کد خبر: ۹۱۸۴۴۰
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸

قهوه ناجی افراد کم تحرک است؟

آیا نگران این هستید که سبک زندگی بی‌تحرکتان بر سلامتی شما تاثیر بگذارد؟ محققان اظهار کردند نوشیدن قهوه ممکن است خطر مرگ‌ومیر مرتبط با نشستن طولانی‌مدت را خنثی کند.
قهوه ناجی افراد کم تحرک است؟
آفتاب‌‌نیوز :

 محققان  بیش از ۱۰هزار نفر در ایالات‌متحده را ارزیابی کردند تا ارتباط مشترک بین زمان نشستن روزانه و مصرف قهوه بر مرگ‌ومیر ناشی از همه علل و مرگ‌ومیرهای قلبی عروقی را تخمین بزنند.

به نقل از مدیکال، شرکت‌کنندگان از نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه (NHANES) بودند و حدود ۱۳ سال تحت پیگیری قرار گرفتند. این تحقیق بر تجزیه و تحلیل مدت زمان نشستن روزانه شرکت‌کنندگان و میزان مصرف قهوه متمرکز شد.

محققان این شرکت‌کنندگان را بر اساس عادات نشستن، کمتر از چهار ساعت، چهار تا ۶ ساعت، ۶ تا هشت ساعت یا بیش از هشت ساعت در روز و عادات مصرف قهوه یعنی سه سطح مصرف در بین قهوه‌خورها و افرادی که قهوه مصرف نمی‌کردند گروه‌بندی کردند.

همانطور که در تحقیقات قبلی نیز مشخص شده بود، نتایج نشان داد شرکت‌کنندگانی که بیش از هشت ساعت در روز می‌نشستند، در مقایسه با افرادی که کمتر از چهار ساعت می‌نشستند، ۴۶ درصد بیشتر با خطر مرگ ناشی از همه علل و ۷۹ درصد خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی مواجه بودند.

افرادی که روزانه بیش از ۶ ساعت بدون نوشیدن قهوه می‌نشینند، ۱.۶ برابر بیشتر در معرض خطر مرگ‌ومیر ناشی از هر علتی هستند. در مقابل، مصرف‌کنندگان قهوه در مقایسه با افرادی که قهوه نمی‌نوشند، ۳۳ درصد کمتر در معرض خطر مرگ‌ومیر کلی و ۵۴ درصد کمتر در خطر مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی قرار دارند.

وقتی محققان زمان نشستن و مصرف قهوه را با هم بررسی کردند، دریافتند که خطر مرگ‌ومیر بالاتر مرتبط با نشستن طولانی‌مدت فقط در میان افرادی که قهوه نمی‌نوشند، مشاهده می‌شود، نه در میان افرادی که قهوه مصرف می‌کنند.

این تحقیق مکانیسمی را که توسط آن قهوه، اثرات محافظتی بر رفتار بی‌تحرک دارد را بررسی نکرده است، با این حال، محققان به این نتیجه رسیدند افرادی که بالاترین میزان قهوه را مصرف می‌کنند در مقایسه با افرادی که قهوه مصرف نمی‌کنند، خطر مرگ‌ومیر ناشی از همه علل و بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهند.

به‌طور کلی، نشان داده شده است که رفتار بی‌تحرک خطر مرگ‌ومیر همه علل و بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد، برعکس، مصرف قهوه برای کاهش خطر مشاهده شده است. بر اساس دانش ما، این اولین تحقیق برای بررسی ارتباط مشترک زمان نشستن روزانه و مصرف قهوه با تمام علل و مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین