کد خبر: ۹۳۴۳۹۷
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰

هوای سرد باعث افزایش درد مفاصل می‌شود؟

مطالعه ای وجود هر گونه رابطه مستقیم بین هوای سرد و افزایش احساس درد مفاصل را رد کرد، نتایجی که اولین در نوع خود محسوب می شود.
هوای سرد باعث افزایش درد مفاصل می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

این مطالعه تأیید کرد که تغییرات در دمای هوا، رطوبت، فشار اتمسفر و بارندگی "خطر علائم زانو، لگن یا کمردرد را افزایش نمی‌دهد.

این مطالعه بیان کرد که «تغییرات آب و هوا ممکن است در تأثیرگذاری بر سایر عوامل و رفتار‌هایی که در نهایت نحوه درک و برخورد ما با درد را شکل می‌دهند، نقش داشته باشد، به عنوان مثال، برخی از افراد ممکن است روال فعالیت بدنی خود را در طول زمستان تغییر دهند و استراحت روی مبل را ترجیح دهند ورزش کردن.»

تغییر آب و هوا ممکن است باعث شود دیگران روال خواب خود را تغییر دهند، زیرا زمانی که هوا سرد یا بسیار گرم است زمان کمتری می‌خوابند و در اینجا کم خوابی علاوه بر عوامل دیگری مانند خلق و خو، منجر به بروز کمردرد و زانو درد می‌شود. نوساناتی که ممکن است همراه با تغییر آب و هوا باشد و ممکن است منجر به افزایش درد در ناحیه کمر و زانو شود.

طبق تحقیقات، کمردرد تا ۸۰ درصد از جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و اغلب، مشکلات مربوط به مهره‌های کمری (L۴-L۵) است، زیرا این ناحیه بیشترین بار را تحمل می‌کند درد ناشی از فتق دیسک یا سابلوکساسیون است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین