کد خبر: ۷۳۷۸۷۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵

"قهوه" با بدن چه می‌کند؟

یک متخصص تغذیه با تشریح مزایای مصرف قهوه، تاکید کرد: مصرف زیاد این نوشیدنی می تواند برای سلامت افراد مضر باشد.
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر هادی عبدالله زاد از قهوه به عنوان یک نوشیدنی پرطرفدار در جهان یاد کرد و افزود: خاصیت بارز این نوشیدنی آن است که افراد با مصرف آن سرحال و هوشیارتر شده و توان کاری آنها افزایش می یابد.

وی افزود: تحقیقات صورت گرفته در این رابطه هم نشان می دهد که قهوه با تاثیر بر روی مغز و رفع بی خوابی، باعث افزایش سطح هوشیاری می شود.

وی به تاثیر قهوه در بهبود خلق و خو اشاره کرد و افزود: علاوه بر این قهوه می تواند در رفع افسردگی و کاهش ابتلا به آلزایمر و پارکینسون هم نقش داشته باشد.

این متخصص تغذیه عنوان کرد: همچنین قهوه مانند یک داروی مسکن می تواند موجب کاهش درد شود.

عبدالله زاد به تاثیرات مثبت مصرف قهوه بر روی ریه هم اشاره کرد و افزود: ترکیبات حاصل از قهوه مانند تئوبرومین و تئوفیلین می تواند موجب بهبود عملکرد ریه ها شده و تنگی نفس در افراد را کاهش دهد.

این متخصص تغذیه مصرف قهوه را برای پیشگیری از ابتلا به فیبروز و سیروز کبدی و نیز پیشگیری از ابتلا به سرطان کبد هم موثر دانست.

عبدالله زاد به تاثیرات مصرف این نوشیدنی بر روی عملکرد کلیه ها هم اشاره کرد و افزود: مصرف قهوه می تواند احتمال ایجاد سنگ های کلیوی و حتی سنگهای صفراوی را در بدن افراد کم کند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: قهوه همچنین یک سری ترکیبات مانند انواع پلی فنلها، منیزیم، پتاسیم و نیاسین دارد که برای سلامت بدن بسیار مفید هستند.

وی به تاثیرات قهوه در کاهش وزن افراد هم اشاره کرد و افزود: مصرف قهوه می‌تواند با کاهش اشتها و افزایش متابولیسم بدن در کاهش وزن افرادی که اضافه وزن دارند نیز موثر باشد، به شرطی که همراه آن از شکر استفاده نکنند.

وی در ادامه به مضرات مصرف زیاد قهوه هم اشاره کرد و افزود: در رابطه با مصرف قهوه توصیه به استفاده از قهوه های تصفیه شده است، چرا که در برخی قهوه های تصفیه نشده ترکیبی به نام "کافستول" وجود دارد که می تواند موجب افزایش ضربان قلب و فشار خون شده و مقاومت به انسولین ایجاد کند.

عبدالله زاد تصریح کرد: در افرادی هم که به تازگی مصرف قهوه را شروع کرده اند ممکن است این عوارض ایجاد شود که با تداوم مصرف از بین می رود.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: هر ماده خوراکی اگر بیش از حد مصرف شود قطعا عوارضی به دنبال دارد و قهوه هم از این موضوع مستثنی نیست و مصرف زیاد آن با مضراتی همراه است.

وی مصرف زیاد قهوه را موجب اختلال در جذب آهن دانست و افزود: همچنین در افرادی که مصرف بالای قهوه دارند، تمایل به مصرف شیر و لبنیات کاهش یافته و این موضوع آنها را در معرض خطر کمبود کلسیم قرار می دهد.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف روزانه حداکثر 300 میلی گرم قهوه مجاز است، گفت: این میزان حدود سه فنجان قهوه در روز می شود و افراد نباید بیش از این مصرف کنند.

وی گفت: در زنان باردار و شیرده‌ مصرف قهوه نباید از 200 میلی گرم در روز تجاوز کند و توصیه می شود زنان در این دوران تا حد امکان از مصرف قهوه اجتناب کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
6
1
و بهترین نوشابه برای مقابله با کرونا. یک واکسن خورکی است/ مخصوصا قهوه سبز.
مهرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
1
5
حتما قهوه فروشه یا تازه وارد کرده
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
1
4
دو سه روز دیگه از مضرات قهوه حرف می زنند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین