نفر هم اکنون در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند. اختلاف آمار بین ۳۱۲ مورد بستری و ۳۷۹ مورد مثبت مربوط به مواردی است که جزو کادر درمان یا اطرافیان بیماران به صورت سرپایی بوده که آزمایش آنان مثبت شده و با رعایت شرایط در منزل در ایزوله خانگی قرار گرفته اند.

به گفته وی تعداد افراد بستری در آی سی یو: ۶ نفر و افراد مستقر در نقاهتگاه ۷ نفر است.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا درکرمان یاد آور شد: افراد بستری در بیمارستان‌ها به علت بیماری حاد تنفسی از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز: ۲۰۷۵ مورد ودر ۲۴ ساعت گذشته ۶۳ موردو تعداد موارد مشکوک به کرونا از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز: ۱۴۹۷ مورد و در ۲۴ ساعت گذشته ۶۲ مورد است.

افزایش مبتلایان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۹۵ نفر

پرویز یزدان‌پناه، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۹۵ نفر رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه هفت مورد جدید مبتلا به کرونا در نوزدهمین روز از فروردین ماه در استان شناسایی شد گفت: از این تعداد سه نفر در شهرستان بویراحمد، یک نفر در شهرستان کهگیلویه و سه نفر در شهرستان چرام است.

پرویز یزدان‌پناه افزود: از ۱۹۵ بیمار مبتلا به کرونای استان ۵۱ نفر بهبود یافته و هشت بیمار متاسفانه جان خود را از دست دادند.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان اردبیل به ۶۴۸ بیمار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت:در ۲۴ ساعت اخیر ۲۶ مبتلای قطعی جدید به کرونا بر اساس نتایج آزمایشگاه ویروس شناسی در استان اردبیل شناسایی شده است که آمار مبتلایان قطعی به ۶۴۸ بیمار افزایش یافته است.

قدرت اخوان اکبری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان اردبیل یک هزار و ۷۵۰ بیمار در بخش ویژه کرونا بیمارستان‌های استان اردبیل بستری شدند که خوشبختانه یک هزار و ۲۳۷ بیمار از بخش ویژه کرونا با حال عمومی خوب به منزل و یا نقاهتگاه ترخیص شدند.

وی افزود: از آغاز شیوع کرونا در استان اردبیل روزانه به طور متوسط ۱۰۰ بیمار بر اساس شواهد بالینی و سی تی اسکن و چند آزمایش دیگر غیر ویروس‌شناسی به‌عنوان کرونا تشخیص داده می‌شود که اکثرا به‌صورت سرپایی درمان شده و تعدادی هم در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: در ۴ روز اخیر ۲۱۵ بیمار بر اساس شواهد بالینی و سی تی اسکن به‌عنوان مبتلا کرونا تلقی شده و روند درمانی این بیماران را هم آغاز کردیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۳۳۰ بیمار در بخش‌ ویژه کرونا بیمارستان‌های استان اردبیل بستری و تحت درمان قرار دارند که نسبت به روز گذشته ۶ بیمار بستری کاهش یافته است و ۴۸ بیمار بد حال با وضیعت وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه کرونا استان بستری هستند.

اخوان اکبری ادامه داد: در ۲۴ ساعت اخیر ۲۶ بیمار مبتلای قطعی جدید به کرونا بر اساس نتایج آزمایشگاه ویروس‌شناسی در استان اردبیل شناسایی شده است که آمار مبتلایان قطعی به ۶۴۸ بیمار افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: مرحله دوم طرح غربالگری کرونا که برای افراد پرخطر مانند اشخاص بالای ۶۰ سال، بانوان باردار، افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلبی، ریوی، کلیوی،دیابت، فشار خون و مبتلا به سرطان هستند انجام خواهد شد و توصیه‌ اکید داریم که این عزیزان حتما باید در مرحله دوم غربالگری کرونا در استان شرکت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: افراد پرخطر بیشتر از سایر افراد جامعه در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند که در صورت ابتلا نیازمند بستری‌اند و در دومین مرحله طرح غربالگری با افرادی که مشکل خاصی ندارند یک بار در هفته و با افراد دارای علائم یک روز در میان تماس گرفته و جویای وضعیت‌شان خواهیم بود.

وی بیان داشت: طی ۲۴ ساعت اخیر ۳ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان اردبیل جان خود را از دست دادند که مجموع جانباختگان مبتلا قطعی به این بیماری ویروسی در استان به ۱۱۰ فوتی رسید.

اخوان اکبری گفت: باتوجه به اینکه استان اردبیل هم اکنون در مرحله کنترل بیماری کرونا است تا پایان ماه جاری روند افزایشی را شاهد خواهیم بود و در صورت رعایت خانه‌نشینی، فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند توسط مردم استان، از اول اردیبهشت ماه سیر نزولی کرونا در استان اردبیل آغاز شده و تا پایان آن ادامه خواهد داشت.

 

شناسایی ۶ مورد جدید مبتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با شناسایی شش بیمار جدید مبتلا به کرونا آمار مبتلایان کووید ۱۹ در استان خراسان‌جنوبی به ۳۵۷ نفر رسید.

کامبیز مهدی‌زاده عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران در تشریح آمار مبتلایان به کرونا در استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در خراسان‌جنوبی با شناسایی شش مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۳۵۷ نفر رسید. در مجموع از روز اول تاکنون یک هزار و ۳۰۴ مورد آزمایش مشکوک به کرونا در استان خراسان‌جنوبی انجام شده که نتیجه ۳۵۷ آزمایش مثبت و تعداد ۹۴۷ مورد نیز منفی اعلام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مطرح کرد: از مجموع مبتلایان کرونا در استان ۲۸۶ نفر بهبود یافته، ۳۸ نفر در بیمارستان‌های استان بستری و با وجود دو مورد فوتی جدید مجموع متوفیان کرونا در استان همان ۳۳ مورد است! متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته دو مورد فوتی در استان داشته‌ایم که این فوتی‌ها یک نفر از تهران و یک نفر از مشهد بوده که در بیمارستان‌های استان بستری بودند و طبق سامانه کشوری از آمار کلی استان کسر شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد ۲۲۴ هزار و ۳۸ خانواده از استان توسط پرسنل بهداشتی غربالگری شدند که معادل ۹۳.۳ درصد خانوار‌های استان می‌باشد و همچنین تعداد ۸۰ هزار ۹۲۶ خانوار از طریق سامانه خوداظهاری ثبت‌نام کرده‌اند.

۷۰۸ مبتلای به کرونا در استان زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: از ظهر دیروز تا کنون ۲۰ نفر به آمار مبتلایان به ۷۰۸ مبتلای به کووید ۱۹ در استان زنجانکرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است.

دکتر قزلباش افزود: در مجموع تاکنون تست کرونای ۷۰۸ نفر در استان زنجان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.

از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۵۲۵ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند. متاسفانه از آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون دراستان ۷۱ نفر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

تعداد مبتلایان کرونا در ایلام به ۳۳۱ نفر افزایش یافت

محمد کریمیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد هفت مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان گزارش شده است. بدین ترتیب تعداد مبتلایان کرونا در ایلام به ۳۳۱ نفر افزایش یافته است. خوشبختانه در ۴۸ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده است.

افزایش مبتلایان به کرونا در خراسان شمالی به ۴۷۹ نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌ها تا ظهر امروز، ۴۷۹ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شدند و تعداد آمار فوتی‌ها نیز به ۴۹ نفر افزایش یافت.

دکتر سید احمد هاشمی افزود: تاکنون ۲۹۸ نفر از مبتلایان به این بیماری، بهبود یافتند و از مراکز درمانی مرخص شدند.  آزمایش ۶۳۳ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شد و هم اکنون ۱۴۲ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ بستری هستند.

هاشمی بر قرنطیه خانگی به عنوان موثرترین راه برای قطع کردن زنجیره انتقال این ویروس تاکید کرد و گفت: بیش از ۹۲ درصد جمعیت استان غربالگری شدند و این، به معنای ممانعت از مراجعه بدون ضرورت این افراد به مراکز درمانی و بیمارستان هاست.

بستری شدن ۱۲۹ بیمار جدید کرونایی در مازندران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به بستری بودن ۷۱۶ بیمار مبتلا به کرونا، اکنون در بیمارستان‌های استان گفت: ۱۲۹ بیمار جدید کرونایی 24 ساعت گذشته در بیمارستان‌های مازندران بستری شدند.

دکتر روحانی زاده افزود: ۲۴در این مدت همچنین ۱۴۰ بیمار مبتلا به کرونا، با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان مرخص شدند تا ادامه روند درمانی را در منزل پیگیری کنند.

وی بر جداسازی و قرنطینه افراد بیمار تاکید کرد و از شهروندان خواست به محض مشاهده علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا، هر چه سریعتر به پزشک خانواده و مراکز درمانی مازندران مراجعه کنند تا بیماری در مراحل نخست کننرل شود.

استان بوشهر تا ساعت ۱۴ امروز مورد مثبت ابتلا به کرونا نداشت

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با اعلام آزمایشگاه ویروس کرونا در بوشهر تا ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه نوزدهم فروردین ۹۹ مورد جدید به لیست مبتلایان استان بوشهر اضافه نشد.

دکتر سعید کشمیری افزود: در حال حاضر ۶۲ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.  تاکنون ۸۰۷ نمونه به آزمایشگاه تشخیص کرونا ارسال‌شده است که از این تعداد پاسخ ۷۹۹ مورد به دست ما رسیده است و تا این ساعت تعداد ۱۳۲ نمونه مثبت در استان بوشهر به تأیید رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درباره تغییر ساعت کار آزمایشگاه کووید ۱۹ افزود: تا پیش‌ازاین پاسخ نمونه‌های ارسالی(شب تا صبح) در ساعات اولیه بامداد هرروز، توسط دو متخصص ویروس‌شناسی دانشگاه به ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه اعلام و تا ظهر همان روز نیز اطلاع‌رسانی می‌شد، اما با تغییر ساعت کاری آزمایشگاه (صبح تا شب )که به‌منظور حفظ سلامتی همکارانمان صورت گرفته، پاسخ نمونه‌های ارسالی در روز بعد به اطلاع عموم می‌رسد.

وی با اشاره به اعتقاد خود درباره شفافیت ارائه آمار و اطلاعات مبتلایان به کرونا در استان بوشهر خطاب به عموم مردم گفت: همواره معتقد به ارائه آمار شفاف از وضعیت کرونا در استان هستیم و از عموم مردم نیز درخواست داریم با پرهیز از توجه به شایعات در فضای مجازی، اخبار و اطلاع‌رسانی حوزه سلامت به‌ویژه کرونا را تنها از سایت و کانال‌های اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پیگیری کنند.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها/ ۱۹ فروردین+جدول

شناسایی ۲۹ مورد جدید کرونا در ۲۴ استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی ۲۹ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹در استان شناسایی شده است و به این ترتیب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۳۳۴ نفر رسیده است.

جمالیان با بیان اینکه خوشبختانه از ابتدای شیوع بیماری در استان مرکزی ۹۱۷ نفر از بیماران کووید۱۹ در استان بهبود یافته‌اند، افزود: در حال حاضر در بیمارستان‌های استان ۱۲۴ بیمار مبتلا به کرونا ویروس بستری هستند که خدمات تخصصی درمانی لازم را دریافت می‌کنند؛ ۱۷۱ نفر از مبتلایان به کروناویروس نیز در منزل بستری و قرنطینه می‌باشند.

وی ادامه داد: در ۲۴ساعت گذشته تعداد ۳ نفر از هم‌استانی‌هایمان در اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست داده اند و بر این اساس تعداد فوتی‌های این بیماری ۱۲۲ نفر می‌باشد.

از ۲۹ مورد جدید به این ویروس در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ مورد اراک، ۸ مورد ساوه و زرندیه، ۲ مورد خمین، ۲ مورد دلیجان، ۱ مورد آشتیان و ۳ مورد خنداب بوده است.

آمار مبتلایان در کردستان به ۶۵۹ نفر رسید

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان به ۶۵۹ مورد خبر داد.

آرزو فلاحی اظهار کرد: از زمان شیوع این ویروس تاکنون یک هزار و ۳۲۳ نمونه در بیمارستان‌های استان آزمایش شده است که ۶۵۹ مورد آن مثبت و ۶۴۱ مورد منفی بوده‌است. از مجموع ۶۵۹ مورد مثبت به تفکیک شهرستان در سقز ۱۸۷ مورد، در بانه ۱۰۳، سنندج ۱۶۰، در کامیاران ۱۷ نفر، در قروه ۵۰، در مریوان و دیواندره در هر کدام ۳۰ مورد، بیجار ۳۴ نفر، در دهگلان ۳۸ و در سروآباد ۱۰ نفر بستری و تحت مداوا هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان همچنین از افزایش مرگ‌های ناشی از بیماری کرونا به ۷۸ نفر در استان تا امروز خبرداد و گفت: از این تعداد ۲۶ نفر در سقز، ۸ نفر در سنندج، در قروه و بانه در هر کدام ۱۳ نفر در مریوان و بیجار در هر کدام ۵ مورد و در کامیاران و دیواندره در هر کدام ۴ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند. از ابتدای شیوع این بیماری در استان تاکنون ۲۱۱ نفر بهبود قطعی یافته‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون ۸۷ و نیم درصد جمعیت استان معادل یک میلیون و ۴۰۱ هزار و ۳۰۶ نفر در خصوص بیماری کرونا غربالگیری شده‌اند.

آمار مبتلایان به کرونا در خوزستان به ۹۶۵ نفر رسید

علی احسان‌پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دقایقی پیش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در خوزستان شناسایی شدند که با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران در خوزستان به ۹۶۵ نفر رسید.

وی افزود: این موارد به تفکیک شامل ۱۳ مورد اهواز، ایذه ۴، اندیمشک، دزفول و خرمهشهر هر کدام ۳ مورد، شهرستان‌های باوی، کارون و مسجدسلیمان هر کدام ۲ مورد و امیدیه، آبادان، ماهشهر، حمیدیه و شوشتر هر کدام یک مورد بوده است. در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳ بیمار کووید۱۹ که ۲ مورد در بیمارستان رازی و یک مورد در بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان بوده است جان خود را از دست دادند و جان باختگان به ۱۱۶ نفر افزایش یافت. در حال حاضر ۱۷۰ بیمار مبتلا تحت مراقبت قرار دارند و ۶۷۹ بیمار با بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

شناسایی ۱۲۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۱۲۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس خبر داد و گفت: از ابتدای امر تاکنون ۴۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

عبدالرسول همتی گفت: از ۹۸۴ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیصی، ۱۲۵ مورد مثبت گزارش شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به یک هزار و ۴۰۸ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۴ مورد فوتی به دلیل ابتلا به کروناویروس در استان گزارش شده است، افزود: تاکنون ۴۰ نفر در استان جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادند.

معاون بهداشت دانشگاه بیان کرد: ۶۵۳ نفر از مبتلایان به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و ۴۱۸ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

شناسایی ۳۴ مورد مثبت جدید ابتلا به کرونا در لرستان

فوتی‌های استان به ۸۱ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تا کنون دو هزار و ۸۳۰ نمونه از بیماران مشکوک به کووید ۱۹کرونا دراستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است که تعداد دوهزار و ۶۰۳ نمونه پاسخ داده شده است.

دکتر نیکبخت افزود: از این تعداد ۹۲۳ مورد مثبت و هزارو ۶۸۰ نمونه منفی اعلام شده است. متاسفانه ۸۱ مورد فوتی بر اثر بیماری کووید ۱۹ در استان ثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: در حال حاضر ۹۴ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان تحت درمان و خوشبختانه با تلاش پزشکان و کادر‌های درمانی ۷۴۸ نفر بهبود یافته‌اند.

ابتلای ۷ مورد جدید به ویروس کرونا در چهار محال و بختیاری

۷ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در چهار محال و بختیاری به ثبت رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در مجموع ۷۳۰ نفر با علایم بالینی به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند که از این تعداد ۸۵ نفر بستری هستند.

مجد شیرانی افزود: با ثبت ۷ مورد مثبت قطعی تعداد مبتلایان در چهارمحال و بختیاری به ۱۶۱ مورد رسید. هم اکنون ۱۱۷ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شدند ولیکن تا مدتی ناقل بیماری هستند.

تعداد فوتی‌های بیماری کرونا همچنان ۱۸ نفر هستند.

هم اکنون ورودی و خروجی بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان یکسان است به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۲ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند و ۲۷ نفر هم ترخیص شدند.

به گفته وی؛ اگر چه بیماری در چهارمحال و بختیاری در حد کنترل است، اما به معنای مهار بیماری نیست.

در خانه ماندن و دوری از تجمع و رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی سبب می‌شود تا این ویروس هرچه زودتر سیر نزولی پیدا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: از هفته آخر اسفند در پیک این بیماری قرار داشتیم و این پیک به مدت شش هفته ادامه دارد؛ امیدواریم از اوایل اردیبهشت سیر نزولی این بیماری را شاهد باشیم.

افزایش کم‌سابقه موارد مثبت کرونا در یک روز در سیستان و بلوچستان

سید محمد هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار کرد: تا ظهر امروز سه شنبه نوزدهم فرودین ماه ۱۳۹۹، موارد مثبت آزمایشگاهی کووید-۱۹ در سیستان و بلوچستان با ١٩ مورد افزایش به ٣١٣ نفر رسید. از مجموع بیماران با آزمایش مثبت کرونا تاکنون ٢٠٨ نفر پس از دریافت درمان های تخصصی بهبود یافته‌اند. متاسفانه تاکنون ٢۶ نفر از عزیزان هم استانی با نتیجه آزمایش مثبت کرونا فوت کرده‌اند. تعداد موارد مثبت در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ٢١١ نفر، در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه زابل ٧۴ نفر و در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه ایرانشهر٢٨نفر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: تعداد بیماران بستری شده باعلائم تنفسی حاد نیز تا این روز به ١۵٢٠ نفر رسیده است که ١٣۵ نفر از این عزیزان هم جان خود را از دست داده‌اند.

وی گفت: امیدواریم تا با رعایت کامل اصول بهداشت فردی و جمعی و فاصله گذاری اجتماعی توسط هموطنان، پیش بینی های کارشناسان در زمینه وقوع گسترده همه‌گیری در روزهای آتی تحقق پیدا نکند.

در حال تکمیل...

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
1
4
این دیگه چه لیستی- بقیه را خالی میذاشتین
پری
|
Canada
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
1
4
بعدا میگین آمار منبع معتبر رو دنبال کنید. اینم از آمارشون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
0
6
ای کاش با مردم صادق و راستگو بودید شاید بهتر جواب می گرفتید.
میرجواد موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
0
3
این مسخره بازیها برای چیه؟ ارایه آمار استانها را بصورت کامل ندارند خیلی راحت جلو بعضی استانها نوشته شده اعلام نشده ویا ناقص است واقعا که جای تاسف بسیار دارد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین