کد خبر: ۸۰۸۵۳۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
در واکنش به اظهارات راب مالی درباره بن بست مذاکرات احیای برجام

امیرعبداللهیان: آخرین تبادل پیام ما با آمریکا در کمتر از ۷۲ ساعت گذشته بوده

وزیر خارجه گفت: به طور مستمر تبادل پیام با طرف آمریکایی وجود دارد و آخرین تبادل پیام ما در کمتر از ۷۲ ساعت گذشته بوده است.
امیرعبداللهیان: آخرین تبادل پیام ما با آمریکا در کمتر از ۷۲ ساعت گذشته بوده
آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیرعبداللهیان در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره آخرین اخبار از مذاکرات احیای برجام، اظهار کرد: آمریکا ریاکارانه عمل می‌کند. به طور مستمر تبادل پیام با طرف آمریکایی انجام می‌شود. آخرین تبادل پیام ما در کمتر از ۷۲ ساعت گذشته بوده است.

وی ادامه داد: آمریکا از طریق برخی وزرای خارجه پیام داده و برای مذاکرات عجله دارند، اما ریاکارانه راب مالی در مصاحبه خود می‌گوید مذاکرات در اولویت ما نیست و اشاره می‌کند به تحریکاتی که می‌خواهند نسبت به کف خیابان و اغتشاش در ایران داشته باشند.

امیرعبداللهیان افزود: هدف آمریکا مشخص است. آنها می خواهند اعمال فشار کنند تا ما از خطوط قرمز خود عدول کنیم اما منافع ملی مردم برای ما مهم است و از آن تخطی نخواهیم کرد، اما برای عبور از تحریم‌ها در مسیر مذاکرات قویا به کار خود ادامه خواهیم داد. امکان توافق برجام با همه ضعف و قوت خود در مذاکراتی که در ماه های گذشته انجام شده، وجود دارد در صورتی که طرف های دیگر به تعهدات خود عمل کرده و برجام برای ما خوب کار کند، از این فرصت استفاده خواهیم کرد. ما برای مذاکره ، مذاکره نکرده ایم بلکه برای نتیجه مذاکره کرده ایم. به راب مالی و مقامات آمریکایی توصیه می کنم دست از ریاکاری بردارند.

وزیر خارجه همچنین درباره نشست فوق العاده شورای حقوق بشر سازمان ملل، گفت: ما پیام‌های لازم را به طرف های اروپایی داده ایم و با برخی وزرای خارجی اروپایی از جمله جوزپ بورل، مسئول عالی سیاست خارجی اروپا صحبت کرده‌ایم که اگر این مسیر غیرسازنده را متوقف نکنند با پاسخ متقابل اما موثر ما مواجه خواهند شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
1
56
حتما در حد یک تک زنگ بوده!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
4
70
آمریکا که شیطان بود و دشمن بود. یه عمر هست مردم رو بدبخت کردین که آمریکا چنین و چنان، حالا هر روز افتخار می کنین که با آمریکا رابطه دارین؟ خب داشته باشین، که چی مثلا؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
2
66
آخش چقدر هم شما همیشه راست میگویید و صداقت دارید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
1
57
آمریکا مگر از طریق دیپلماتیک به شما پیغام نداده‌ بودند که دنبال تغییر رژیم ایران نیست آقای سیاست مدار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
1
66
هنوز نفهمیده اید افکار عمومی در جهان به رهبرانشان اجازه نمی‌دهد در این شرایط با ایران وارد گفتگو شوند .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین