کد خبر: ۶۵۴۹۰۵
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
میوه‌ها و مواد غذایی‌ای برای کاهش وزن در تابستان
خوردن مواد غذایی حاوی پروتئین، چون مرغ، ماهی و تخم مرغ به همراه لوبیا و عدس و پخت غذا‌ها با روغن زیتون، افزایش خوردن میوه و سبزیجات، کربوهیدرات‌های تهیه شده با آرد سبوس‌دار و خودداری از مصرف کربوهیدرات‌های با آرد سفید می‌توانند به کاهش وزن سریع‌تر شما کمک کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس سلامت- اگر به دلیل شیوع کرونا در قرنطینه خانگی هستید و دچار اضافه وزن شده‌اید، این موضوع عجیبی نیست چرا که بسیاری به وضعیت مشابه شما دچار شده‌اند. برای کاهش وزن در مدت دو هفته می‌توانید از سبک رژیم غذایی مدیترانه‌ای پیروی کنید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ خوردن مواد غذایی حاوی پروتئین، چون مرغ، ماهی و تخم مرغ به همراه لوبیا و عدس و پخت غذا‌ها با روغن زیتون، افزایش خوردن میوه و سبزیجات، کربوهیدرات‌های تهیه شده با آرد سبوس‌دار و خودداری از مصرف کربوهیدرات‌های با آرد سفید می‌توانند به کاهش وزن سریع‌تر شما کمک کنند. مصرف این حجم از پروتئین و فیبر می‌تواند به شما کمک کند تا برای مدت زمان طولانی‌تری انرژی داشته باشید. مصرف میوه و سبزیجات که سرشار از آب هستند نیز باعث هیدراته‌ماندن بدن شما می‌شوند که خود از ورم کردن و نفخ دستگاه گوارش‌تان جلوگیری می‌کنند.

در قرنطینه دچار اضافه وزن شده‌اید؟ چگونه در مدت ۱۴ روز وزن کم کنیم؟

علاوه بر این، گنجاندن مواد غذایی و میوه‌های ذیل در رژیم غذایی تابستان به کاهش وزن کمک می‌کنند:

۱-گریپ فروت

در قرنطینه دچار اضافه وزن شده‌اید؟ چگونه در مدت ۱۴ روز وزن کم کنیم؟

سرشار از ویتامین ث است که به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش سریع‌تر وزن کمک می‌کند. این میوه دارای هورمون تنظیم کننده دستگاه گوارش است و سبب کاهش سطح انسولین خون می‌شود که باعث بروز احساس سیری در فرد می‌شود.

۲-کلم بروکلی

این ماده مغذی حاوی آنتی اکسیدان است که به بدن برای مقابله با عوامل بیماری‌زا کمک می‌کنند. همچنین، کلم بروکلی دارای کرومیوم است که به تثبیت سطح انسولین آزاد شده از پانکراس و جلوگیری از افزایش سطوح قند خون کمک می‌کند.

۳- فلفل دلمه‌ای

فلفل دلمه‌ای منبع غنی حاوی ماده مغذی بتاکاروتن است که به تقویت سلامت بدن کمک می‌کند. همچنین، فلفل دلمه‌ای باعث تقویت فرایند افزایش حرارت ناشی از افزایش متابولیسم یا سوخت و ساز در بدن شده و باعث کالری‌سوزی بیشتر بدن می‌شود.

۴- ماهی سالمون

حاوی منبع غنی از پروتئین لپتین است که باعث کنترل اشتها و جلوگیری از غذا نخوردن بیش از حد می‌شود.

۵- اسفناج

غنی از ویتامین ث و آنتی اکسیدان بتاکاروتن به همراه غشای کلروپلاستی به نام تیلاکوئید است که می‌تواند باعث کاهش میل به غذا‌های پرکالری و مضر شود.

در قرنطینه دچار اضافه وزن شده‌اید؟ چگونه در مدت ۱۴ روز وزن کم کنیم؟

بازدید از صفحه اول ارسال به دوستان نسخه چاپی
عضویت در خبرنامه
مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین