کد خبر: ۶۵۳۱۴۲
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲

گسل مشا برای پایتخت یک تهدید است

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به زمین لرزه دقایق قبل در محدوده گسل مشا شهرستان دماوند اعلام کرد: این گسل تهدیدی برای تهران است.
آفتاب‌‌نیوز :

«رضا کرمی محمدی» روز چهارشنبه در این باره به ایرنا گفت: گسل مشا در حال تکان خوردن است که البته در برخی مواقع حس می شود و در برخی مواقع نیز اصلا حس نمی شود.

وی افزود:‌ در صورت فعال شدن گسل مشا شدت زلزله تا ۷ ریشتر قدرت خواهد داشت که این گسل می توان تهدیدی برای فعال شدن گسل های تهران به ویژه در مناطق شمالی و غربی باشد.

گسل مشا برای پایتخت یک تهدید است

رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه شدت زلزله دقایق قبل به حدی نبود که بخواهیم در آماده باش قرار بگیریم تاکید کرد: شهروندان همیشه باید آمادگی خود را در برابر زلزله افزایش دهند چرا که ما در ناحیه لرزه خیز قرار داریم و هر لحظه امکان وقوع زمین لرزه است.

به گفته وی، همانطور که با کرونا مدتی است که در حال زندگی کردن هستیم باید با زلزله نیز زندگی کنیم و در این زمینه باید اقدامات و آمادگی خود را بالا ببریم.

کرمی محمدی به شهروندان توصیه کرد که به هنگام وقوع زمین لرزه خونسردی خود را حفظ کرده و به نقاط ایمن منازل پناه ببرند و از تردد با آسانسور و راه پله ها خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، حوالی ساعت ۱۳ و ۴۱ دقیقه ظهر امروز زمین لرزه ای به بزرگی ۴ ریشتر استان تهران را لرزاند؛ شدت این زمین لرزه در شرق استان بیشتر بود و مردم شهرستان های دماوند، پردیس، شمیرانات، رودهن و ساکنان پایتخت این زمین لرزه را احساس کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین