کد خبر: ۸۰۰۸۴۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
مسئولین باید برای رفع مشکلات تدبیری بیندیشند

آیت‌الله جوادی آملی: هیچ تازیانه‌ای دردناک‌تر از فقر نیست؛ امروز این تازیانه پشت مردم را زخم کرده

آیت الله جوادی آملی گفت: در احادیث می خوانیم که هیچ تازیانه ای دردناک تر از فقر نیست و امروز این تازیانه پشت مردم را زخم کرده است و مسئولین باید برای رفع مشکلات تدبیری بیندیشند.
آیت‌الله جوادی آملی: هیچ تازیانه‌ای دردناک‌تر از فقر نیست؛ امروز این تازیانه پشت مردم را زخم کرده
آفتاب‌‌نیوز :

مرجع تقلید شیعیان در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان ابراز داشت: بهترین سخن برای بیان در خطبه های نماز جمعه، احادیث نورانی اهل بیت (علیهم السلام) است.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السلام گفت: امام صادق علیه السلام فرموده اند اگر اراده قوی شد بدن هم قوی می شود. معنای این حدیث این است که روح، اصل است نه بدن؛ لذا اگر روح همّت داشت بدن نیز او را یاری می کند.

وی با تاکید بر لزوم ثابت قدم ماندن بیان داشت: انسان باید از خدا بخواهد در مسیر دین ثابت قدم بماند طوری که نه حوادث او را بلغزاند نه شیطان او را فریب دهد. تاکید قرآن بر این است که فرد، ثابت قدم بودن را در نیت خود بیاورد. یک زمان فرد در طول مسیر استقامت می کند و ثابت قدم می شود، یک زمان قبل از شروع کار و هنگام نیت این را از خدا می خواهد. شیوه دوم ارزشمندتر است.

آیت الله جوادی آملی افزود: مومن نه کسی را بازی می دهد نه کسی می تواند او را بازی دهد چون او بر هوای نفسش غلبه کرده و در روایات داریم که سبک ترین بت ها، مجسمه های سنگی هستند و سنگین ترین بت ها هوای نفس!

آیت الله جوادی آملی با اشاره به انواع تبلیغ بیان داشت: تبلیغ یک زمان در قالب سخنرانی است، این اثر خودش را دارد؛ یک زمان تبلیغ عملی است. اگر به درد مردم برسیم تبلیغ عملی کردیم و این مؤثرتر است.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) فرموده اند که خدایا به نان ما برکت بده و بین ما و آن جدایی نیفکن! زیرا اگر نان نباشد ما نمی توانیم نماز بخوانیم و روزه بگیریم. نان در این حدیث به معنای اقتصاد است. با اختلاس و نجومی، اقتصاد ساخته نمی شود و اگر اقتصاد سالم نباشد، خبری از دین نخواهد بود. در احادیث می خوانیم که هیچ تازیانه ای دردناک تر از فقر نیست و امروز این تازیانه پشت مردم را زخم کرده است و مسئولین باید برای رفع مشکلات تدبیری بیندیشند.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
8
46
درود بر شما که الحق و الانصاف حق را در کلامتان زنده نگه داشتید ،
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
3
61
والله از فقر دیگه گذشته. رد کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
75
7
آفتاب حیله گر- یا بهتر نبود تیتر می زدید: آیت اله جوادی آملی فرمودند: انسان باید از خدا بخواهد در مسیر دین ثابت قدم بماند طوری که نه حوادث او را بلغزاند نه شیطان او را فریب دهد. تاکید قرآن بر این است که فرد، ثابت قدم بودن را در نیت خود بیاورد. یک زمان فرد در طول مسیر استقامت می کند و ثابت قدم می شود، یک زمان قبل از شروع کار و هنگام نیت این را از خدا می خواهد. شیوه دوم ارزشمندتر است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
1
41
اگر ایشان راه حلی دارند بیان کنند
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
4
42
به به عجب شعار قشنگی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین