کد خبر: ۶۷۶۳۵۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران:

کلانشهرها دو هفته تعطیل شوند/ گرانی‌ها، تغذیه مردم را با مشکل مواجه کرده است

رئیس شورای شهر تهران پیشنهاد تعطیلی کامل دو هفته ای تهران برای کنترل شیوع کرونا را ارائه کرد. رئیس شورای شهر تهران با اشاره به شرایط شیوع کرونا در کشور گفت: گرانی‌های خیلی زیاد، امکان تغذیه مناسب مردم را با مشکل مواجه کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

محسن هاشمی پیش از آغاز دویست و چهل و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت:‌ الان در صدر اخبار دنیا کرونا قرار دارد و به صورت طوفانی عمل می‌کند. در برخی از کشورها صحبت از موج دوم است، اما در کشور ما صحبت از موج سوم است و متاسفانه وضع در کشور ما خوب نیست.

او با اشاره به آمار فوتی‌های کرونا در کشور و تهران گفت: آمار فوتی ها روزانه به حدود 300 نفر رسیده است. در تهران آمار فوتی‌ها بین 100 تا 150 نفر متغیر است و برخی روزها به 150 نفر می‌رسد. باید به فکر اقدامات ویژه‌تری باشیم، چرا که این مدل عملکرد و برنامه‌ریزی به نظر می‌آید که جواب نداده است.

پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای تهران و تشدید طرح ترافیک برای مهار کرونا و آلودگی

هاشمی ادامه داد: توصیه من این است که به فکر تعطیلی کامل حداقل دو هفته‌ای در تهران و کلانشهرها باشیم چرا که اگر این کار را نکنیم به نظر می آید نمی‌توانیم از پس موج سوم برآیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در فصل پاییز قرار داریم و تردد خودروها باعث آلودگی هوا می‌شود، افزود: این امر بر کرونا اثر دارد و ایمنی سالمندان، کودکان و میانسالان را با مشکل مواجه می‌کند. از طرفی معیشت مردم دچار مشکل است و گرانی خیلی زیاد است و این در حالی است که گفته می‌شود تنها راه مقابله با کرونا تقویت ایمنی بدن است.

هاشمی ادامه داد: برای تقویت بدن مسائل مختلفی از جمله تغذیه مناسب و نداشتن استرس اثرگذار است. تغذیه مناسب نیز نیازمند استفاده از انواع میوه‌ها،‌ سبزیجات،‌ گوشت و مرغ است که متاسفانه الان خیلی گران است و مردم دچار مشکل هستند. مردم هم بخاطر گرانی استرس روانی دارند و اینکه نمی‌توانند معیشت خانواده‌شان را تامین کنند و از طرفی امکان تغذیه مناسب هم ندارند. از آن طرف آلودگی هوا و بعد از آن کرونا. از طرفی هم برخی مسئولان سیاسی با هم درگیری دارند و هیچ حرف مثبت و امیدوار کننده‌ای هم از آنها شنیده نمی‌شود.

هاشمی با بیان اینکه هماهنگی در سطح سران سه قوه پایین است، گفت: به نظر می‌آید باید یک فکر اساسی کنیم و حداقل تعطیل کنند تا مردم با تعطیلی کرونا نگیرند.

او درباره آلودگی هوا و تردد خودروها در سطح شهر گفت: در آبان ماه معمولا طرح ترافیک را تقویت می‌کردیم و حتی از درب منزل انجام می‌شد و الان هم باید این کار انجام شود،‌ از طرفی اگر فعالیت‌ها بخوابد حمل‌و‌نقل عمومی هم خلوت می‌شود و به این ترتیب انتشار آلودگی نیز به شدت کاسته می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
0
2
مرگ یکبار شیون هم یکبار.با این شل کن وسفت کنی که در ارتباط با کنترل کرونا راه انداخته اید نمی توانید بیماری را کنترل کنید.یکماه کامل ادارات وبازار ومکانهای تجمع عمومی را تعطیل کنید وهمه مردم را مجبور به زدن ماسک کنید تا زنجیره انتقال قطع شود.هر کس را هم که ماسک نمی زند به اردوگاه منتقل کنید چرا که این افراد حقوق جامعه را رعایت نمی کنند وباید مجازات شوند.با این روندفعلی مقابله باکرونا بیماری حداقل 4 یا 5 سالی مهمان ماست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
0
2
تاریخ ایران تاکنون اینگونه به خود ندیده است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
بلا از آسمان وزمین بر سرمردم ایران می بارد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین