کد خبر: ۹۲۶۷۵۱
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۸
پیام عبدالله دوم به مسعود پزشکیان در بحبوحه نگرانی از گسترش دامنه جنگ

وزیر خارجه اردن در تهران به دنبال چیست؟

رسانه‌ها گزارش دادند، ایمن صفدی، وزیر خارجه اردن، در یک سفر نادر به ایران با همتای ایرانی خود درباره تحولات منطقه‌ای پس از ترور اسماعیل هنیه، رهبر حماس، در تهران گفتگو خواهد کرد.
وزیر خارجه اردن در تهران به دنبال چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

بر پایه این گزارش‌ها، آقای صفدی در سفر به تهران حامل پیامی از جانب عبدالله دوم، پادشاه اردن برای مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری ایران است.

سفر وزیر خارجه اردن به ایران به دنبال ادامه تماس‌های دیپلماتیک روز شنبه ایالات متحده و شرکای آن از جمله فرانسه، بریتانیا، ایتالیا و مصر برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها در منطقه و گسترش دامنه جنگ در خاورمیانه صورت می‌گیرد.

بر پایه اعلام وزارت خارجه ایران، آقای صفدی طی روز‌های اخیر دو بار تلفنی با علی باقری، سرپرست وزارت خارجه ایران در مورد آخرین تحولات منطقه و ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران گفتگو کرده است.

تنش‌ها در منطقه خاورمیانه طی ۵ روزی که از ترور اسماعیل هنیه در تهران می‌گذرد، افزایش یافته است. حماس و ایران هر دو اسرائیل را به انجام ترور هنیه متهم کرده و متعهد شده‌اند که عملیات انتقام‌جویانه‌ای را ترتیب خواهند داد. البته اسرائیل تاکنون مسئولیت این قتل را بر عهده نگرفته است.

اردن سه ماه و نیم پیش و در پی حملات شبانه ایران به اسرائیل، به طور رسمی اعلام کرد که «اشیاء خارجی» را که در حریم هوایی‌اش بوده، رهگیری کرده است؛ اقدامی مشابه با ایالات متحده و برخی دیگر از متحدان غربی اسرائیل در حمایت از تل‌آویو.

دیدار با باقری

ایمن الصفدی، معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه اردن در جریان سفر به تهران با علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و گفت‎وگو کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین