کد خبر: ۶۸۸۸۸۶
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸

آخرین خبر درباره بررسی FATF در مجمع از زبان محسن رضایی؛ ابهامات زیاد است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ایمان و اعتقاد جوهره اصلی مکتب «حاج قاسم» است، گفت: این مکتب نباید تنها محدود به حوزه نظامی شود.
آخرین خبر درباره بررسی FATF در مجمع از زبان محسن رضایی؛ ابهامات زیاد است
آفتاب‌‌نیوز :

محسن رضایی پیش از ظهر دوشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی رشت، گفت: پل معنویتی از کرمان تا گیلان وجود دارد که این پل شهدایی همچون املاکی و خوش سیرت هستند و این پل معنویت و سعادت از دل‌هایی تشکیل شده که از ابتدای انقلاب تاکنون خود را در راه اسلام فدا کردند.

وی با بیان اینکه قاسم سلیمانی در دوره زندگی خود در سه حادثه بزرگ یعنی انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت حضور مؤثر داشت، افزود: سردار سلیمانی در دفاع مقدس جوان بود و در ۲۵ سالگی تیپ ثارالله کرمان را تأسیس کرد و در جبهه مقاومت حداقل پنج سازمان مدافع مقاومت یعنی حشد الشعبی، جیش الوطنی، زینبیون، فاطمیون و حیدریون را تشکیل داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حاج قاسم در جبهه مقاومت به حزب الله بال و پر داد و آنها نیز در کنار رزمندگان اسلامی از ملت‌ها دفاع کردند، بیان کرد: اصولاً در تاریخ دو اندیشه شکل گرفته که یکی از آنها برتری طلبی است و این اندیشه دست به تجاوز و غارت می‌زند.

وی با اشاره به اینکه اندیشه دیگر در مقابل تجاوز یعنی مقاومت است که همواره از انسانیت دفاع و در مقابل غارتگری ایستاده است، عنوان کرد: تفکر جبهه اول برای مستکبران و استثمارگران است اما تفکر دوم اندیشه انبیای الهی است و مکتب قاسم سلیمانی مربوط به اندیشه مقاومت و دفاع است.

رضایی با بیان اینکه سردار سلیمانی را به عنوان جنگ طلب در عراق به شهادت رساندند در حالی که همه دنیا می‌دانند ما در آنجا مدافع حرم بودیم و برای مردم جنگیدیم، ادامه داد: حضرت زینب مدافع ارزش‌های انسانی بود.

وی با بیان اینکه رهبر ما پرچم دار مقاومت است و این یک ریشه تاریخی دارد زیرا از زمانی که ایستادگی را شروع کردیم نجات یافتیم، ادامه داد: مکتب سلیمانی مکتب احیا و سربلندی و ایستادگی و ارزش‌های الهی و انسانی است و این مکتب نباید به حوزه نظامی محدود شود.

رضایی با طرح این پرسش که چرا مکتب سلیمانی وارد فرهنگ و اقتصاد نشود، افزود: چرا ارزش‌های اول انقلاب در حال کمرنگ شدن در جامعه است؛ ایران ما مهد قهرمانان و اندیشه‌های بزرگ بوده هست و خواهد بود و راه و مکتب سلیمانی و مقاومت باید ادامه پیدا کند.

ابهامات فراوانی در طرح FATF وجود دارد
همچنین محسن رضایی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: رئیس جمهور اخیراً از رهبری خواستند که مجمع تشخیص مدت زمان بررسی این طرح را بیشتر کند.

وی با بیان اینکه ابهامات زیادی در طرح FATF وجود دارد، افزود: باید نظرات کارشناسان مختلف در این باره را بررسی کنیم و به تصمیم درستی برسیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: از دولتی‌ها خواستیم به سوالات مجمع درباره طرح FATF پاسخ دهند تا ابهامات ما برطرف شود و فعلاً در حال بررسی آن هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین