کد خبر: ۶۷۶۲۱۴
تعداد نظرات: ۷۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
مجلس به جای سئوال و استیضاح رئیس‌جمهور روی به هتاکی علیه وی آورده‌ است

از رانت‌های میلیاردی تا درخواست اعدام رئیس‌جمهور؛ در مجلس انقلابی چه می‌گذرد؟

سکوت و بی‌تفاوتی رئیس و نمایندگان شناخته‌شده مجلس شورای اسلامی در برابر این رفتار همکارشان نه تنها از منظر اخلاقی و اسلامی قابل دفاع نیست، بلکه تجربه نشان داده به همین موارد ختم نخواهد شد و دور نیست روزی که دامن دیگران را هم بگیرد.
آفتاب‌‌نیوز :

برخی نمایندگان مجلس یازدهم که از همان روزهای آغاز به کار خود، شمشیر را علیه دولت از رو بسته و رویکرد تند و تیزی نسبت به رئیس‌جمهور در پیش گرفته بودند، حالا خواستار اعدام روحانی شده‌اند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ نمایندگان مجلس به جای در پیش گرفتن راه‌های قانونی همچون سئوال و استیضاح و به بهانه مشکلات معیشتی مردم، به ادبیات بی‌سابقه و توهین‌آمیزی روی آورده‌اند که نه تنها مشکلی از مشکلات مردم حل نخواهد کرد بلکه با جنجال و حاشیه‌سازی‌های خود نمک بر زخم مردم می‌پاشند.

از رانت‌های میلیاردی تا درخواست اعدام رئیس‌جمهور؛ در مجلس انقلابی چه می‌گذرد؟

دو هفته پس از سخنان سخیف یک نماینده علیه رئیس‌جمهوری در صحن علنی مجلس و از تریبون عمومی، این بار نماینده دیگری در قالب پیامی توئیتری، شخص دوم کشور را با عباراتی زشت و وهن‌آلود مورد خطاب قرار داد و جملاتی را به کار برد که نه در شان قوه مقننه است نه رئیس‌جمهوری منتخب ملت.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که پیشتر در مجلس نیز متن برجام را آتش زده بود، در حساب توییتری خود نوشت: «جناب روحانی اگر برای توجیه مذاکره با دشمن، علت صلح امام حسن بامعاویه راخواست اکثر مردم از امام ذکر میکنید! امروز اکثریت قاطع ملت ایران به کمتر از عزل و مجازات شما راضی نمیشوند؛ با منطق شما، رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود».

از رانت‌های میلیاردی تا درخواست اعدام رئیس‌جمهور؛ در مجلس انقلابی چه می‌گذرد؟

پیشتر نیز علی‌اصغر عنابستانی نماینده سبزوار در مجلس در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشته بود: «او آنقدر وقیح است که ملت خویش را به مسخره گرفته است! کشور به حال خود رها شده و مردم در تامین مایحتاج خویش درمانده اند و زیر خط فقر درست و پا می زنند. رئیس جمهور در بند حفظ خط ریش خویش است! اف بر تو باد که ملتی را شرمنده کرده‌ای.»

نه به قصد دفاع از دولت - که انتقاد از دولت حق و کاملا به جا و منطقی است- بلکه در راستی‌آزمایی شعارها و ادعاهایی نمایندگان مجلس یازدهم باید گفت؛ نمایندگانی که ادعا و فریاد ساده‌زیستی و همراه‌مردم بودن آنها گوش فلک را کر کرده، با رانت‌های عجیب و غریبی همچون حقوق 30 میلیونی، دریافت وام 200 میلیونی مسکن، خودروی دناپلاس و واکسن آنفلوآنزا، نشان دادند که انتقادهای آنها علیه دولت درخصوص فشارها و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نه تنها شعاری بیش نیست بلکه این مخالفت‌ها بیشتر رنگ و بوی حزبی و جناحی دارد.

نمایندگانی که آدرس اشتباه به مردم می دهند

قاسم میرزایی‌نیکو، نماینده سابق مجلس، ادعاها و اظهارات این نمایندگن را آدرس اشتباه دادن به مردم توصیف کرد و گفت: مجلس باید طبق فرمایشات رهبری، راه حل مشکلات بیابد و بدون فرافکنی به مردم توضیح دهد. اگر نمایندگان می‌خواهند برای مجلس کار جدیدی انجام دهند باید کاری کنند که شرایط کشور بهتر شود نه اینکه با اتهام‌زنی و توهین در پی یافتن نقش و جایگاه خود باشند.

نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس دهم افزود: باید بدانیم اقداماتی چون اتهام‌زنی، تخریب و به سخره گرفتن و زیر سوال بردن برای نشان دادن خط و خطوط خود، راه و روش مناسبی برای سر و سامان دادن به مشکلات کشور نیست. آنها برای اینگونه اقدامات باید با سازمان برنامه و بودجه و وزیر هماهنگ کنند تا آنها این کارها را انجام دهند. آنها بهتر است فرصت اندک خود را برای شنیدن و رسیدگی به مشکلات مردم تهران که به آنها رای داده‌اند، اختصاص دهند.

یک پرسش از نمایندگان مجلس انقلابی

سهیلا جلودارزاده، نماینده تهران در مجلس دهم نیز در همین‌باره به خبرگزاری برنا گفته است: نباید در جامعه اسلامی شاهد بی‌اخلاقی آن هم از سوی مجلس انقلابی باشیم. بی‌اخلاقی با انتقاد متفاوت است. باید انتقادات را جدی گرفت و درصَدد رفع آن تلاش کرد اما فحاشی و هتک حرمت، رفتار اسلامی نیست. رییس‌جمهور از مردم رای گرفته است. نمایندگان مجلس یازدهم به جای، هتک حرمت راهکار مناسب ارائه دهند و در جهت منافع مردم اقدام کنند. دین به هیچکس اجازه فحاشی نمی‌دهد. دشمنی منجر به بی‌عدالتی می‌شود و باید به اخلاق دینی توجه کرد. در خصوص مجلس یازدهم قضاوت را به مردم می‌سپاریم. نمایندگان مجلس در این یک سال باقیمانده انتقاد می‌کنند و به روحانی فحش می‌دهند چون باید به مردم جوابگو باشند اما در سه سال بعدی می‌خواهند چه کنند؛ زیرا رییس‌جمهوری بر سر کار می‌آید که از جناح خودشان است و اجازه ندارند برعلیه او حرفی بزنند.

واکنش آشنا

حسام الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهوری روز پنجشنبه در واکنش به اظهارات تند برخی نمایندگان در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: فحاشی انسان را نه دانشمندتر می‌کند و نه نورانی‌تر.

پیشتر نیز علیرضا معزی، معاون اطلاع‌رسانی و ارتباطات دفتر رییس جمهوری نیز با انتقاد از سکوت رییس و چهره‌های سرشناس در برابر اهانت برخی نمایندگان به رییس‌جمهوری گفت: بر نورسیدگان و میان‌مایگانی که با بددهانی در جستجوی دیده‌شدن هستند، حرجی نیست اما شگفتی از رییس و چهره‌های معتبرتر مجلس است که با سکوت، به شکل‌گیری بدعت شنیع فحاشی از تربیون مجلس، مجال دادند. این بدعت با اهانت به روحانی شروع شد، اما بعید نخواهد بود آن روز که ناسزاگویی از تریبون پارلمان، دامان سکوت‌کنندگان را بگیرد. در این روزگار تلخ و جان‌فرسای جنگ و تحریم و بیماری، حداقل در دشمنی و انتقام‌گیری، جوانمرد باشید.»

انتقاد از سکوت قالیباف

خبرگزاری ایرنا در همین خصوص نوشته است: درباره این رفتار که از سوی برخی نمایندگان مجلس یازدهم ظاهرا به صورت برنامه‌ریزی شده و ادامه‌دار جریان دارد، سه نکته قابل تامل است که امید می‌رود توهین‌کنندگان و جریان رسانه‌ای سیاسی حامی آن پاسخگو باشند:

۱. سکوت و بی‌تفاوتی رئیس و نمایندگان شناخته‌شده مجلس شورای اسلامی در برابر این رفتار همکارشان نه تنها از منظر اخلاقی و اسلامی قابل دفاع نیست، بلکه تجربه نشان داده به همین موارد ختم نخواهد شد و دور نیست روزی که دامن دیگران را هم بگیرد.

مرور اتفاقات و سیر سیاسی تحولات چهار دهه اخیر نشان می‌دهد هرگونه بی‌توجهی به گذر از خط قرمزهای اخلاقی و دینی در قالب توهین، تهمت، نسبت ناروا و... نه به نفع نظام و انقلاب تمام شده است نه سودی برای کلیت جامعه اسلامی و جریان‌های سیاسی دلسوز آن خواهد داشت؛ سهل است که این سکوت و بی‌تفاوتی چندی بعد در قالبی دیگر بازتولید خواهد شد و صحنه سیاسی کشور را آلوده خواهد کرد.

۲. نگاهی به فلسفه وجودی و تاریخچه کوتاه تشکیل هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نشان می‌دهد تا توهین و فحاشی علیه مقام‌های رسمی کشور از سوی برخی جریان‌های سیاسی رسانه‌ای، بیش از این باب نشده، لازم است هیات یادشده حداقل در رابطه با رفتار نمایندگان تازوه وارد مجلس یازدهم وارد عمل شود.

قانون نظارت بر رفتار نمایندگان اگرچه ریشه در مجلس هشتم و سال ۸۹ دارد اما اصل بحث نظارت بر نمایندگان مجلس موضوعی بود که در دیدار نمایندگان مجلس هشتم با رهبر معظم انقلاب از سوی ایشان طرح شد. در یکی از مواد قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان که در سال ۹۱ تصویب شد، «گزارش‌های مربوط به رفتار خلاف شؤون نمایندگی» از جمله بخش‌های مصرح آن بوده که لازم است اعضای هیات نظارت در مجلس کنونی، به آن ورود کنند و مصداق سخنان توهین‌آمیز اخیر دو نماینده علیه رئیس جمهوری را بررسی کرده و مغایرت یا تطابق آن را با «رفتار خلاف شئون نمایندگی» به صراحت اعلام کنند.

۳. رفتار و گفتار مناسب و منطبق با موازین دینی و اخلاقی نمایندگان پارلمان در جمهوری اسلامی، از موارد مهمی بوده که بارها در سخنان و سیره امام(ره) و رهبر معظم انقلاب به آن اشاره و تاکید شده است؛ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در جریان دیدار با منتخبان نخستین دوره مجلس شورای اسلامی با نهی نامزدهای نمایندگی مجلس از خصومت فردی و پرهیز از تضعیف و توهین به یکدیگر، بیان کردند: «اغراض شخصیه را باید همه ما کنار بگذاریم. فرضاً که من با شما خدای نخواسته، یک خرده حساب دارم، در مجلسی که مجلس اسلامی است نباید در آنجا به حساب آنها رسیدگی کرد».

امام امت با تاکید بر التزام عملی به اخلاقیات از سوی نمایندگان مجلس، تصریح کردند: «شما وکیل نیستید که بروید آنجا بنشینید و حساب‌هایی که خودتان با هم دارید صاف کنید. اگر یک همچو کاری بشود، این انحراف است و غصب است آن محل برای شما. شما باید- ان‌شاءالله همین طور هم هست- شما باید در آنجا معلم اخلاق باشید».

رهبر انقلاب نیز که تشکیل هیات نظارت بر رفتار نمایندگان اساسا در جهت رهنمودهای ایشان بوده، بارها به مسئولان و جریان‌های سیاسی، لزوم رعایت اخلاق اسلامی و پرهیز از بداخلاقی را گوشزد کرده و همواره بر آرامش و رعایت شان و حرمت افراد ضمن آزادی نقد و اظهار نظر تاکیر کرده‌اند.

در جریان دیدار دو سال پیش مجلسی‌ها با رهبر معظم انقلاب، ایشان با برشمردن مصادیق رفتار انقلابی نمایندگان یعنی «رفتار عاقلانه، مدبرانه و مجاهدانه» خاطرنشان کردند: «شما در سوگند نمایندگی متعهد می‌شوید که از مبانی و دستاوردهای انقلاب و نظام صیانت کنید و عمل به این سوگند جز با رفتار انقلابی به معنای صحیح آن ممکن نیست، ضمن اینکه اگر به این تعهد عمل نشود، حضور نماینده در مجلس از لحاظ قانون اساسی و شرع دچار اشکال می‌شود» و در نهایت بحث «نظارت بر رفتار نمایندگان» را حتی از نظارت مجلس بر دولت و دیگر مجموعه‌ها مهم‌تر دانستند و تأکید کردند: هیأتی که در این زمینه در مجلس ایجاد شده باید تقویت شود و به معنای حقیقی کلمه بر رفتار نمایندگان نظارت کند.

در ماجرای توهین نمایندگان کنونی به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه هم که تیرماه امسال رخ داد، رهبر معظم انقلاب در دیدار تصویری با نمایندگان، شیوه درست تعامل مجلس با دولت را تاکید کردند و فرمودند «روابط با دولتمردان بایستی هم با قانون منطبق باشد، هم با شرع؛ سؤال، تفحّص و امثال اینها که در قانون آمده، اینها حقّ شما است، بایستی انجام بدهید، امّا توهین نه، دشنام نه، نسبتِ بدون علم نه؛ اینها حقّ شما نیست و بعضی‌اش حرام شرعی هم هست و جایز نیست؛ انسان به وزیر مثلاً توهین کند یا دشنام بدهد یا تهمتی بزند، این مطلقاً جایز نیست».

وقتی رهبر نظام در برابر توهین به یکی از وزیران چنین توصیه مهم و صریحی را مطرح می‌کنند، واضح است که وهن و بی‌احترامی به رئیس دولت را هرگز برنمی‌تابند.

حال از مدعیان اصولگرایی و رفتار انقلابی باید پرسید، آنچه در دو هفته اخیر از سوی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اهانت به رئیس‌جمهوری مطرح شده است، منطبق با کدام یک از سخنان امام و رهبر بوده است؟ چنین توهین‌هایی با «اخلاق اسلامی» مورد نظر بنیانگذار جمهوری اسلامی سازگار است یا رفتار انقلابی مورد اشاره رهبر انقلاب؟ اگر چنین رفتارهایی با خط مشی اصلی نظام و اصول حاکم بر موازین سیاسی کشور و رهنمودهای امام و رهبری همسو نیست، وظیفه هیات نظارت بر نمایندگان و بزرگان مجلس چیست؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
10
111
مجلس باید آینه افکار و مطالبات مردم باشد. آیا این مجلس این چنین است؟
خیر، این مجلس تنها بیانگر خواسته اقلیتی است که به هر نحوی می خواهد در قدرت باشد تا امور کشور را در راستای همین کار در صحنه های داخلی و خارجی اداره کند. اگر کمر مردم در این راه بشکند برایشان اهمیتی ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
جالب است خودشان از بهترین امکانات برخوردارند و بعد از مردم می خواهند که سختی ها را تحمل کنند!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
ذوالنوری با آتش زدن برجام در جلوی دوربین در مجلس قبل و اکنون با صحبت از اعدام رییس جمهور نشان داد که نه از سیاست خارجی سر رشته دارد و نه از امنیت ملی.
همین ها اوضاع این کشور را به این روز درآورده اند. حالا طلبکار هم هستند.
سمیرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
سیر چه خبر دارد از گرسنه. هر روز فکر میکنیم از این بدتر دیگه نمیشه اما دریغ که هیچ دلسوزی ندارن این مردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
10
90
ظاهراً عده ای شمشیرها را از نیام خارج کرده و از رو بسته اند تا هر چه بخواهند انجام دهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
20
113
شکستن همه تقصیرها بر سر روحانی خارج از جوانمردی است.
همه می دانند که روحانی در این کشور هیچ کاره است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
اصولا رئیس جمهور هیچ کاره است.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
هیچ کاره هم که نیست بالاخره حساب کنیم از100درصد 80 درصد مملکت دست دستگاه‌های اجرائیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
اگر کاره ای نیست استعفا دهد
همه از اول انقلاب در تمام پست ها بوده اند و از میزی ب میز دیکه میرن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
جناب مهدی که می فرماییند 80در صد لطفا ً بفرمایند این 80 را از کجا بدست آورده و منبع آنرا بفرمایند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
اصولأ وقتی وعدههای سر خرمن میداد فکر اینجاش هم باید میکرد
علی برکت الله
سمیرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
وقتی توان تولید نداریم و برای تولید برخی کالا ها حتی نیاز به واردات خارجی داریم از طرف دیگر تحریم هستیم پول های مملکت بلوکه شده نقش ریس جمهور چند درصد میشه ؟ ریس جمهور چند درصد میتونه اعمال قدرت کنه در سیاست داخلی و خارجی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
7
66
مجلس عملا ناکار شده وتازه فهمیده خاصیتی برای مجلس نمانده
لذا بااین حرکات میخواهد فراموش نشود
نمایندگان مجلس !لازم نیست کاری کنید کار را خرابتر نکنید
ازشما ونه از هیچ کس برای ملت کاری برنمیاید
مگر خدا کاری بکند واین طلسم ها را بشکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
8
85
یعنی به باور آقایان، صلح با آمریکا از صلح با صدام یزید کافر بدتر است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
ببینید ترامپ چه کار کرده که ما حتی نمی توانیم به 5 میلیارد دلار پول صادرات گاز و برقمان در عراق، دست بزنیم! همیمطور 40 میلیارد پول صادرات نفتمان به کشور برادر چین! همینطور هند، ژاپن، کره جنوبی....
چرا به این وضعیت افتاده ایم؟ آنهایی که شعله اختلافات بین آمریکا و ایران را همیشه بالا نگه داشته اند، باید پاسخگو باشند.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
مطمئنا ترامپ کاری نکرده آقايون fatf روبه صورت داوطلبانه اجراکردند یعنی راههای دورزدن تحریم وآوردن ارز بسته شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
16
68
... پست ریاست جمهوری تشریفاتی هست و فقط بدرد گرفتن استوار نامه از سفرا میخورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
پس چرا اینقدر خودش رو به آب وآتیش میزد ورقبارو متهم می کرد تا رای بیاره!!!!؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
3
46
... نمایندگان دوره قبل هم بدنبال مراقبت از هم حزبی های خود بودند و کشور فراموش شده بود و اینا هم همینطور، اصلاح طلب و اصولگرا یکی هستند برای بازی با مردم. یعنی شما واقعا به چیز دیگه ایی اعتقاد دارین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
69
14
فقط نمایندگان نیستند که لعن و نفرین می کنند بلکه ملت ایران همه با هم تکرار می کنند بروید بین مردم نامی از سکه و دلار و مسکن و خودرو و مرغ و روغن و هر چیزی که نام ببری یک لعن هم نثار او می کنند چرا که مسبب همه بدبختی های کشور همین آقا و دیگر اصلاح طلبانی است که پشت اور ا گرفتند و حالا دارند رهایش می کنند خوب بود این عکسی که در صفحه گذاشتید عکس سلفی حقارت را با خانم موگرینی در کنارش می گذاشتید که ببینید چه کسانی بدبخت و واداده هستند کسانی که برای نوکری غرب صف می کشند اما برای دفاع از ملت خود خفه می شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
مصببان بدبختی مردم کسانی هستند که کینه انتقام دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
چون تنها انتقاد از دولت آزاد و بدون محدودیت است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
شما باید سختی ها را تحمل کنی تا به عزت برسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
ناشناس عزیز ظاهرٱ بین مردم نیستی تا ببینی آنها چه کسانی را مسبب این وضعیت می دانند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
5
36
تحریم ها باید ادامه پیدا کنه .
دیگی که برای من نجوشه
بذار کله .. توش بجوشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
25
25
حرمت امامزاده را بایدمتولی نگه دارد بجای کلاس اخلاق گذاشتن برای نمایندگان، فکری برای معیشت مردم کنید که همین مردم درخلوتهای خود جزنفرین وطلب ...ازخدا برای دولت دعایی ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
دولت تنها نوک قله کوه یخی است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
در اقتصاد ایران‌ قیمتها تابع قیمت دلار است. آنهایی که برجام را فاجعه می دانند و تحریم را نعمت، باید جوابگو باشند. یعنی امثال این آقایان.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
5
48
مجلس انقلابی !!!!!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
5
42
از این مجلس حد اقلی چه انتظاری دارید آنچنان این جمع نا همگن و آشفته اند که هیچ اقدام موثری نمی توانند بکنند و راهی ندارند جز قیل و قال و شانتاژ بزودی ماهیت اینها برای همه روشن خواهد شد بجای اقدام عملی به فحاشی روی آورده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
1
18
اینهمه گرانی اینهمه بیکاری اینهمه رانت اینهمه مدیریت بد، دودی است که از بلند میشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
0
7
در هر صورت به نفع مردمه
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
14
23
اگر حقایق گفته شود روحانی باز هم رای می اورد
ایمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
5
27
وعده مجلس جهادی و انقلابی ، ارائه و تصویب فوری
طرح هایی برای راه حل رفع مشکلات اقتصادی مردم بود!!!

چه شد به توهین و تهمت و فحاشی رو آوردند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
مجازات کردن که توهین نیست ، شما تا میگن بالای چشمتان ابرو است بهتان برمیخورد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
27
11
اگر دولت عملکرد خوبی داشت هیچ کس جرات نداشت حرفی بزند، پس بهتر است دولت اعمال خود را درست کند، حق با نمایندگان است که در دسترس مردم هستند و باید به مردم پاسخ بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
اگر حق با نمایندگان است چرا ناسزا و فحاشی با ابزار قانونی استیضاح این دولت را برکنار کنند
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
2
28
نمایندگان مجلس اگر دغدغه معیشت ملت را دارند ، اولأ ساده زیست باشند ثانیأ ، بجای ناسزا گفتن به سایرین ،بادادن طرح های راه گشا به حل مشکلات مردم کمک کنند.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
1
8
چقدر با حرفهای اینها ترامپ خوشحال می شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
20
8
اخر شما وام ۲۰۰ میلیونی و واکسن انفولانزای پس فرستاده شده توسط مجلس را با خانه های چند صد میلیاردی دولتی ها مقایسه میکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
3
26
وای بر مجلسی که رییس امنیتش اینچنین آتش فتنه را باد میزند بدان که مردم آگاهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
2
23
چرا اعدام ، پس جایگاه شما و استیضاح و کارهای با فرهنگ کجاست؟!؟؟!
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
1
19
از این نماینده ها با این تفکرات هیچ اتفاق خوبی برای مردم نخواهد افتاد .بیشتر دنبال انتقام گیری وتسویه حساب های گروهی وجناحی هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
2
17
البته روزهای اول تشکیل این مجلس برای استیضاح روحانی خیز برداشت ولی اجازه این کار را به مجلس ندادند و حالا تنها کاری که میتوانند بکنند فحاشی و لعنت فرستادن است
و امروزه ثابت شد که مجلس دیگر در راس امور نیست
دیپلمات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
22
5
اصلاح طلبان کمی خجالت بکشید و از مردم بابت غدای شوری که پخته اید عذرخواهي کنید...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
0
13
نقش ذالنور در صوت 5 آذر 63 مشخصه
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
11
10
تا آخرین نفس از دولت روحانی حمایت می کنیم
مگه دولت چیکار کرده که مستحق این همه فحش و اهانت از سوی نمایندگان بشه ؟
یه طوری میگن تورم تورم انگار که چی شده
سال 1400 هم دوباره به جهانگیری رای میدیم تا همین مسیر ادامه پیدا کنه
تا 1408 با دولت بنفش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
اگه به برنامه های روحانی اجازه پیاده سازی می دادند الان وضعمان بهتر بود

قراره که جناح مخالف حضرات مادام العمر رییس موفق نشوند
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
مردم ایران یادتونه! نه ما حافظه ماهی داریم هیچی یادمون نمیاد خداشفات بده
رضا
|
Germany
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
3
18
همین ذوالنور مملکت رابه فلاکت کشید درهای جهان رابه روی این مملکت بست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
3
12
ما منتظر می مانیم ببینیم بعد از روحانی اصولگراها با اقتصاد مقاومتی وبدون ارتباط با سایر کشور ها چگونه کشور رااداره می کنند. انشاءالله موفق باشند.
یا حق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
3
17
اکثریت نماینده های این مجلس با کمترین رای مردم مستقل به مجلس رفته اند

مقایسه رای اینها با نماینده های دوره های قبل نشان دهنده این است که این مجلس مردمی نیست

رئیس مجلس که نظامی باشه و برای انتقام از روحانی او را بالا آورده اند معلومه که خیلی به فکر مردم هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
1
18
واقعا وای بر این مملکت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
0
14
گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر انچه هست گیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
ازنماینده انقلابی آقای پور مختار چه خبر؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
1
11
من نمیدونم چرا توی این مملکت فرهنگ گفتمان بر وجود ندارد، انتقاد با توهین فرق میکند و از دهان چه شخصی خارج میشود هم فرق میکند، اگر این حرف را یک شهروند عادی بر علیه دیگر مقامات به کار ببرد چه برخوردی با او میشود، چرا قانون در این مملکت ضمانت اجرایی نداره این آقا از هفت دولت آزاد است وهر چه بگوید خود را محق میداند اما اگر من شهروند عادی همین جمله را به کار ببرم حال بر علیه روحانی یا سایر مسئولین با اشد مجازات روبرو میشم. اگر نمیتوانید کشور ایران را اداره کنید پس رها کنید تا کار بلدان و دلسوزان وطن کاری بکنند، گاهی خیلی زود دیر میشود خیلی زود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
2
8
مجلس انقلابی یا اشرافی ؟
مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
12
4
درودبراین مجلسی که مانندمجلس قبلی خودرابه دولت نفروخته ودکیل الذوله نشدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
باز که خواستی غلط خودتو به اسم مردم ثبت کنی!! وجود داشتی به اسم خودت ثبت میکردی!!!
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
4
3
مجلس باید از دولت حساب کشی کند نه اینکه خراب کاریها و وضعیت بسیار فجیع اقتصادی ایجاد شده توسط تیم ناتوان اقتصادی دولت را ماله کشی کند.نماینده باید شجاع ،نترس و جنگنده باشد .مردم نماینده مصالحه کار و بساز واهل کرنش و چاپلوسی نمی خواهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
2
10
کبریت را ازدست این نماینده بگیرید شاید ازروی ندانم کاری مجلس رابه اتش بکشد.
نیشابوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
1
10
عنوان یکی از کتابهای ایندگان :

مجلس ملا نصرالدینی
حکایت های خواندی و خندیدنی .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
1
10
مصدق بیا مجلسو منحل کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
دکتر مصدق بیاد کبریت از ذوالنور بگیر که خانه ملت را به آتش میکشد.
علی
|
Germany
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
1
13
این آقایون جارچی هستند نماینده نیستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
8
آدم های کوتوله نمی توانند کار بزرگ کنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
1
5
از این مجلس غیر از این انتظاری نمی رود
یا حق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
3
5
وقتی میگن مجلس انقلابیه و رییسش هم قالیبافه
خنده ام میگیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
1
1
نماینده ای که ۱۱میلیون حقوق ۲۰۰میلیون حق مسکن ۲۰میلیون حق خودرو ..و.......می‌گیرد چه انتظاری داری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
2
از اینا مجلس قبل و لیست امید هم بنویسید گرچه توقع هم نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
2
6
وقتی نمی توانند کاری کنند پرچم آتش می زنند . این کار که از یک بچه هم می اید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
3
6
مجلسی با حداکثر 20 درصد رای و صحبت از سمت اکثریت مردم!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
3
7
این مجلس اشتباهی است نه مجلس انقلابی . نمایندگانی که در نبود رقیب وارد عرصه سیاست شده اند راهی جز جاروجنجال و رانت خواری ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
4
2
استعفا استعفا قالیباف ریس جمهور انقلابی
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
1
به سلامتی هیئت دولت هم که واکسن آنفلوآنزا گرفتند
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
1
بیشتر اینها که داخل مجلس هستند اول که بعداز اینکه رقبایشان راباظلم حذف کردند تونستن حدود ده یا پانزده درصد از رای اونهایی که رای دادند را به هرطریقی کسب کنند اینها خودشان هنوز نمیتونن به خود بقبولانند نماینده مردم هستند بعد ازبین همینها اونهایی که بیشتر جیغ وداد میزنند که دیگه معلومه بین مردم هیچ اعتباری ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
1
ماشین 600 میلیونی و ودیعه 200 میلیونی هارشون کرده.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین