کد خبر: ۶۸۳۹۲۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
تل‌آویو نگران مذاکرات احتمالی ایران و امریکا بدون مقام‌های اسرائیلی

نگرانی شدید اسرائیل از رویکرد جو بایدن درباره ایران و بازگشت آمریکا به برجام

مهم‌ترین مورد برای مقام‌های امنیتی اسرائیل آن است که دولت جو بایدن درباره چشم‌انداز سیاستگذاری امریکا در قبال ایران با آنان رایزنی کند.
نگرانی شدید اسرائیل از رویکرد جو بایدن درباره ایران و بازگشت آمریکا به برجام
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- سایت "المانیتور" در گزارشی با اشاره به نگرانی فزاینده نهاد‌های اطلاعاتی اسرائیل و دولت‌های سنی عربی در منطقه نسبت به تکرار رویکرد دولت "باراک اوباما" در قبال ایران در دوره ریاست جمهوری "جو بایدن" رئیس جمهوری تازه امریکا می‌نویسد: "اقتصاد ایران بر اثر تحریم‌های دوره ترامپ تا مرز ورشکستگی پیش رفت و این امری مطلوب برای دولت‌های منطقه محسوب می‌شود. ترور ژنرال سلیمانی و ترور اخیر دانشمند هسته‌ای ایران نیز برای آنان مطلوب بود چرا که ضربه‌ای به نفوذ منطقه‌ای ایران و برنامه هسته‌ای آن کشور قلمداد می‌شود. در نتیجه، تنها مورد باقی مانده موضوع موشکی ایران است که به نظر می‌رسد آن کشور در این زمینه پیشرفت داشته است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ المانیتور افزوده است: [شهید]سردار سلیمانی و فخری‌زاده هر دو از سرمایه‌های استراتژیک ایران بودند. از زمان ترور ژنرال سلیمانی ایران به دشواری توانسته حضورش در عراق و سوریه را حفظ کند. یک کارشناس امنیتی اسرائیلی می‌گوید فخری‌زاده نیز نقش مشابهی را برای برنامه اتمی ایران ایفا می‌کرد و فقدان او برای ایران جبران‌پذیر نخواهد بود.

او معتقد است که با ترور فخری‌زاده برنامه هسته‌ای ایران متوقف نخواهد شد اما از سرعت آن کاسته خواهد شد.

این مقام ناشناس امنیتی اسرائیلی می‌افزاید: "فخری‌زاده دانش زیادی داشت و فرد دیگری مشابه او در حوزه کاری‌اش در ایران وجود ندارد که جایگزین اش شود".

این سایت در ادامه درباره علت نگرانی نهاد‌های امنیتی اسرائیلی درباره سیاست دولت بایدن در قبال ایران می‌نویسد: "نگرانی نخست آن است که بازگشت امریکا به برجام مطابق با خط مشی مشابه دوره اوباما باشد و دوم آنکه بایدن پیش از گفتگو با ایران، از طریق کانال‌های رایزنی با مقام‌های امنیتی اسرائیلی مشورت نکند. در آن صورت، سیاست امریکا تهدیدی علیه امنیت و منافع اسرائیل قلمداد خواهد شد.

یک مقام اسرائیلی می‌گوید در پنج سال گذشته اوضاع تغییر کرده و اسرائیل می‌خواهد امریکایی‌ها در این‌باره به روز شوند و متوجه تغییرات باشند.

این مقام می‌گوید اسرائیل نگران است مذاکرات ایران و امریکا پشت در‌های بسته و بدون اطلاع اسرائیلی‌ها پیش برود.

این مقام امنیتی می‌گوید بایدن بزرگترین اشتباه را مرتکب خواهد شد اگر گمان کند می‌تواند شرایط را به پیش از دوره ترامپ بازگرداند چرا که از آن زمان تاکنون میزان فعالیت غنی‌سازی اورانیوم ایران گسترش یافته است. بایدن باید اهرم‌های فشار قوی دولت ترامپ علیه ایران را حفظ کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
4
4
بطور قطع و یقین اسرائیل شیطان صفت تا همیشه و تا آنجا که بتواند به کارشکنی های خود ادامه خواهد داد و هیچوقت راضی نخواهد شد که برجام به فرجام برسد زیرا میداند که انجام برجام تا چه اندازه به نفع کشور و ملت و مردم مسلمان ایران اسلامی است و باعث گشایش گره ها و از بین رفتن مشکلات و سختیهای ناشی از تحریم های ناعادلانه و باعث دوستیها در جهان خواهد شد (همانطور که شیطان رجیم هرگز نخواهد توانست راحت و سعادت و سربلندی مومنین را ببیند).
اما عاقلان و خردمندان مومن که به عظمت و توانایی خداوند متعال ایمان دارند، نباید بگذارند خواسته نامشروع اسرائیل لعین جامه عمل بپوشد و او شاد از به انجام رسیدن خواسته اش باشد!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
9
3
آخه نه اینکه ایران خیلی از برجام سود برد و اقتصادش شکوفا شد الان همه دنیا هم نگران برگش ایران به برجام اند
نمیدونم ما رو چیز فرض کردین یا خودتون رو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
امان از دست امثال شما
سجاد بیسوات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
3
4
واقعا شما فکر کردین کسی که یک هزارم درصد احتمال داشته باشه که منافع اسرائیل را به خطر بندازه، می‌تونه بره تو کاخ سفید؟
چقدر شما ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
1
9
متاسفانه به خاطر تابویی که در خصوص ارتباط با آمریکا در ایران وجود دارد عرصه برای مخالفان ایران از جمله اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس فراهم است و آنها آزادانه با آمریکا ارتباط برقرار کرده و تمامی دولت های آمریکا را علیه ایران میکنند. ایران مثل کسی است که دستش بسته شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
1
6
مارادونا را ول کن غضنفر را بچسب ، وصف حال ما و چوب لای چرخ کنان بسیار برای عدم اصلاح اوضاع مردم است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
3
نیتانیاهو ، بن سلمان ، بن زاید و بقیه بهتر است بدانند تا زمانی که کاسبان تحریم در ایران بر سر قدرت هستند اتفاقی نخواهد افتاد و آنها با خیال راحت می توانند به زندگی آرام و پیشرفت کشورشان ادامه دهند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین