کد خبر: ۶۸۲۶۲۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
شرکت‌های خارجی با ترس و احتیاط به سرمایه‌گذاری در ایران نگاه خواهند کرد

ترمیم اقدامات مخرب ترامپ علیه ایران چقدر طول خواهد کشید؟

مشاوران اقتصادی به "بلومبرگ" می‌گویند هرگونه تلاشی در دوره بایدن برای احیای اقتصاد ایران گام‌های کوچکی خواهند بود چرا که اعتمادسازی میان دو کشور زمان‌بر و دشوار است. اکثر مشاوران می‌گویند اکنون بیش‌تر سرمایه گذاران خارجی بیش از گذشته درباره سرمایه‌گذاری در ایران و تجارت با آن کشور با احتیاط رفتار می‌کنند.
ترمیم اقدامات مخرب ترامپ علیه ایران چقدر طول خواهد کشید؟
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس اقتصادی- احتمالا دولت تازه آمریکا برجام را احیا خواهد کرد و در این زمینه با دولت ایران تعامل خواهد داشت. با این حال، نگرانی برای صاحبان مشاغل و سرمایه گذاران کماکان باقی است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ شبکه خبری "بلومبرگ" در گزارشی با اشاره به موانع پیش روی رونق اقتصاد ایران حتی در صورت بازگشت امریکا به برجام می‌نویسد: "حسن روحانی" رئیس جمهوری ایران اخیرا گفته که برای "جو بایدن" ترمیم روابط امریکا با ایران کار راحتی خواهد بود و تنها کافی است که اراده سیاسی در این‌باره در واشنگتن وجود داشته باشد.

بلومبرگ افزوده است: نگاهی به اقتصاد ایران نشان می‌دهد که میزان آسیب‌های وارد شده بر اقتصاد آن کشور در دوران ترامپ بسیار شدید بوده است. برای هزاران صاحب کسب و کار، توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی در دوره ریاست جمهوری اوباما در امریکا نویدبخش رونق اقتصاد ایران و باز شدن در‌های آن به روی جهان خارج و افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در آن کشور بود. در عوض، اما با روی کار آمدن ترامپ تحریم‌های شدیدی علیه ایران وضع شد، درآمد نفتی ایران کاهش یافت و پس از آن بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا نیز بر مشکلات ایران افزود.

مشاوران اقتصادی به "بلومبرگ" می‌گویند هرگونه تلاشی در دوره بایدن برای احیای اقتصاد ایران گام‌های کوچکی خواهند بود چرا که اعتمادسازی میان دو کشور زمان‌بر و دشوار است.

اکثر مشاوران می‌گویند اکنون بیش‌تر سرمایه گذاران خارجی بیش از گذشته درباره سرمایه‌گذاری در ایران و تجارت با آن کشور با احتیاط رفتار می‌کنند. اکنون انتظارات کمی نسبت به افزایش تجارت با ایران و سرمایه‌گذاری در آن کشور وجود دارند.

اکثر شرکت‌های خارجی که علاقمند به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعتی و خدماتی ایران از جمله هتلداری، صنایع غذایی و معدن هستند؛ شرکت‌های کوچک را شامل می‌شوند.

مانع دیگر بر سر راه سرمایه‌گذاری خارجی در ایران به روایت بلومبرگ، آن است که پس از تحریم‌های ترامپ علیه ایران، کشور به سوی بومی‌سازی اقتصاد پیش رفت و بسیاری از شرکت‌های داخلی سهم عمده‌ای در اقتصاد را از آن خود کردند. این مشکلی تازه برای سرمایه گذاران خارجی است که باید تلاش کنند جایی برای خود در اقتصاد ایران پیدا کنند. اکنون تولیدات داخلی ایران جایگزین محصولات خارحی شده‌اند. در نتیجه، شرکت‌های خارجی نه امیدی به کسب دوباره جایگاه در اقتصاد ایران دارند و نه می‌توانند با دست باز و بدون احتیاط وارد بازار آن کشور شوند. هیچ سرمایه‌گذاری برنامه عظیم و عمده‌ای برای سرمایه‌گذاری کلان در ایران ندارد".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
0
8
...ترامپ فقط به مردم عادی و بدبخت ایران آسیب زد و رفت.
مرشد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
1
12
شما که حسابتون قوی هستش بفرمایین خرابی های 40 ساله چند قرن زمان می خواهد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
8
5
«اقدامات بایدن برای ترمیم اقتصاد ایران»؟! . خجالت نمی کشید در روز روشن و در حالی که رفتار۴۰ ساله آمریکا با ایران پیش روی ماست این جملات را تکرار می کنید؟! بایدن منجی اقتصاد ایران است؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
1
1
به نظر شما فرقی بین بایدن دموکرات و ترامپ جمهوری خواه هست؟ اونها دو لبه یک قیچی هستند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین