کد خبر: ۶۵۸۴۲۵
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
راه نجات برجام بازگشت طرفین به تعهدات‌شان است

سخنگوی وزارت خارجه: سند همکاری‌های ایران-چین افتخارآمیز است/ پرونده قاضی منصوری ابهاماتی دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست مطبوعاتی این هفته خود اعلام کرد که وزیر خارجه کشورمان به صورت ویدیو کنفرانس در نشست شورای امنیت سازمان ملل پیرامون گزارش دبیرخانه این سازمان درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل شرکت و سخنرانی می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با رد انتقاداتی که برخی افراد به سند همکاری‌های جامع و راهبردی ایران و چین وارد کرده‌اند، تصریح کرد: این سند در راستای منافع دو کشور و سندی افتخارآمیز است.

سید عباس موسوی صبح روز دوشنبه در نشست خبری خود که با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در محل وزارت خارجه برگزار شده بود، در پاسخ به برخی اظهارنظرها در مورد سند همکاری‌های 25 ساله ایران و چین و برخی گمانه‌زنی‌هایی که در این ارتباط مطرح شده است، گفت: این موضوع، موضوع جدیدی نیست و در سفر رییس جمهور چین به ایران توافق شد که دو کشور در راستای گسترش همکاری‌های راهبردی و جامع خود سندی را در این زمینه تهیه و تدوین کنند. پیش‌نویس این سند آماده شده و باید در دو کشور نهایی شود.

سخنگوی وزارت خارجه: سند همکاری‌های ایران-چین افتخار آمیز است/ ظریف در نشست شورای امنیت سخنرانی می‌کند

گمانه زنی‌ها در ارتباط با سند همکاری‌های ۲۵ ساله را رد می‌کنیم

وی با بیان این‌که تاکنون بین مقامات دو کشور در این زمینه رایزنی‌ها و گفت‌وگوهایی انجام شده و اخیرا پیش‌نویس مربوط به آن نهایی شده است، ادامه داد: من گمانه‌زنی‌هایی که در این زمینه مطرح می‌شود را رد می‌کنم هیچ کدام از مطالبی که در رسانه‌ها و یا توسط برخی افراد در این مورد مطرح شده واقعیت ندارد.

این دیپلمات کشورمان گفت: براساس نگاه راهبردی که به کشور دوست خود یعنی چین داریم تلاش کردیم که روابط درازمدتی را بین دو کشور در قالب یک سند تعریف کنیم و این آمادگی را داریم که براساس منافع متقابل اینگونه سندها را نیز با کشورهایی که روابط دوستانه داریم به امضاء برسانیم و با برخی از کشورهای دوست در این زمینه در حال رایزنی هستیم.

موسوی بار دیگر تاکید کرد: گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای مطرح شده در این زمینه اشتباه است و احساس می‌کنم این سند به گونه‌ای است که در آینده بتوان متن آن را به صورت کامل منتشر کرد. در این سند در مورد ابعاد همکاری‌های اقتصادی دو کشور برنامه‌ریزی شده است اکنون این سند در حد پیش‌نویس است و در صورت قطعی و نهایی شدن می‌توان متن آن را منتشر کرد. چیز ابهام‌آمیزی در این سند وجود ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ادامه داد: طبیعی است که همکاری‌های راهبردی دو کشور دشمنانی داشته باشد و آنها بخواهند دست به تخریب این روابط بزنند. این سند، سندی افتخارآمیز است که به نفع منافع دو کشور است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین در پاسخ به این سوال که رییس جمهور سابق کشورمان که اکنون نیز عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است مطالبی را در این زمینه مطرح کرده و اعلام کرده این سند جدا از آن چیزی است که شما اشاره کردید، اضافه کرد: ما یک سند داریم و آن همان چیزی است که در مورد آن توضیح دادم همان طور که اشاره شد این سند در حد پیش نویس است و بایستی در دو کشور نهایی شود.

نظرات کارشناسی خود را درباره پروتکل الحاقی منتقل کرده‌ایم

وی همچنین در پاسخ به این سوال که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هفته گذشته طی بیانیه‌ای اعلام کرد که به دنبال ارائه‌ی طرحی است مبنی بر این‌که ایران اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند، نظر وزارت خارجه در این ارتباط چیست، گفت:‌ وزارت خارجه مشکلی برای اجرای طرح‌ها و لوایحی که قانون می‌شود ندارد ما نظرات کارشناسی خود را در این زمینه منتقل کرده‌ایم و چنانکه طرحی نهایی شود، وزارت امور خارجه استقبال کرده و آن را اجرایی می‌کند.

چندین پیشنهاد برای سفر به کشور و چندین پیشنهاد نیز برای سفر مقامات کشورمان به کشورهای همسایه مطرح است

موسوی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که اخباری منتشر شده که قرار است به زودی نخست وزیر عراق به تهران سفری داشته باشد، اظهار کرد: ما از هرگونه تماس و سفر مقامات کشورهای دوست و همسایه به ایران استقبال می‌کنیم چندین پیشنهاد برای سفر به کشور مطرح شده است و چندین پیشنهاد نیز برای سفر مقامات کشورمان به کشورهای همسایه مطرح است که البته هنوز نهایی نشده است و در صورت نهایی شدن در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین در پاسخ به سوالی در مورد اخبار منتشر شده مبنی بر اصابت یک موشک از پاکستان به یکی از روستاهای سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: من خبری در این زمینه ندارم و آن را پیگیری می‌کنم.

اتفاقات اخیر در عراق موضوعی داخلی است

وی همچنین در مورد دیدگاه ایران در ارتباط با اتفاقات اخیر در عراق از جمله بازداشت چند تن از نیروهای حشدالشعبی در این کشور ادامه داد: مسائلی که در عراق اتفاق می‌افتد مربوط به خود این کشور است و جمهوری اسلامی ایران بنا نداشته و ندارد که در امور داخلی عراق دخالت کند و در مورد مسائلی اظهارنظر کند که به ما ارتباطی ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در عین حال خاطر نشان کرد: حشدالشعبی یک گروه مردمی است که با تبعیت از دستور مرجعیت تشکیل شد و اکنون تبدیل به یک نیروی نظامی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: ما اطمینان داریم که دولت و ملت عراق به خوبی از پس این مسائل بر می‌آیند و موضوعات داخلی خود را به نحو احسن مدیریت می‌کنند تا این کشور هرچه بیشتر به سمت امنیت و ثبات مطلوب حرکت کند.

مواضع اروپا مذبذبانه است، راه نجات برجام بازگشت طرفین به تعهدات‌شان است

موسوی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که سه کشور اروپایی عضو برجام بعد از قطعنامه شورای حکام بیانیه‌ای را منتشر کردند و در آن بیانیه خواهان مذاکره با ایران شدند و این سوال مطرح است که آیا مذاکرات ایران و اروپا قطع شده که آنها درخواست ادامه‌ی مذاکرات را کرده‌اند و این‌که آیا این مذاکرات فقط مربوط به برجام است یا موضوعات نیز را نیز در بر می‌گیرد، اظهار کرد: ما مواضعی که اروپایی‌ها اخیرا در مورد موضوعات مختلف می‌گیرند را نمی‌پسندیم و مواضع آنها را یک مواضع مذبذبانه می‌دانیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: آنها در حالی که عضو برجام هستند و ادعا می‌کنند که می‌خواهند برجام را حفظ کنند اقداماتی را انجام می‌دهند که خلاف روح برجام است. آنها بانی قطعنامه‌ای می‌شوند که جمهوری اسلامی ایران واکنش شدیدی به آن نشان داد.

وی با انتقاد دوباره از عملکرد کشورهای اروپایی در برجام گفت: ما معتقدیم راه نجات برجام بازگشت طرفین به تعهدات‌شان است و حرکات نمایشی و سیگنال‌های غلطی که اروپایی‌ها به طرفین می‌فرستند کار درستی نیست و باعث حفظ برجام نمی‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: ما آمریکایی‌ها را خوب می‌شناسیم و فکر می‌کنیم آنها باید بهتر آمریکایی‌ها را بشناسند، آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها را تابع اهداف خود کرده‌اند و بعضا تهدیدهایی را نیز مطرح می‌کنند.

وی تصریح کرد: به نظر من برای کشورهای عضو برجام بهتر است که آنچه که در توافق‌های بین‌المللی آمده است را حفظ کنند و از آن کوتاه نیایند و از اتخاذ مواضع زیگزاکی و غیرسازنده دست بردارند.

پرونده قاضی منصوری دارای ابهامات است و رومانی تاکنون شفاف‌سازی نکرده است

موسوی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد آخرین وضعیت پرونده قاضی منصوری و این‌که آیا دولت رومانی گزارش و یا اطلاعاتی را در مورد این پرونده به دولت ایران ارائه کرده است، اظهار کرد: این پرونده دارای ابهاماتی است در همان موقعی که این اتفاق افتاد ما از دولت رومانی خواستیم که در این زمینه شفاف‌سازی کند و اطلاعات لازم را در این مورد در اختیار ما قرار دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این‌که متاسفانه تاکنون چنین اتفاقی از سوی دولت رومانی رخ نداده است، ادامه داد: وزارت خارجه، سفارت ایران در رومانی، قوه قضاییه و پلیس اینترپل ایران پیگیر این موضوع هستند و ما درخواست داریم که هر آنچه را در این زمینه اتفاق افتاده دولت رومانی به صورت رسمی به ما اعلام کنند. همان‌طور که اشاره شد جز اخباری که در رسانه‌ها منتشر شده ما چیز جدیدی را دریافت نکرده‌ایم و کماکان خواستار روشن شدن تمام ابعاد این قضیه هستیم.

موسوی اضافه کرد: من در همین جا بار دیگر از دولت رومانی می‌خواهم که در اسرع وقت با توجه به حساسیت و پیچیدگی پرونده ما را در جریان اخبار دقیق و تکمیلی آن قرار دهد.

روابط ایران و ونزوئلا روابطی رسمی در قالب همکاری‌های دو کشور است

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد روابط ایران و ونزوئلا نیز اظهار کرد: روابط ایران و ونزوئلا روابطی رسمی در قالب همکاری‌های دو کشور است و این روابط ارتباطی با دیگر کشورها و منافع آنها ندارد. ایران و ونزوئلا به عنوان دو کشور مستقل در زمینه‌های مختلف با یکدیگر تعامل و همکاری دارند و در چارچوب قوانین بین‌المللی دارای تجارت آزاد است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که سفر احتمالی مقامات دو کشور به تهران یا کاراکاس گفت: سفری در پیش است که اگر نهایی شود آن را اطلاع‌رسانی می‌کنیم و این سفر انجام می‌شود. جمهوری اسلامی ایران با دوستان خود در حد اعلاء تعامل دارد.

از اینکه برخی کشورهای اروپایی پناهگاه گروه‌های تروریستی شناسنامه‌دار شده‌اند، انتقادات گسترده‌ای داریم

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور برخی از گروه‌های تروریستی که دستشان به خون ملت ایران آغشته است در برخی از کشورهای اروپایی گفت: ما در مورد این که برخی از کشورهای اروپایی پناهگاه برخی از گروه‌های تروریستی شناسنامه دار شدن است انتقادات گسترده‌ای به این کشورها داریم و این انتقادات را مطرح کردیم ما اقدام آنها را در پناه دادن به این گروه‌های تروریستی خطرناک می‌دانیم و آنها را از این موضوع برحذر می‌دانیم.

وی با اشاره به برخی از اقدامات تروریستی که توسط این گروه‌ها در ایران و همچنین برخی از کشورهای اروپایی رخ داده و تسویه حساب‌های که بین آنها صورت گرفته است گفت: این اقدامات نشان دهنده ماهیت تروریستی این گروه‌ها است.

وی افزود: در زمانی کشورهای اروپایی این گروه‌ها را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دادند ولی یکباره از این لیست خارج کردند و آنها را تبدیل به گروه‌های معمولی کردند و ما از این اقدامات کشورهای اروپایی تعجب می‌کنیم.

پرونده اسدی توسط وکلای مجرب در اروپا و ایران در حال پیگیری است

موسوی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که به نظر می‌رسد که وزارت خارجه در پیگیری وضعیت دیپلمات ایرانی بازداشت شده در اروپا (اسدی) کوتاهی کرده است گفت: من چنین موضوعی را رد می‌کنم پرونده آقای اسدی توسط وکلای مجرب در اروپا و ایران در حال پیگیری است این یک پرونده امنیتی است که پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: قرار نیست که وزارت خارجه و وزیر امور خارجه تمام اقداماتی را که در این زمینه انجام می‌شود را علنی کند چرا که ممکن است این موضوع به روند قضایی موجود و اقداماتی که ایران درحال انجام دادن آن است لطمه وارد کند ما هرجا که به مصلحت و به نفع این شهروند کشورمان باشد اقدامات صورت گرفته را اطلاع رسانی می‌کنیم.

به کشورهای اروپایی در مورد سوابق منافقین هشدار داده‌ایم

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در مورد توییت روز گذشته وزارت امور خارجه در ارتباط با جنایت‌های گروهک منافقین و حمایت‌های که کشورهای اروپایی و آمریکا از این گروه انجام می دهند گفت: این گروهک پیر و فرتوت را در حد و اندازه‌ای می‌بینیم که توان دیپلماتیک خود را صرف این گروه از هم پاشیده و تمام شده بکنیم. دودمان این گروهک در هم پیچیده است و تمام شده است و جز سرو صدا در برخی از رسانه‌ها اثرگذاری خاصی ندارد. آنها مسئله مهم و بزرگی نیستند ولی در عین حال به کشورهای اروپایی در مورد سوابق این گروه هشدار داده‌ایم و نسبت به عواقب و حضور این گروه در کشورهای اروپایی که ممکن است خطراتی را متوجه امنیت خود این کشورها را بکند هشدار داده‌ایم. ولی تصمیم گیری در مورد این موضوع بر عهده خودشان است.

وی ادامه داد: این موضوع اگر چه مورد کوچکی است ولی در نحوه تعامل ما با برخی کشورهای اروپایی اثرگذار است.

در مورد تحریم‌های دارویی در دادگاه‌های بین المللی شکایاتی را مطرح کرده‌ایم

موسوی همچنین در مورد تحریم‌های دارویی اعمال شده علیه ایران و این که این موضوع مشکلاتی را برای بیماران به خصوص بیمارانی که دارای بیماری خاص هستند و همچنین جانبازان که نیازمند داروهای خاص هستند ایجاد کرده است با تاکید بر این که ما همواره اعلام کردیم که تحریم‌های آمریکا علیه ایران تحریم‌های یک جانبه و ظالمانه است گفت: این تحریم‌ها مانع ایجاد مشکلاتی برای ورود دارو و کالاهای انسان دوستانه به کشور شده است.

وی با بیان این که این گونه کالاها نباید تحریم شوند و آنها ادعا می‌کند که این کالاها را تحریم نکردند گفت: ولی متاسفانه آنها با اقداماتی که در حوزه مبادلات بانکی انجام می‌دهند و تهدیداتی که علیه شرکت‌های دارویی پخش و ترانزیت آن انجام می‌دهند عملا راه ورود دارو و کالاهای بشر دوستانه را بسته‌اند.

وی با بیان این که در مورد این تحریم‌ها و محدودیت‌ها ما پیگیری کرده ایم و حتی در دادگاه‌های بین المللی شکایاتی را مطرح کردیم و دادگاه‌های بین المللی رای دادند که نباید دارو و کالاهای بشر دوستانه تحریم شوند و آمریکا نباید موانعی برای ورود این کالاها به ایران ایجاد کنند ولی متاسفانه می‌بیند که کماکان این موانع وجود دارد.

موسوی با بیان این که این محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها ممکن است باعث شود که تعدادی از بیماران جان خود را از دست بدهند گفت: پیگیری‌های وزارت خارجه در تمام ابعاد دیپلماتیک در سطح دو جانبه و بین المللی در این زمینه ادامه دارد.

در صورت تمدید تحریم‌های تسیلحاتی دو سه اقدام ویژه طراحی کرده‌ایم

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در مورد واکنش احتمالی ایران به تمدید تحریم‌های تسیلحاتی کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل متحد و این که چندی پیش رئیس جمهور نامه‌ای را به کشورهای باقی مانده در برجام در این زمینه نوشت و گفته شده که در بند آخر این نامه اقدامات احتمالی ایران در پاسخ به این اقدام بیان شده است گفت: مخاطبان این نامه اعضای برجام بودند و به نظر می‌رسد آنها خودشان پیام این نامه را دریافت کرده باشند و این که واکنش ایران نسبت به این گونه اقدامات چه مسئله‌ای خواهد بود.

وی افزود: دو سه اقدام ویژه طراحی شده که در صورت لزوم در زمان مشخص خود در مورد آن تصمیم گیری می‌شود. البته امیدواریم کار به آن جا نکشد و طرف‌های مقابل براساس عقلانیت و درایت تصمیم بگیرند و ما فکر می‌کنیم که اقدام آمریکایی ها در این زمینه به نتیجه‌ای نمی‌رسد.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان همچنین در این نشست در بخشی از صحبت‌های خود به اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: از شش تا 12 تیر ماه به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است و اقدامات جنایت کارانه آمریکا علیه ملت ایران موارد متعددی است.

در سفر وزیر امور خارجه افغانستان به تهران گفت و گوهای خوبی بین مقامات دو کشور صورت گرفت

موسوی همچنین با بیان این که هفته گذشته وزیر امور خارجه افغانستان در راس یک هیات بلند پایه به ایران سفر کرد گفت: در این سفر گفت و گوهای خوبی بین مقامات دو کشور صورت گرفت که از جمله دستاوردهای آن نزدیک شدن موضوع امضا سند راهبردی بین دو کشور است همچنین در این سفر در مورد برخی دیگر از مسائل جاری بین دو کشور رایزنی و گفت و گو شد.

ظریف در نشست شورای امنیت در خصوص گزارش دبیرخانه این سازمان درباره اجرای قطعنامه 2231 سخنرانی می‌کند

وی همچنین با بیان این که اخیرا وزیر امور خارجه کشورمان با همتایان خود از دو کشور چین و عمان به صورت ویدئو کنفرانس صحبت کرده است ادامه داد: احتمالا امروز بعد از ظهر با همتای قطری به صورت ویدئو کنفرانس خبر می‌کند.

وی خبر داد: همچنین فردا بعد از ظهر ظریف در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که در خصوص گزارش دبیر خانه این سازمان در مورد اجرای قطعنامه 2231 سازمان ملل برگزار می‌شود شرکت و سخنرانی می‌کند.

مبارزه با تروریست‌ها در دستورکار مشترک همه کشورهای منطقه از جمله ایران، ترکیه و عراق است

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در پاسخ به سوال در مورد اخبار منتشر شده مبنی بر مقابله ایران با گروه‌های تروریستی در مرز مشترک ایران و عراق و این که این اقدامات بعد از سفر ظریف به ترکیه صورت گرفت و این که آیا این ربطی به این سفر دارد و ایران برای انجام این اقدامات با دولت عراق هماهنگی کرده بود یا نه گفت: مبارزه با تروریست‌ها در دستور کار مشترک همه کشورهای منطقه از جمله ایران، ترکیه و عراق قرار دارد. من از بحث هماهنگی‌های اطلاع ندارم.

وی همچنین با بیان این که طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران از مرزهای خود دفاع می‌کند و هر جا تروریست‌ها نفوذ کرده باشند اقدام به پاکسازی آنها می‌کند گفت: در این زمینه از نزدیک با مقامات عراقی در مشورت هستیم آنها از گذشته در جریان فعالیت‌های ما و همچنین فعالیت‌های گروه‌های تروریستی شناسنامه دار در آن منطقه قرار دارند.

موسوی با بیان این که بحث عملیات مشترک (بین ایران و ترکیه) را نمی‌توانم تایید کنم گفت: اما این اصل در کشورهای منطقه نظیر ایران، ترکیه و حتی عراق وجود دارد که به تناسب شرایط با تروریست‌های شناسنامه دار که دست به اقدامات تروریستی در حاشیه نوارهای مرزی می‌زند مقابله کنند و اقدامات نیز در این زمینه انجام شده است.

اعضای شورای امنیت مخالف تحرکات آمریکا درباره برجام و تحریم تسلیحاتی هستند

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آمریکایی‌ها اعلام کردند که اگر تحریم‌های تسلیحاتی ایران تمدید نشود مکانیزم ماشه را با همراهی اروپا فعال خواهند کرد گفت: ما اعلام کردیم که آمریکایی ها نه حق و نه توان چنین کاری دارند.

وی گفت: آنها با بدعهدی‌های که انجام دادند و با اقدامات تخریبشان علیه برجام و نقض قطعنامه 2231 سازمان ملل در جایگاهی نیستند که چنین ادعاهای را مطرح کرده و بخواهند با استناد به این قطعنامه مفاد و دستاوردهای برجام را از بین ببرند.

وی افزود: رایزنی‌ها را با سایر اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد داشته ایم آنها نیز مخالف این رویه هستند و این کار را تقبیح کردند.

موسوی افزود: ما پیش بینی شکست دیگری برای آمریکا در این زمینه داریم و به آنها می‌گویم که آزموده را نیازمایند و راهی که رو به بن بست است را مجددا آزمایش نکند.

ما منتظر انتخابات آمریکا نیستیم

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نوع نگاه ایران به این مسائل گفت: اینها موضوعات داخلی آمریکا است و ایران بنای مداخله در امور داخلی آمریکا و هیچ کشور دیگری را ندارد.

وی گفت: آن چه که بین مقامات آمریکایی و کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور می‌گذرد مسائلی انتخاباتی و رقابت‌های حزبی بین خودشان است و برای ما اهمیت ندارد که آنها درباره کشورشان و سرنوشتشان چگونه تصمیم می‌گیرند آن چه برای ما اهمیت دارد نوع نگاه و نحوه تعامل آنها با ما ومنطقه است که ما براساس منافع و سیاست‌های کلانی که داریم بعد از این که هر دولتی سر کار بیاید رفتار خود را براساس آن شکل خواهیم داد.

موسوی با بیان این که ما منتظر انتخابات آمریکا نیستیم ادامه داد: در این کشور شاهد نقض سیستماتیک حقوق بشر هستیم کشوری که داعیه حقوق بشر دارد و سالانه در مورد کشورهای دیگر گزارش حقوق بشری می‌دهد امروز علنی حقوق بشر و حقوق سیاهان در این کشور را زیر پا می‌گذارد.

چه با تحریم و چه بدون تحریم درباره توانمندی‌های دفاعی به ویژه برنامه موشکی با کسی تعارف نداریم

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد احتمال تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و رایزنی‌های احتمالی ایران با اروپا در این مورد گفت: رویکرد غربی ها به ویژه آمریکایی در قضیه توانمندی‌های دفاعی ایران یک رویکرد امنیتی سازی است که مورد قبول ما نیست ما نشان داده ایم چه با تحریم و چه بدون تحریم در خصوص توانمندی‌های دفاعی به ویژه توانمندی‌های موشکی کشورمان با کسی تعارف و شوخی نداریم.

وی با اشاره به پیشرفت‌های ایران در زمینه کسب توانمندی‌های نظامی گفت: همه این پیشرفت‌ها به رقم تحریم‌های ظالمانه‌ای بوده که علیه ایران اعمال شده است.

وی تاکید کرد: ادامه تحریم‌های تسلیحاتی ایران برخلاف مقاد قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است و برخی رویکردهای اتخاذ شده در مورد این موضوع را درست و سازنده نمی دانیم.

موسوی تاکید کرد: نوع تعامل آمریکا و اروپا به ما ارتباطی ندارد و ما حاضر نیستم از حقوق خود بگذریم و آن را وجه المصالحه روابط پیچیده، عجیب و غریب یا ارباب رعیتی آمریکا و اروپا قرار دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۱
بیدل
|
Netherlands
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
0
36
برای وطن فروشان هرخدمتی به بیگانه افتخار آفرین است، کیش ، قشم ، چابهار و شیلات جنوب کشور و قرارداد ننگین ۲۵ ساله با چین .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
0
16
قرارداد۲۰۲۰(یادآو ر چیه؟
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
0
17
اقای موسوی از انجا که احمدینژاد را می شناسم بیخودی خودش را وارد یک چنین بحثی نمیکنه که بعدا ازش نکته بگیرند، یعنی به احتمال زیاد گفته اون درستتره..اما امیدوارم این سند بگفته شما چه برای ایران چه چین مایه افتخار باشد.اما یک مسئله اینجاست از پشت تمام این تیریبونها خیلیها به مردم گفتند هرکی میگه برجام مضره ،خودش مضره. و خیلیها قول دادند ایران بزودی به برجام افتخار می کنند .اما مایه سرافکندیمون شد اقای موسوی.
ناشناس
|
Oman
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
0
14
در مورد واگذاری دریای مازندران هم همین داستانها رو گفتید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
0
14
از کی تا حالا .... افتخاره؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
0
10
به سلامتی قراره سفیر بشید؟
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
0
8
آقای موسوی فقط سخنگو است،ایشان شاید بداند منفعت را کسی می برد که از پشتوانه قوی در تمام زمینه ها از جمله روابط خوب ومتنوع بین المللی از جمله درزمینه اقتصاد برخودار باشد،که متاسفانه ما بی بهره ایم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
0
5
هاله ی نور چون خودش یا دوستان را رییس جمهور اینده می بیند دوست داشت که در این قرارداد منافعی کسب کند
ما در دوران هاله ی نور هم به چین نفت می فروختیم و گرچه نیاز نبود اما کالاهای درجه سه چینی سیخ کباب چوبی دسته بیل تشت پلاستیکی سنگ پا و ... مواردی از واردات ما بود که گرچه برای ملت سود نداشت اطرافیان هاله نور از این امر بسیار متنفع شدند
ایشان اکنون فکر می کند مگر می شود قراردادی ببندیم که بنده و خویشان نفعی در ان نداشته باشیم خودش هم برای بیست و پنج سال !!!!!**
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
0
9
بله
براي دولت و ملت چين افتخار أميز است.
سهم مردم ايران چی ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
0
9
چين هيچ کاری نميتواند بكند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
0
3
اتفاق اخیر موضوع داخلی است!!؟
گفتی و من باور کردم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین