کد خبر: ۹۲۶۹۲۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰
مسئول کمیته بازی و فعالیت بدنی کودکان کرمانشاه:

کودکان روزانه حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی داشته باشند

مسئول کمیته بازی و فعالیت بدنی کودکان هیات ورزش همگانی استان کرمانشاه، گفت: کودکان هر روز باید حداقل ۳۰ دقیقه و حداکثر دو ساعت بازی و فعالیت بدنی هدفمند و پرتحرک داشته باشند.
کودکان روزانه حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی داشته باشند
آفتاب‌‌نیوز :

سیروان حسینی بازی و فعالیت بدنی را لازمه رشد کودکان دانست و اظهارکرد: والدین باید زمینه‌ای فراهم کنند که فرزندانشان در طول روز بازی و فعالیت بدنی کافی داشته باشد.

وی افزود: انجام روزانه حداقل نیم ساعت بازی و فعالیت بدنی هدفمند والدین با فرزندانشان باعث تقویت مهارت آموزی و افزایش هوش کودکان و بالا رفتن حس صمیمیت بین آنها می‌شود.

مسئول کمیته بازی و فعالیت بدنی کودکان استان تصریح کرد: برای کودکانی که زیر پنج سال هستند حداقل روزانه نیم ساعت و حداکثر دو ساعت بازی و فعالیت بدنی هدفمند در طول روز نیاز است که البته این مدت می‌تواند در طول روز به چند قسمت تقسیم شود تا کودک خسته نشود.

وی ادامه داد: یک کودک باید در طول روز بازی و فعالیت پرتحرک داشته باشد، به گونه‌ای که ضربان قلب کودک بالاتر برود و دمای بدنش افزایش یابد و آثار فعالیت بدنی او روی چهره‌اش مشخص باشد.

وی تاکید کرد: هرچند که امروزه تلفن همراه به جزیی لاینفک از زندگی کودکان ما تبدیل شده، اما والدین باید تلاش کنند که استفاده کودکانشان از تلفن همراه به شکل کاملاً مدیریت شده و همراه با زمان معینی مثلاً دو ساعت تقسیم شده در طول روز باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: از طرفی، برنامه‌های تلویزیونی نیز یکی از بخش‌های سرگرم کننده زندگی کودکان هستند که البته امروزه شاهد هستیم بسیاری از خانواده‌ها به این شیوه عادت کرده‌اند که تلویزیون را روشن کرده و کودکانشان را مقابل برنامه‌های آن رها می‌کنند، درحالی که باید روی برنامه‌هایی که کودکانشان نگاه می‌کنند، نظارت داشته باشند.

وی با تاکید براینکه والدین نباید کودکان خود را محبوس در خانه کنند، گفت: روزانه باید حداقل یکی دو ساعت کودکان زیر پنج سال را بیرون برد که این بیرون رفتن می‌تواند شامل پارک، باشگاه و یا بازی‌کده‌ها باشد.

رئیس کمیته بازی و فعالیت بدنی کودکان استان با بیان اینکه در حال حاضر حدود هشت بازی‌کده در سطح استان زیر مجموعه هیات ورزش همگانی فعالیت می‌کنند، گفت: این بازی‌کده‌ها در شهرهای کرمانشاه، جوانرود و پاوه فعال هستند و مربیانی که در آنها فعالیت می‌کنند، دوره مربیگری خود را زیر نظر فدراسیون ورزش همگانی گذرانده‌اند.

به گفته این مسئول، در حال حاضر حدود ۵۰ مربی بازی و ورزش کودکان در سطح استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد حدود ۴۰ نفر زن و مابقی مرد هستند.

وی تاکید کرد: هیات ورزش همگانی استان نیز نظارت‌های کافی را روی این بازی‌کده‌ها دارد تا وسایلی که در آنها وجود دارد و نوع آموزش‌ها کاملا استاندارد باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین